Režie:
Robert ZemeckisKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Alan SilvestriHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Charlotte Le Bon, James Badge Dale, Ben Kingsley, Benedict Samuel, Ben Schwartz, Steve Valentine, Sergio Di Zio, Jason Blicker (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dvanáct lidí se prošlo po povrchu Měsíce, ale jen jediný člověk přešel nezměrnou prázdnotou mezi věžemi Světového obchodního centra, a v jeho stopách se již nikdy nikdo nebude mít možnost vydat. Petit pod vedením svého mentora Papa Rudyho (Ben Kingsley) je se svými společníky a za asistence netradiční skupiny dobrovolníků z celého světa nucen překonávat nepopsatelné problémy a vypořádat se se zradami, neshodami i bezpočtem rizik, která uskutečnění celé akce ohrožují, mají-li mít šanci realizaci svého bláznivého plánu správně zorganizovat a následně také provést. (Falcon)
(více)Videa (9)
Recenze (682)
Pocta padlému monumentu. Další Zemeckisův majstrštyk se skvělým příběhem, úchvatnými triky a mocně bijícím srdcem. Gordon-Levittův Petit neskutečným způsobem nabudí do života. Vypráví, popisuje a ani na vteřinu nenudí. Digifest, jistě, přeamerikanizované, jistě, ale pokud vše tak dokonale slouží příběhu, je mi to šumák. Dovolte, abych se představil, jmenuji se Philippe Petit a jsem provazochodec. ()
Námět už líp zpracovat nešel o tom žádná. Technický aspekty filmu jsou výborný. Velký plátno včetně 3D filmu vysloveně sluší. Nemůžu se však zbavit dojmu, že Robert místy vysloveně vařil z vody a některé scény natahoval, jak puberťák pindíka. Alan Silvestri trošku vykrádal sám sebe, tu Forrest Gump, tu Predátor (titulky), alespoň tedy já jsem si to v uších vyslyšel. Hudebně u mě nejvíc zabodoval Beethoven a jeho klavírní. Joseph sympaťák, ale na lano by mě nedostal ani heverem. Za to Ben Kinsley by mě na svý charisma zlanařil do cirkusu na to tata. ()
Po zhliadnutí tohto filmu bola moja prvá otázka, ako sa asi Phillippe cítil po tom, ako veže v 2001 roku padli. A stále by som bol zvedavý, ako sa na to všetko díva a či ho to bodlo do srdca, nakoľko prešiel po lane od jednej k druhej. Na začiatku filmu som až tak nadšený nebol, nakoľko ma trošku hnevalo viditeľné CGI, a pre mňa je rušivé ak si uvedomujem, že niečo nie je skutočné. Prvá polka ako nábeh a vysvetlenie je okey, no nebudem sa ňou moc zapodievať, lebo nie je moc, čo by som o nej povedal. Možno akurát to, že je pre mňa vždy radosť vo filme vidieť Bena Kingsleyho a platí to aj tu. Druhá polka je však absolútne fascinujúca a napínavá, no nie je to stále nič v porovnaní s poslednými dvadsiatimi minútami, kde už uvidíme skutočne prechod na lane. A hoci sú tam využité efekty, tak to človek sleduje zo zatajeným dychom, a vždy keď sa Phillippe otočil, tak tuhla krv v žilách. Radosť vidieť. Nebyť toho CGI, tak by som bol výrazne spokojný, no napriek tomu si myslím, že ide o skvelý filmový počin a veľmi zaujímavý príbeh, ktorý som rozhodne rád spoznal. ()
Jako kdybych se vrátil o patnáct let zpátky. Zemeckis svým nenáročným tempem vypráví neobyčejný příběh zcela obyčejně snícího člověka, aby hlavního hrdinu přivedl v samotném finále do katarze, která bere dech. Kvalit stejně laděných Trosečníka a Kontaktu tak nedosahuje hlavně proto, že přesně tohle od něj čekám a chybí proto překvapivý nebo dokonce ze sedačky zvedající moment. V názvu zmíněná Walk do ní ale naopak drtivě zarazí a navíc ukáže v plné síle to, co se dá od začátku tušit. Že Philippe Petit není žádný malý Filip, ale ve svém srdci hlavně Malý princ, který je hlavou a touhou přece jen někde jinde než my. U výšek, které nám, běžným smrtelníkům, (raději) zůstávají zapovězené. ()
Ačkoliv se scénář snaží do detailů kopírovat stejnojmenný dokument, jeho samotné vyznění zcela nepochopitelně ignoruje. Jakmile tedy potrhlý sympaťák Gordon-Levitt s kontaktními čočkami a mizerným francouzským přízvukem konečně přejde před zeleným plátnem to ocelové lano a úspěšně zakončí svůj velkolepý plán, který téměř sám navrhl, připravil a zrealizoval. Uspokojen z dobré exhibice zajde s partou kompliců na pivečko slavit, všichni se plácají po zádech, vděčnost teče všemi směry a pak se s ním naprosto nepochopitelně rozejde jeho holka a psychická podpora v jednom, on jen smutně hledí na odjíždějící taxík a je konec. Fňuk, fňuk, tlesk, tlesk. Jak to bylo ve skutečnosti? Sobecký sociopat překecal partu lidí, aby mu pomohla splnit jeho dementní náhlý sen, ta mu celý ten sen ochotně splnila skrze detailní naplánování akce, financování, fyzickou dřinu, dokumentaci až po finální natáhnutí a připevnění lana. On po něm párkrát přešel, byl zatčen, po propuštění z cely odchytl první fanynku, kterou šukal pět dní v hotelu bez toho, aby ho kdokoliv viděl, do médií se vychvaloval jak kdyby za celou akcí stál on sám a ti komplicové a jeho holka zatím byli bez fanfár vyhošťovaní ze země, případně sami odjížděli zhnusení jeho chováním a nezájmem. Pokud tedy chci vykrádat dokument, vykradu ho včetně charakterů skutečných (a hlavních!) postav, když už si hraju jak strašně rekonstruující jsem. Rozhodně je nebudu měnit naprosto bezúčelně, když charakter a přechod přes lano jsou dvě zcela rozdílné věci a že celý tento film je zcela bezcenný a stojí jen na tom půlhodinovém přechodu lana, o tom snad žádná. Na filmu mi přišel nejzajímavější Kingsleyho pokus o češtinu, děj mě nudil a závěrečný CGI pohled z ptačí perspektivy na New York to nijak nekompenzoval. 40% ()
Galerie (41)
Zajímavosti (23)
- Mená šiestich príslušníkov NYPD, ktorí sa objavili na streche WTC a to Genco, Tessio, Hagan, Sollozzo, Cicci a Clemenza priamo odkazujú na film Krstný otec (1972). (MikaelSVK)
- Když Philippe (Joseph Gordon-Levitt) skousne sladkost a vylomí si zub, má bonbón na pravé straně čelisti. Po příchodu do ordinace zubaře si však drží tvář na levé straně, tedy na opačné, než na jaké má poraněný zub. (hansel97)
- Phillipe Petit trval na tom, že bude Josepha Gordon-Levitta trénovat v chůzi na laně sám. Ten po osmi dnech cvičení dokázal přejít téměř 10 metrů ve výšce přes 2 metry. (Kackac)
Reklama