Režie:
David Robert MitchellScénář:
David Robert MitchellKamera:
Mike GioulakisHudba:
Rich VreelandHrají:
Maika Monroe, Keir Gilchrist, Jake Weary, Daniel Zovatto, Lili Sepe, Olivia Luccardi, Linda Boston, Bailey Spry, Claire Sloma, Debbie Williams, Rich Vreeland (více)Obsahy(1)
Devatenáctiletá Jay se po příjemné chvilce na zadní sedačce auta se sympatickým mladíkem ocitne svázaná v opuštěné továrně. A mladík ji zpovzdálí opatrně pozoruje. Čeká na okamžik, kdy se objeví démoni. Na okamžik, kdy to pro něj celé skončí a pro ni naopak začne. Nekonečná noční můra. Tyto až příliš reálné přízraky jsou součástí prokletí, které si jeho oběti předávají sexem jako štafetový kolík. A pro Jay původně slibný večer nakonec skončí tím nejhorším možným způsobem. Její milenec ji uprostřed ulice vyhodí svázanou a polonahou z auta a navíc od něj převzala kletbu spojenou s pronásledováním a útoky přízraků, které s ní od této chvíle budou na každém kroku. Její život se smrskne na nekonečný a všudypřítomný strach, před kterým nemá kam uniknout. Jay se svých zjevení může zbavit jedině tak, že je předá někomu dalšímu. Podaří se jí uniknout? (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (638)
Klobúk dole pred celkovým konceptom. It Follows nie že v žiadnom prípade ďalším blbým teenagerským hororom. Je relatívne ambiciózny a snaží sa ísť vec inak. Vo výsledku však neohúri. Dejovo je to príšerne prázdne a zmätené, navyše v druhom pláne totálne nefunkčné. A tá úžasná atmosféra vychádzajúca z 80´s žánroviek (výprava, kamera a hudba sú naozaj fantastické) to potiahne maximálne na hodinku. Klasický festivalový hype za slabších 7/10. Ale záverečná scéna je parádna a strašne sa teším čo Mitchell natočí najbližšie, pretože evidentne má veľký talent. Akurát nabudúce by nebolo odveci si postrážiť scenár alebo strižňu. ()
Sympatický hororový hipster, který funguje docela dobře jako "coming of age" story o nejistotě, hůř už jako žánrovka. Ty pokusy o útoky nalíčených bubáků jsou debilní a celé to srážejí. Mitchell má sice cit pro vizuály, ale nejlíp funguje výprava (Detroit again), co se práce s napětím a prostorem týče, není to zvlášť vynalézavé (třeba scéna na kolečkové židli je vysloveně amatérská). Hodnotím snahu o aktualizaci a přesah, ale výsledek je jen lehce nadprůměrný, ()
19 ročná Jay si jedného večera nezáväzne vrzne s neznámym fešákom, čím sa dostáva do nečakaných problémov, ktoré si vyžadujú špecifické riešenie. Keďže nechápem a nerozumiem, vysvetlím si to klasicky po svojom :) Je načase, aby si niekto pretrel oči alpou, a videl tak veci "jasnejšie", lebo divák, ktorý udelil tomuto snímku tri a viac hviezd, musel byť vďaka silným sedatívám, alebo krabičke cigariet s kvalitným obsahom Amsterdamskej trávy, úplne mimo realitu. Koho tento film svojimi hororovými prvkami vystrašil, toho chcem doma pri sledovaní "Televarieté". Ak toto niekomu nahnalo strach, tak to si teda absolútne neviem prestaviť, čo by robil pri sledovaní pevnosti Boyard. Rozmýšľam nad tým, prečo vznikol tento "nápad" s pomerne originálnou pointou. Nakoľko A.I.D.S, kvapavka či filcky našim teenegerom strach z nezáväzného sexu nenaženú, skutočne nápaditý "Róbertko" Mitchell nadobudol presvedčenie, že treba vytvoriť "novú nočnú moru", v ktorej bude za chrbátami detských penisov stáť "Smrtka z Pražského Orloja". Za pozornosť okrem samotnej myšlienky ešte stojí scéna zo samotného úvodu, kde je možné vzhliadnuť otvorenú zlomeninu ala Vladimír Labant z čias aktívnej kariéry v železnej Sparte. Tento horor spočiatku dosahoval úroveň červených políčok, no po jeho vzhliadnutí, vyznie jeho "kvalita" minimálne tragi komicky - 35% ()
