Režie:
Mike FlanaganKamera:
Michael FimognariHudba:
The Newton BrothersHrají:
Carla Gugino, Bruce Greenwood, Henry Thomas, Carel Struycken, Kate Siegel, Chiara Aurelia, Jon Arthur, Jamie Flanagan, Ben PronskyVOD (1)
Obsahy(2)
Manželský pár Gerald a Jessie si vyjel za sexuálními hrátkami na osamělou chatu u liduprázdného jezera Kashwakamak Lake ve státě Maine. Jessie je při jednom milování právě uvězněná v poutech, ale nějak se jí to nelíbí - tím spíš ne po tom, co její manžel umírá na srdeční záchvat a daleko široko není, kdo by jí pomohl. Je donucená zápasit se svými vlastními vnitřními démony a potlačit vzpomínky, aby dokázala uniknout ze své nezáviděníhodné situace. Démonové ji však nepřestanou pronásledovat ani tehdy, když je volná... (text z přebalu knihy) (Nivenx)
(více)Videa (1)
Recenze (186)
No tak tu máme old school adaptáciu kingovky, ktorá vďaka pomalému tempu pôsobí, akoby bola nakrútená pred niekoľkými desaťročiami. Čo bude asi aj kameň úrazu pre súčasné publikum. A nejde o nič viac, ale ani menej, než o psychologickú štúdiu jednej ženy s traumami z minulosti premietajúcej sa do jej, ale aj do manželovho života. Survival dráma je určená skôr starším ročníkom, respektíve tím vo veku hlavných hrdinov. Flanaghan sa ale snaží, aby jeho film zaujal aj ako horor a treba uznať, že aj s tým minimom záležitostí, ktoré mal k dispozícii, je Geraldova hra pomerne strašidelná. Viac už byť ale nemohla, aby Jessiine halucinácie neboli zbytočne prehnané a na efekt. V tomto smere nás na konci ale čaká jedno veľké prekvapenie. Najskôr mi vadila nálada flashbackov, ale keď si divák uvedomí, že ide o vizualizáciu spomienok, tak je zmena atmosféry akceptovateľná. Veľká herecká príležitosť najmä pre Carlu Gugino, ale ukázal sa aj Greenwood, o ktorom som nevedel, že tak výdatne posiluje. ()
První polovina je rozehrána nadějně. Jen dva dobře sehraní herci a pes (čili podobná sestava jako v Hoře mezi námi, která teď běží v kinech) v jednom pokoji, nepříjemná situace a pár objektů, které by ji potencionálně mohly vyřešit. Dostatek střihů a změn hlediska, aby neochabla naše pozornost, nejistota, co je skutečnost a co jen představa (v čemž film představuje sofistikovanější variaci torture porn – nejde jen o fyzickou bolest, ale také o zachování duševní příčetnosti). Zpřítomnění hrdinčiných myšlenkových pochodů je vyřešeno elegantněji než třeba ve 127 hodinách s patetickými flashbacky. Právě flashbacky, které se poprvé objevují cca po padesáti minutách, považuji za hlavní kámen úrazu. Dosud koncentrované vyprávění s přísně omezeným množstvím možností, jak ve hře pokračovat, ztrácí tah a zabředává do pseudopsychologického zdůvodňování toho, proč má Jessie pech na chlapy. Jde přitom o Kingovo oblíbené zneužívací klišé, s nímž pracuje třeba i v To a které je založené na dost sporném přesvědčení, že aby žena objevila svou vnitřní sílu, musí nejprve hrozně trpět. Po vystřihnutí flashbacků a velmi neobratně naroubovaného emancipačního dovětku by mohlo jít o svižné low-budgetové překvapení, které nemá potřebu komplikovat jednoduchý výchozí nápad zdlouhavým vysvětlováním. Chápu ale, že jde zároveň o servis Kingovým fanouškům, kteří tuhle sebedestruktivní věrnost předloze nejspíš ocení. 65% ()
Takto si ja horor nepredstavujem. Začiatok ok a malo to veľa z toho napätia, ktoré vie urobiť len King. Avšak s pribúdajúcim časom sa z toho stáva nechutný krvák, z ktorého mi bolo zle, hlavne pri jednej z posledných scén zo sklom. Áno, v podstate ide o hororové zábery, ale nejde tu o strach, ale zhnusenie. Silno neodporúčam dopozerať do konca. ()
Takže holky, pokud se někdy rozhodnete skáknout si na chatu omrdat dědka, poučte se, a nikdy se nenechávejte přicvakávat klepetama k pelesti! Ono taková kombinace nitráku s viagrou může lehce způsobit, že seniorovi vašich snů nedopatřením nezduří lemrouch, nýbrž aorta, tudíž místo toho, aby vám ho tam z posledních sil zuřivě nadrobil, je v piči jen obrazně, načež vy skončíte sama, otrávená, neukojená a navíc s pomalu hnijícím starobincem po boku, aniž byste si měla čím sáhnout do nočního stolku pro vibrátor a zahnat tu frustrující prudu. Ač Káje Gugínové pomalu klepe přechod na kundu, pořád by ještě takhle na první pohled stála minimálně za dlouhý, pomalý a intenzivní doprovod do geriatrické ambulance, a sledovat její výkony v posteli stále přináší poměrně vkusný a estetický zážitek, nehledě na to uvolňující rozhýbání artritidy v zápěstí. A tak se Štefanova grafomansky užvaněná předloha dočkala mnohem záživnější audiovizualizace, která by byla dvojnásobně zábavnější, kdyby ti rejtyngoví přizdisráči dodrželi základní premisu knihy, a sice že hlavní hrdinka měla být nahá. Nahá, kurva! Anebo taky ne. Kdo ví, jestli Káje jen nenabalzamovali xicht a dekolt, přičemž měla pod tím kombiné jen krepovou, hnusně povislou kožku, atrofované panděro, nevzhledný páreček tlejících silikonů, olezlou rybu a brutální strie. ()
Skvělá myšlenka o tom, co všechno se může podělat při troše manželském dovádění. Avšak v tomto případě je dílo naprosto nezvládnuté, neboť to co je nám zde prezentováno, jsou pouze tripy halucinace a k tomu ohromná dávka nudy a neustálého čekání. V tomto duchu je film zbytečně natahován až do nesnesitelné Hodiny a čtyřiceti minut. Přitom v ideálním provedení by se to celé dalo vmáčklo do mnohem zajímavější patnáctiminutovky. Každopádně za zajímavý nápad a závěrečný twist nemohu upřít jisté kvality a za každé dávám po jedné hvězdě. 35% ()
Galerie (11)
Photo © Netflix
Zajímavosti (11)
- Keď Gerald (Bruce Greenwood) hovorí: „Všetky veci slúžia lúču,“ ide o odkaz na sériu románov "Temná veža" od Stephena Kinga. (Pat.Ko)
- Gerald (Bruce Greenwood) oslovuje túlavého psa Cujo. Ide o odkaz na knihu Stephena Kinga s rovnomenným názvom. (Marceloo)
- Ve scéně, kdy Jessie (Carla Gugino) sedí s otcem na posteli jako dítě, můžeme vidět, že nejdříve sedí oba na levé straně postele (Jessie má polštáře po levém boku). Když ale otec odejde z pokoje a Jessie si lehne na postel, tak je na pravé straně postele (polštáře má tentokrát po pravém boku). (Habansz)
Reklama