Režie:
Robert ZemeckisKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Alan SilvestriHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Charlotte Le Bon, James Badge Dale, Ben Kingsley, Benedict Samuel, Ben Schwartz, Steve Valentine, Sergio Di Zio, Jason Blicker (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dvanáct lidí se prošlo po povrchu Měsíce, ale jen jediný člověk přešel nezměrnou prázdnotou mezi věžemi Světového obchodního centra, a v jeho stopách se již nikdy nikdo nebude mít možnost vydat. Petit pod vedením svého mentora Papa Rudyho (Ben Kingsley) je se svými společníky a za asistence netradiční skupiny dobrovolníků z celého světa nucen překonávat nepopsatelné problémy a vypořádat se se zradami, neshodami i bezpočtem rizik, která uskutečnění celé akce ohrožují, mají-li mít šanci realizaci svého bláznivého plánu správně zorganizovat a následně také provést. (Falcon)
(více)Videa (9)
Recenze (682)
Ačkoliv se scénář snaží do detailů kopírovat stejnojmenný dokument, jeho samotné vyznění zcela nepochopitelně ignoruje. Jakmile tedy potrhlý sympaťák Gordon-Levitt s kontaktními čočkami a mizerným francouzským přízvukem konečně přejde před zeleným plátnem to ocelové lano a úspěšně zakončí svůj velkolepý plán, který téměř sám navrhl, připravil a zrealizoval. Uspokojen z dobré exhibice zajde s partou kompliců na pivečko slavit, všichni se plácají po zádech, vděčnost teče všemi směry a pak se s ním naprosto nepochopitelně rozejde jeho holka a psychická podpora v jednom, on jen smutně hledí na odjíždějící taxík a je konec. Fňuk, fňuk, tlesk, tlesk. Jak to bylo ve skutečnosti? Sobecký sociopat překecal partu lidí, aby mu pomohla splnit jeho dementní náhlý sen, ta mu celý ten sen ochotně splnila skrze detailní naplánování akce, financování, fyzickou dřinu, dokumentaci až po finální natáhnutí a připevnění lana. On po něm párkrát přešel, byl zatčen, po propuštění z cely odchytl první fanynku, kterou šukal pět dní v hotelu bez toho, aby ho kdokoliv viděl, do médií se vychvaloval jak kdyby za celou akcí stál on sám a ti komplicové a jeho holka zatím byli bez fanfár vyhošťovaní ze země, případně sami odjížděli zhnusení jeho chováním a nezájmem. Pokud tedy chci vykrádat dokument, vykradu ho včetně charakterů skutečných (a hlavních!) postav, když už si hraju jak strašně rekonstruující jsem. Rozhodně je nebudu měnit naprosto bezúčelně, když charakter a přechod přes lano jsou dvě zcela rozdílné věci a že celý tento film je zcela bezcenný a stojí jen na tom půlhodinovém přechodu lana, o tom snad žádná. Na filmu mi přišel nejzajímavější Kingsleyho pokus o češtinu, děj mě nudil a závěrečný CGI pohled z ptačí perspektivy na New York to nijak nekompenzoval. 40% ()
Nechci na The Walk moc plivat, věděl jsem už před projekcí, že mě něco takovýho nebude bavit. JG-L mě nesral jen v 50/50, a to jen pro to, že byla velká pravděpodobnost, že na konci zaklepe bačkorama. Budu smířlivější. I přes lacinou ždímačku 9/11 se Zemeckisovi, který evidentně neví z keré do keré, daří upocené kouzlit dobrou atmosféru, což je spolu s nadhledem na NYC jediná zapamatovatelná skutečnost. Skutečnost jako skutečnost je mi ukradená, ale těch 123 minut mělo být v ideálním případě 83 minut. Dá sa, nic pro mě ale. 65% ()
110 pater nad zemí procházející se mladík, se kterým není něco evidentně v pořádku. Silvestriho monumentární soundtrack dává tušit, že žabožrout, ladně se procházející po ocelovém laně, je ze svého skutku unešený a umně se ten samý pocit daří prodat divákům. Pro někoho může být Návrat do Budoucnosti Spielbergova zásluha, Forrest Gump souhrou všech možných i nemožných náhod a Polární expres novátorskou báchorkou, pouze co se týče technologické stránky. The Walk je však úplně někde jinde. Je živoucím důkazem přizpůsobibosti a vznešenosti herectví Josepha Gordona-Levitta, poctou a pochopením Filippa Petita a v neposlední řadě režijním koncertem Roberta Zemeckise, který dokázal v podstatě z komorního námětu vytvořit film s přesahem, který díky jeho smyslnému pojetí a kajícnosti dosahující hranic podrobení magičnem, dokáže zaujmout širokou věkovou kategorii. Bohužel zájem veřejnosti není natolik velký, jak by si Robertův umělecký comeback zasloužil, nic to však nemění na skutečnosti, že podobně strhující feel good film jsme od něj od Forrestových dob neviděli. Shrnuto a tučně podtrženo, velice by mě zajímalo, jak by vypadal dnešní Návrat do budoucnosti, jelikož co se týče trikařského hlediska, člověk ve 3D musí naprosto hltat atmosféru dvou již neexistujících budov a mít k nim respekt. Pár logických zádrhelů se jako vždy najde, ale to jsou víceméně jen drobnosti...97% ()
Muže na laně jsem dosti odkládal a pustil si jej až ve chvíli, kdy - dalo by se říci - došla bída na chudáky a já neměl v hledáčku jiný snímek. A dojmy? Nelitoval jsem. Sice v některých pasážích je film nudnější a odvést svoji pozornost od sledování není právě složité, avšak jako ukázka cesty za svým snem a touze po překonávání sama sebe, je Zemeckisův počin vskutku povedený. Jakožto pocta "zesnulým" dvojčatům je Muž na laně jedinečný. Ocenit je třeba nejen herecký výkon Josepha Gordon-Levitta, ale též zdařilé triky. ()
Robert Zemeckis nastavuje s Mužem na laně tak trochu dvě tváře. První polovina krásně odsýpá s příjemnou atmosférou, zbytečně nepřehrává, ale ani nijak nepřekvapí. Gordon-Levitt zpracoval francouzského provazochodce kvalitně a přidal i povedenou humornou stránku. Kde se ale naprosto vše láme je druhá část filmu aneb nástup na lano, dechberoucí záběry a mrazící atmosféra rozbuší srdce i zaryjí do sedačky. 3D efekt filmové nadšení rozhodně podporuje. [75%] | 3D Kino ()
Galerie (41)
Zajímavosti (23)
- Potomci skutečného Papa Rudyho (provazochodce Rudolfa Omankovského) byly sice poctěny tím, že jejich otce hraje taková megastar jako Ben Kingsley, zároveň ale pociťovaly určité rozpaky nad tím, jak svérázně Robert Zemeckis postavu Papa Omankowského upravil. Rudy Omankovsky Jr. v jednom z rozhovorů upozornil na to, že otec nikdy nechodil oblečený jako vagabund a nikdy neměl takový malý stan, jaký je vidět ve filmu. (Posheidon)
- Stejně jako ve filmu Looper (2012) má i zde Joseph Gordon-Levitt barevné kontaktní čočky. Ve skutečnosti má oči hnědé. (cze.Oi)
- Balančná tyč, ktorú skutočný Petit použil, merala 8 metrov a vážila 25 kg. (ČSFD)
Reklama