VOD (1)
Série(3) / Epizody(39)
Obsahy(2)
Jessica Jones, pronásledovaná traumatickou minulostí, využívá své nadání jako soukromé očko, aby našla svého mučitele dřív, než v Hell's Kitchen ublíží ještě někomu. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (244)
// "I wish I had a Mother of the Year award... so I could bludgeon you with it." AKA první citování hodná hláška po devíti dílech. Ne, Jessica Jones se vážně nesnaží být Daredevil. A to je v některých aspektech velká škoda. Finále bylo spíš zklamání a dokonce ani přítomnost Night Nurse a pár retconů to nedokázalo zachránit. Ve světě, kde jeden má kontrolu nad vším a ten druhý nad ničím, mě fakt zaráží, jak někdo dokázal tohle téma tak zoufale nevyužít. 6/10 ()
Marvel se toho nebojí. Neskrývaná brutalita na každém rohu (až se někdy obracel žaludek i mně), netradiční hrdinka a všudypřítomná psychóza. Záporák se povedl a má co nabídnout. Intro opět jako u Daredevila poutavé a celkově to mělo švih. U Jessicy jsem každopádně jako u ničeho jiného měnil hodnocení. Ve většině případů byly epizody atmosférické a skvělé, ale několikrát mě to vůbec nebralo... Ale ve výsledku jsem dostal fantastický zážitek, který jsem neočekával. Druhá řada ukáže, co dál. ()
Season 1: Jessici jsem se vcelku bál. Že se u ní unudím. Žena s větší sílou, nic víc, nic míň. Nakonec jsem se bavil neskonale. nebylo to však jen kvůli této postavě, bylo to kvůli všem postavám, co se v seriálu vyskytly. Celkově to působí uceleně, různé detektivní příběhy jsou naoko propojené, vše je depresivní, uvěřitelné, nejsou tu žádné místa pro "probůh proč XXX", prostě to všechno funguje. Hlavní záporák - David Tennant, naprostý opak z Doctora Who, zde působí naprosto děsivě. Je to vtělení zla přímo. Neuvěřitelně napsaný scénář k této postavě, kterou David zahrál na jedničku s hvězdičkou. Pokud bych se na Jessicu někdy znovu podíval, bude právě kvůli Killgrave-ovi. Takové představení se jen tak nevidí. A to zakončení... Neskutečné :-) Trochu uspěchané, ale líbilo. Ano, bylo tam pár hluchých míst, pár nezajímavých postav, ale... Celkový pocit nehroženě: 85 % ()
Obstojně zahrané vedlejší role, sem tam nějaký záblesk atmosféry, v první polovině zajímavé "znovu sbližování se" Jessicy a Kilgravea, výborný David Tennant, sympatická Krysten Ritter, fajn easter eggy na fakt, že se toto odehrává v větším vesmíru, schopnost epizod udržet moji pozornost i přes plíživé tempo, využití schopností Jessicy a Lukea asi tak ve dvou hezkých šarvátkách a min. jedné postelové scéně. No a teď bych chtěl napsat, že seriál ovšem nejvíce exceluje na samotném střetu dvou hlavních postav, Jessice a její snaze najít v životě pevnější bod v protikladu s tím, že nechce, aby ďábelský stalker využíval toho faktu k postupnému ničení všech těchto bodů. A že to je podané opravdu stylově, s mírnou komiksovou nadsázkou, přitom ale dost syrově a tvrdě, jak už to Netflix zvládl v Daredevilovi, s hezkým vizuálem, využitím toho, kam měl zřejmě už podle ladění úvodních titulků tento seriál směřovat - noiru a jeho propriet, s chytře napsaným scénářem, plně využívajícím možnosti, které naskytá Purple Man a jeho schopnosti, vygradovaný až do dechberoucího závěrečného souboje řekněme o mysl Hell's Kitchen, anebo třeba i tu záchranu svých přátel. Kdyby na místě tvůrce byl Drew Goddard jako v případě Daredevila, myslím si, že by to přesně takové bylo. Ale on tam není, protože Netflix či Marvel dal šanci další neznámé tváři, počkat, nebo to není až tak neznámá tvář? Ba ani méně známá? Ona je to scénáristka takového celosvětového fenoménu, stejně jako výborného obohacení kinematografie jako je Twilight sága? Ah, tak to chápu... Ne, nechápu, co je to u bohů Asgardu napadlo? Když už chtěli pro lepší ženštěji laděnou sérii nějakou ženu (což je určitě logické, to jim neberu), nemohli tomu hledání věnovat trochu víc péče? Nebo, když už ne, nemohli aspoň Melissu řekněme trochu víc hlídat... aby nevyplodila úplný bordel? Vždyť ten děj je tak nesoudržný, tak