Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (672)
Inferno je dobrej film ve všech směrech s již klasickou kombinací Brown/Howard/Hanks/Zimmer. Co ale vyčleňuje tento díl z celé trilogie je příběh, protože se nám již nedostává takového toho duchovního tajemna, které dělalo předchozí dva díly tak specifickými. Za mě každopádně pořád super, ale o třídu slabší než předchozí díly. ()
Ať už to byla Šifra nebo Andělé a démoni, tak pokaždé se jednalo o dobrodružné filmy, u kterých jsem měl pocit, že respektují původní knižní předlohu. Inferno si s ní ale ledatak vytírá prdel a vůbec nechápu, jak je možný, že to Ron Howard mohl dopustit. Vždyť ty předchozí filmy tu myšlenku knihy v podstatě dodržely. Tady nejenom, že jí nedodržely, ještě jí v podstatě celou obrátily tak, aby se to hodilo samotnému filmu. A mrzí mě to, opravdu hodně mě to mrzí. Felicity Jones tu totiž má naprosto skvělou postavu. A možná, že to vnímám i proto, že jsem si jí jako herečku prostě oblíbil. Jako celek ale nemůžu jinak, než si stěžovat. Inferno není dobrý film. A stejně tak by byl vysloveně průměrný, když bych neznal předlohu. Střih mi vadil. Vadilo mi to, že kostra příběhu je v podstatě stejná jako u předchozích filmů a absolutně jsem nepochopil, proč se film odkazuje na Danteho Božskou komedii, když to na hlavní myšlenku nemá, dle filmu, vůbec žádný vliv. A jestli jo, tak hodně okrajový. Osobně si tedy myslím, že Inferno je nejhůř zfilmovaná kniha, kterou jsem kdy viděl. A o to horší to je, když vidím, kdo všechno za tímto filmem stojí. ()
Strašne, ale strašne hlúpy a naivný film, režiséra Howarda, ktorý opäť spolupracuje s Tomom Hanksom, pričom ten by sa mal držať, čo najďalej od tvorcu Čistej duše, skôr by som mu odporučil ísť smerom k Bobovi Zemeckisovi, či typu Clinta Eastwooda, lebo podotýkam, že Hanks je dobrý herec, ale ak je dementný scenár, tak ani on s výsledným pocitom debilného filmu, bohužiaľ, nič neurobí... Jedine, ako tak, čo ma celkom interesovalo, sú Hanksové apokalyptické flashbacky z úvod snímku, v ktorých sa miesi výborný strih a presvedčivé obrazy hrôzy, inak Bob Langdon stále behá po rôznych kultúrnych pamiatkach v Taliansku, ako zvyčajne, spriatelí sa s doktorkou, ktorá mu zachráni život, a k tomu je veľmi dôveryhodný... a samozrejme v pätách má nebezpečné živly, i rysuje sa nepredvídateľná zrada, už som to spomenul, že je extrémne naivný. Bude mať plné ruky práce, aby zabránil ďalšej „Čiernej smrti” , ktorú chcú rozpútať fanatici, dúfajúci v zachránení populácie na planéte, nazývanej Zem... , ktorá sa má prudko v budúcnosti navýšiť. Jednoznačne, najslabší diel, z trilógie, nevravím, že Ron Howard, je zlý režisér, ale nemá toľko zaujímavostí zo svojho portfólia, ktoré by som si ja, osobne pripomínal. V tomto filme je toľko blbých postáv, až to snáď, ani nie je možné. Musím povedať, že je to tak ! OMYL, ktorý ani nemal vzniknúť... ()
Předchozí dva filmy si takřka nepamatuji. Vím, že první jsem hodnotil 3* a druhý 1*, ale těžko říct co bych na ně říkal dneska. Na tohle jsem vyrazit původně neplánoval, ale když už byla po dlouhý době projekce na Černým Mostě, tak jsem si řekl proč ne a vyrazil jsem. No a je to určitě slušný řemeslo které Hanks i Howard rozhodně ovládají, ale zase, že by mě to posadilo na prdel to ne. První půlka mě bavila byla svižná furt se v ní něco dělo a hlavně po počátečních zmatcích se tu nastavila jedna dějová linka které se film držel. Bohužel krátce po polovině filmu přichází docela šílený twist, který popírá prakticky veškeré dění v první polovině a staví ho na hlavu. Na to se pak už nabalují další a další zvraty a nevytrhne to ani nevýrazné finále u kterého stejně víte předem jak dopadne ať už jste četli předlohu nebo ne a pro mě postrádalo jakékoliv napětí. Takže takhle víc jak z půlky solidní film, ale v tý druhý zbytečně překombinovanej. 4* by byli asi moc, zůstaneme u tý lepší trojky. Zase tvrdit, že něco podobnýho a líp udělanýho už tu nebylo předtím by byl nesmysl.65% ()
Tohle bylo hodně špatný a to ríkám jako člověk, pro kterého jsou Langdonovky hodně velké guilty plesure, ty knížky (i filmy) jsou prostě fajn v tom, že se jedná o nepříliš složité čtení o profesoru, který je takovou modernější verzí Indiany Jonese, až na to, že se Langdon chová jako profesor, co má historii a umělecká díla rád a hrobky nevykrádá a když, tak s nechutí. Takže jsem zklamanej o to víc. Pravda, tady byla mimo i předloha (nečetl jsem, jen poslouchal audioknihu) ze které si filmová adaptace vzala to špatné a nepřidala téměř nic dobrého, Toma Hankse to evidentně velmi nudilo a tak už tak dost tupý děj dostal novou úroveň nudy. Ono to totiž na place evidentně nebavilo nikoho, tohle je film, který téměř nikdo nechtěl a tržby v kinech to ukázali docela jasně. PS: proč je pro mě nejlepší ze série Da Vinciho kód? Je pomalý, děj se odehrává na větší ploše a je tam mnohem větší prostor pro myšlenkové pochody, jakkoliv přitažené za vlasy, česový pres totiž titulní postavě nesvědčí ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- Zobristov smrteľný vírus bol vytvorený podľa nasledovného receptu: 40% voda, 30% rastlinný olej a 30% kečup. (Zdroj: ITAfilm)
- Celosvětová premiéra proběhla 8. října 2016 ve Florencii. (Varan)
- Inferno (2016) je treťou filmovou adaptáciou, ale ide o štvrtú knihu.Vynechaná bola tretia s podtitulom "Stratený symbol". Podľa spisovateľa Dana Browna se filmárom nepodarilo prísť na to, ako urobiť záporáka dostatočne výrazným. Filmová série tiež stavia na medzinárodných trhoch a "Stratený symbol" je na USA príliš úzko zameraný. Preto sa rovno prešlo k Infernu, ktoré je zasadené do Talianska a Turecka, kde sa venuje globálnej hrozbe. Podľa Entertainment Weekly, román nebol dostatočne vhodný na sfilmovanie nakoľko jedným z vrcholov knihy je naháňačka, ktorá sa celá odohráva v temnote, čo sa na plátne ukazuje špatne. Režisér Ron Howard už v minulosti uviedol, že vzniklo niekoľko verzií scenára, ale žiadna nebola uspokojivá. (Paldiny)
Reklama