Pomerne nenápadný horor, od ktorého som pôvodne radšej ani moc nečakal, ale z výsledku som teda veľmi milo prekvapený. Konečne americký horor, ktorý nestavia na ohraných ľakačkách, množstve digitálnych trikov a snahe pôsobiť čo najviac dynamicky, aby zaujal prevažne teenagerské publikum, ako je to pri moderných hororoch, ktoré sa dajú vidieť v kinách zvykom, ale správne pomaly plynúci, miestami poriadne napínavý film, ktorý núti obávať sa o postavy a ktorý z minima dokáže vyťažiť maximum. Spočiatku podivne sa tváriaca zápletka, aj keď aspoň čiastočnú originalitu som jej uprieť nemohol ma aj tak po chvíli začala baviť a síce je pravda, že dejovo je to po celý čas dosť jednoduché, film sa prakticky nestále nesie v tom istom štýle, neškodí mu to, nemá problém vtiahnuť a pozerá sa na to nadmieru dobre. Film našťastie skvelo funguje aj po hororovej stránke, jednotlivé hororové sekvencie síce sú založené na tom istom koncepte, ale aj napriek relatívnej pasivite démona sú svojim štýlom mimoriadne napínavé a dokonca ma ako diváka nútili si neustále všímať detaily, hľadať potenciálne únikové východy a podobne, čo sa mi teda bežne nestáva. Plusom sú rozhodne aj sympatické postavy, síce sa jedná len o samých mladých ľudí, ale film vo mne dokázal vzbudiť obavu o nich. Veľkú pochvalu si určite zaslúži David Robert Mitchell. keďže tu nielen skvelo zvládol hororovú stránku, ale aj pomerne nízky rozpočet mu stačil na to, aby to vyzeralo skutočne dobre, vizuálna stránka sa mu nadmieru vydarila. Na jeho budúcu tvorbu si určite budem dávať pozor. A k tomu ešte tá pôsobivá hudba. Takže možno by som ocenil lepší záver a trochu prepracovanejší scenár, ale to nič nemení na tom, že Neutečieš je jeden z najkvalitnejších hororov, aké som videl za poriadne dlhú dobu. 80% ()
Ne, neutečeš. Úvodní půlhodina je snad tím nejlepším, co se za posledních deset let na hororovém poli urodilo (a že se toho rodí požehnaně) - zbytek už je poněkud slabší, nicméně pořád TO tam bylo. Především úžasně bezvýchodný pocit, neboť kletby se dá zbavit jediným způsobem (a fakt moc doufám, že nepřijdou okázale debilní pokračování, jež z mytologie udělají tradičně nesmyslný maglajz) a ten rozhodně není žádným způsobem definitivní. Velkým tahákem je kamera, jejíž pátravě pomalé pohyby jsou přímo úměrné zvolenému tématu a pak také hudba, dokonale umocňující jinak minimalistické strašení (viz úvodní scéna, případně školní "honička"). ()
Galerie (49)
Zajímavosti (9)
- Rich Vreeland, ktorý zložil soundtrack k filmu, si zahral hlásateľa na škole, kde Jay pátra po Hughovi. (Marceloo)
- Film, na který se dívají mladí, je Zabijáci z vesmíru (1954). Další film, který běží v televizi a na který se dívá jen Paul (Keir Gilchrist), je Voyage to the Prehistoric Planet (1965). (Pitryx)
- Koncept filmu vychádza z opakujúcej sa nočnej mory, ktorú mal režisér (David Robert Mitchell). Ten tvrdí, že niekto sa k nemu neustále pomaly približoval. (Pat.Ko)
Reklama