amatérsky, roztržitě stavěný, epizody nemají žádnou gradaci, chybí opravdové dobře provedené cliffhangery, někdy jsem měl pocit, že se ten děj doslova točí v kruzích - jé, chytili jsme ho, utekl, jé chytili jsme ho, utekl a k ničemu lepšímu za celou dobu série nedojde, opravdu tu zřejmě škodí to, že se už od první epizody celá série zaměřuje přímo na hlavní zápletku, mnohem více by sedělo v první polovině nějaké to řešení případů ala komiksová ALIAS a jenom postupné odhalování náznaků, že se jakýsi psychouš vrátil, což by se potvrdilo v druhé polovině, ale problém je také s tím, že přes to, jak parádně hlavně David hraje, je celá jeho role napsaná tak unyle a nudně, až hloupě, že nakonec nefunguje ani on. Vlastně se dá seriál opravdu rozdělit na plus mínus dvě poloviny, první je ještě jakžtakž fajn zábava, s postavami, které nemají úplně vymyté mozky, s Kilgravem, který ještě působí aspoň trochu jako seriózní a nebezpečný protivník. Pak přijde druhá, kdy postavy začnou mít neuvěřitelně vymyté mozky, teleportují se, kam se jim zlíbí (kde je scénář zrovna potřebuje), děje se plno samoúčelných kravin, dialogy znějí jak z Twilightu, tedy extrémně dementně, některé vedlejší postavy začnou být opravdu zbytečné a zřejmě se neví, co s nimi, podzápletky, které jako zřejmě měli nějak okořenit tu přímočarost děje, se jako ale opravdu naprosto rozpadnou nebo se vyvinou v hrozné zvratky, některé postavy berou drogy a vymyje jim to mozek ještě víc (opravdu, to se tam stane a je to debilní jako vše ostatní) a samotné finále je tedy asi logicky zcela neuspokojivé a navíc i tam se podařilo Melisse vnést pár scénáristických sraček. Dobrá práce, fakt. Nepamatuji si po jednom dni kromě pár scén, které byly už v traileru a velmi jsem se na ně těšil a vlastně jedna se povedla nakonec i v seriálu (policejní stanice) a samotného Davida Tennanta a některých jeho typických, na Whoviana jako jsem já, vždy funkčních kreací, vůbec nic. Jen to, že jsem celý poslední díl jen doufal v objevení se Matta Murdocka, a to bylo vše, o čem jsem poslední díl přemýšlel. Protože přemýšlet o tom, co se tam děje, to bych si neudělal. Mírně nad 5/10, abych mohl dát ještě tři hvězdy, protože stále to, milá Melisso, nebylo horší než Twilight. Sweet Christmas! () (méně) (více)
Z mého pohledu zatím nejlepší komiksový seriál. Nechává za sebou dokonce i oslavovaného Daredevila. Dokonalý noir, který se přehrabuje základními atributy žánru a upravuje si je k obrazu svému. Temný, depresivní, pesimistický, jen místo cynického drsňáka s cigaretou je tu cynická drsná holka s flaškou, a místo bezcitné manipulátorky, bezcitný manipulátor. Seriál občas trýznivě pomalý, umožnující pořádně se vyráchat v té ponuré atmosféře, navíc komiksově nečekaně střídmý, se superschopnostmi spíše jako kořením než stavebním prvkem. Vystavěný na dospělých a v dnešním světě aktuálních tématech manipulace, zneužívání a psychického znásilňování, navíc bez potřeby cpát sem nekonečné souboje kostýmovaných pozérů. Boj za záchranu planety před megalomanským pánem zla tu nahrazuje mnohem působivější boj s vnitřními démony, traumaty minulostí a padouchem, který je děsivý, aniž by k tomu potřeboval atomovku. Krysten Ritter je navíc se svým minimalistickým herectvím dokonalým ztělesněním Jessicy, stejně jako je David Tennant dokonalý coby její protihráč Kilgrave, děsivé monstrum ukryté pod zdánlivě nenápadnou maskou. Bravo! Tohle bude v mých očích velmi těžké překonat. ()
Galerie (334)
Zajímavosti (45)
- Jessica (Krysten Ritter) zmíní v jedné scéně z vězení The Raft, do kterého byly po událostech v Captain America: Občanská válka (2016) umístěni Ant-Man, Hawkeye, Scarlett Witch a Falcon. (NiWi)
- Všechny epizody ve druhé sérii jsou režirovány ženami. (NiWi)
- Soukromá detektivní kancelář „Alias Investigations“ je pojmenována po klubu „Alias“, který chtěl otevřít Jessicy bývalý přítel Stirling, jak je odhaleno v této epizodě. „Alias“ je také název komiksové řady, kterou se druhá série inspirovala. (NiWi)
Reklama