Režie:
James MangoldKamera:
John MathiesonHudba:
Marco BeltramiHrají:
Hugh Jackman, Patrick Stewart, Boyd Holbrook, Dafne Keen, Stephen Merchant, Richard E. Grant, Eriq La Salle, Elise Neal, Elizabeth Rodriguez, Doris Morgado (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Wolverine (Hugh Jackman) se vrací. Jenže je na tom nyní trochu hůř. Jeho schopnost uzdravování pomalu vyprchává a elánem také zrovna nehýří. Navíc je na vše skoro sám. Z X-Menů přežívá ještě Charles Xavier známý také jako Profesor X (Patrick Stewart), který je ale vážně nemocný, ztrácí paměť a trpí nebezpečnými záchvaty ohrožujícími jeho okolí. Společně se ukrývají v opuštěné továrně na americko-mexické hranici. Jejich utajení ale skončí, když se objeví Laura (Dafne Keen), dívka, která má překvapivě stejné schopnosti jako Wolverine a v patách má navíc nelítostné pronásledovatele, kteří se jí snaží zmocnit. Ve chvíli, kdy Wolverine a Profesor X přijmou Lauru „do rodiny", stávají se z nich štvanci, kterým jde po krku velmi brutální a vytrvalý nepřítel. Hrdinové na útěku mají k dispozici jen zbytky sil starých X-menů a Lauřiny schopnosti, které však ona sama těžko zvládá. A tak přichází čas, aby Wolverine v sobě našel zbývající vůli a sílu nejen k boji, ale i k tomu, aby Lauře předal své zkušenosti. (Cinemart)
(více)Videa (8)
Recenze (1 594)
Slába bohu, že to není Marvelovka! Naprosto bez očekávání jsem šla do kina na Logana a opravdu jsem Logana dostala. Podle mě nějaká akce v tomhle filmu vůbec není důležitá, nakonec ani ta cesta není důležitá. Důležitý je samotný Logan a jeho život. Vracím se k němu i tři dny po promítání, takže to mělo smysl. Dostaneme shrnutí celé Wolverinovy ságy v podobě starého utrápeného muže, který v podstatě chce jen v klidu dožít, což mu ovšem není přáno, protože najednou dostane na starost kromě vysloužilého mutanta i mutanta maličkého. Navíc tenhle malý mutant je mu neuvěřitelně podobný. Hugh Jackman je neuvěřitelný herec, co všechno dokázal zahrát, všechny ty emoce, co se zákonitě v jeho postavě musely vířit, vyplavaly u něj napovrch a divák naprosto věděl na čem je, pokud není emociální pařez. Skvělé rozloučení s ikonou. Velmi silné 4*, třeba po dalším zhlédnutí zvednu na 5. ()
„There's no living with a killing. There's no going back from it.“ Deadpool (a před ním třeba Kick-Ass) využil Rkového ratingu k infantilnímu blbnutí. Logan je dospělé drama s oscarovými ambicemi (které jsou místy až příliš zjevné), v němž občas někdo někomu utrhne hlavu. Symbolicky je to právě Wolverine, který se před sedmnácti lety zasloužil o to, že komiksové filmy začaly být v Hollywoodu brány vážně, kdo nyní názorně dokládá, jakou evoluci žánr během uplynulých let prodělal. Teprve čas ukáže, nakolik game-changing filmem, uzavírajícím jednu a zahajujícím jinou etapu (podobně jako v případě westernů například Divoká banda), Logan bude. ___ Film se přes svou rozmáchlou stopáž drží mnohem víc při zemi než jiné superhrdinské bijáky. Diváky si snaží získat malým množstvím věrohodných postav se srozumitelnými motivacemi, ne epickou akcí (akční scény jsou nejen velmi syrové a „zemité“, k čemuž napomáhá nízko umístěná kamera, ale bohužel také poměrně nepřehledné). Vyprávění je oproti Nolanovým Batmanům velmi přímočaré – po celou dobu se drží hlediska hlavního hrdiny –, čehož ovšem dokáže využít ve svůj prospěch. ___ Logan je portrétem světa, který přestal věřit na hrdiny a šťastné konce. Lidé si nedůvěřují a za jediný validní argument považují nabitou zbraň. Moc mají v rukou korporace zapojené do vojensko-průmyslového komplexu, pro které jsou lidé (zejména chudí lidé) jen další odpočitatelné položky. Jackmanův vyhořelý renegát, kterému už na nikom a na ničem nezáleží, dává této společenské letargii (blbé náladě, chcete-li) konkrétní tvar. Podobně jako Clintu Eastwoodovi v nejedné roli mu přitom stačí tvářit se otráveně a cedit mezi zuby slova „shit“ a „fuck“. Film se sice drží hesla o dětech coby naší budoucnosti, ale těmito dětmi jsou příznačně potomci migrantů a navíc mutanti (tedy „jiní“), čili osoby v dnešní Americe dvojnásob nežádoucí. Zemí zaslíbenou je pak přirozeně Kanada. ___ James Mangold je zřejmě první režisér, který dokázal naplno využít potenciál superhrdinských narativů vypovědět nejen o univerzálním souboji dobra a zla, ale také o době, ve které žijeme (opět se zde nabízí paralela s westerny, které začaly být ke komentování přítomnosti využívány někdy v 50. letech, kdy vznikl mj. v Loganovi citovaný Shane). Na rozdíl od dřívějších filmů jako Temný rytíř povstal nebo Návrat prvního Avengera nejde o pár narážek na aktuální politickou situaci, Logan je společenskou nevolností prorostlý, projevuje se v melancholickém tónu i v rozjímavém tempu vyprávění (vždy ale včas nakopnutém další akční sekvencí). ___ Nevybavuji si, že bych kdy nějaký komiksový film prožíval takhle intenzivně, natož aby ve mně tak dlouho dozníval. Možná je to mou aktuální náladou, možná dobou, v níž přesně takové nepatetické příběhy o tom, že se si musíme pomáhat, mají smysl. Každopádně bych se nezlobil (a nedivil), kdyby se z tohohle nekompromisního zúčtování se žánrem stala podobná klasika, jakou jsou dnes třeba Nesmiřitelní. 90% ()
Jackman nekecal. Logan je famózní rozlučka s ikonickým superhrdinou, který konečně využívá drápy na maximum a nechává za sebou neuvěřitelnou spoušť. Tohle by samo o sobě možná bylo dost. James Mangold ale brutální akcí jen ředí westernový epos, jenž si precizně hraje s dynamikou Profesor X – Wolverine – X-23 (!!!) a nedrží se zpátky v žádném směru. Ano, je to přesně ten adamantiový biják, na který čekáme 17 let. Pokud tedy máte chuť na hutné drama, v němž se ze sebe všichni vydávají maximum, kino je naprostou povinností! (9/10) ()
Obavy, že očekávaná smršť erkových ratingů, kterou si Deadpool nejspíš připíše na svědomí, bude pro svou samoúčelnou rádoby drsnost dobrá tak maximálně k tomu, aby si Ztracení chlapci mohli samým nadšením z přítomnosti krve a koz utrhnout cool, se díkybohu prozatím nevyplnily. Naopak, ustavičný příval fakování, senilních vulgarit pro jednou zajímavého Profesora X, nepřikrášlovaného, ale taky nijak zdůrazňovaného násilí, deprese a okázalého nezájmu o bližního svého napravuje zásadní nedostatek, který mě na raných filmových X-Menech točil asi nejvíc: ačkoli komiksový důraz na týmovou rovnocennost z prvních adaptací vymizel a Wolverine stál od samého počátku ve středu dění jako určující prvek, dosavadní série se prostě odmítala vzdát rodinného ducha a předkládat cokoli kromě bezpečné, neurážející zábavy úplně pro každého, která se s de facto protagonistou prostě řeže. Dostat na plátno opravdového Wolverina, jehož určujícím rysem je vnitřní konflikt duševně mrtvého zvířete se samotářem, který chce udělat správnou věc, tedy umožnilo až to zrádně lákavé erko a já jsem za ně vděčná, protože jestli kdy platil ten omílaný banální postřeh o komiksárnách coby náhražce mýtů a jejich nedokonalých, přesto inspirativních hrdinech, tak je to i díky ratingu právě tady. ()
Film začal slibně a dlouhou dobu si držel takovou tajuplnou ale velice zajímavou atmosféru. To vše vydrželo až do doby kdy přijeli do tábora dětí, kdy film naprosto ztratil na své předešlé úrovni. Finalní scéna, plná zmateného pobíhání lesem (nepočítaje zabití Logana) se mi nelíbila natolik, že strhávám jednu hvězdu. Mimo samotný konec však byl film velice dobrý a bojové scény také výtečné. 65% ()
Galerie (64)
Zajímavosti (67)
- Ve scéně, kdy Logan (Hugh Jackman) nakládá Charlese (Patrick Stewart) do limuzíny a snaží se ujet, je na pravém boku vozu vidět, že střely od brokovnice jsou pouze nalepené. (LERw!g)
- Komiks, který se ve filmu několikrát objevil, vytvořil komiksový tvůrce Dan Panosian speciálně pro tento snímek. (ArsenalEagle)
- Hugh Jackman (Logan) v jednom z rozhovorů uvedl, že jedinou možností, kdy by si opět zahrál Wolverina, by byl crossover Wolverina a Deadpoola. Představiteli Deadpoola Ryanu Reynoldsovi se tento nápad líbí a požádal fanoušky, aby přesvědčili prezidenta Marvel Studios Kevina Feiga, aby ho uskutečnil. (ArsenalEagle)
Reklama