Obsahy(1)
Hrdinou čínského snímku režiséra Yimou Zhanga je obyčejný dělník středního věku Zhao, který by se rád by oženil se ženou, jíž namluvil, že je bohatý. Jeho nejlepší přítel Li má nápad, jak by mohli vydělat peníze: starý autobus v městském parku by mohli proměnit v hodinový hotel pro dvojice, které si chtějí užít trochu soukromí. Plán moc nevychází, protože Li je příliš staromódní, ale Zhao se u své snoubenky setkává s její půvabnou nevlastní dcerou Wu Ying, která je slepá. Ve snaze se dívky zbavit ji žena nabídne Zhaovi a ten slíbí, že nevidomou krásku zaměstná ve svém hotelu jako masérku... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (42)
Velmi pěkná, osvěžující a tak trochu černá komedie. Hlavní postava patří mezi ty typy, které vás osloví od samého počátku. Spojení nepříliš bystrého mozku, ale dobrého srdce funguje v kombinaci s nechtěnou slepou dívkou skvěle. Prakticky jediný problém spatřuji v tom, že krátce před tímto filmem vyšel tematicky podobný, ale po všech stránkách lepší Kikudžiro. Zkrátka Takeshi Kitano Yimou Zhanga zahambil, a proto musím s hodnocením níž. 7/10 ()
Yimou Zhang je naštěstí natolik dobrý režisér, že i navzdory poněkud lacinému tématu o sbližování chudého starého dělníka se slepou syrotou citově nevydírá. Dokonce potlačil i tu svou touhu na prosazení formy nad samotný film. Tady jsou hlavními jmenovateli optimismus spolu s nadějí. Byť se smutnou příchutí. Vznikl tak snímek s vtipem, který pozvolna přechází v melodrama. Prostě komorní, milé a nadprůměrné. ()
Rád jsem se nechal unést osudy Zhanga i jeho dobrých přátel z továrny. Příběh Zhanga a Wu Ying byl velmi lidský a z poměrně volného začátku s ideou zrenovovat v parku opuštěný starý vrak busu jako hodinový hotýlek, sklouzl do solidního dramatu. Ani já se nedomnívám, že cílem snímku bylo dojmout. To už se spíše přidalo k příběhu samo. Pro ty co zvažují shlédnutí napovím, že ty chvíle štěstí se neodehrávají v autobusu !!! Krásný film. * * * * ()
Nebýt několika infantilních úletů, mohou Šťastné chvíle konkurovat jihokorejských ždímačkám slz, ale o něco podobného zjevně neusilují, svým zjevem jsou komornější, ušmudlanější a sociální situací postav i zoufalejší. K mimořádnému filmovému zážitku jim přesto kus chybí. 70% Zajímavý komentář: Mi Nü-Chai ()
Tak tohle je fakt úžasnej doják - pokud chtějí filmaři diváka citově pořádně vyždímat, měli by na to jít přesně takhle. Škoda, že tyto perly čínské kinematiografie stojí ve stínu různých wuxia vizuálních orgií (které jsou právě pro svou vizuálnost, na rozdíl od jiné tamní produkce, na západě až nekriticky přijímány). ()
Reklama