Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když globální pandemie zničí civilizaci, přeživší Joel se ujme čtrnáctileté dívky, která může být poslední nadějí lidstva. (HBO Max)

Videa (1)

Z natáčení

Recenze (322)

Isherwood 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Furt váhám nad tím, nakolik mi nutnost adaptovat hru, která je spíše interaktivním filmem, přijde opodstatněná, ale i když úvodní díl nenabídne nic, co by mě vysloveně odpálilo, zároveň tomu nejde nic vytknout. Ty drobné spory velkých věcí poletují ve vzduchu celých 80 minut. Že měřítko zhrouceného světa bude ve své šíři stejně důležité, jako intimnost vztahů, kde morálka padla a zůstala animální touha přežít. Pedro diktuje, Bella tou frackovitostí dojde k divákovi určitě taky.  Pokud to v dalších osmi epizodách naplní ducha hry, je mi už vlastně dopředu trochu líto, že si to neužiju z pozice neznalého diváka. Pracovně tomu říkejme třeba Mazin-Druckmann paradox. ()

Colby Sawyer 

všechny recenze uživatele

Takhle se dělá adaptace! Úvod rozhodně slibný. Atmosféra přesná, odsýpá to a vypadá to suprově. Pedro klasicky v topu, jen na tu Ellie si člověk bude muset zvykat delší dobu. Jestli to takhle Mazin s Druckmannem budou zandávat po celý seriál, tak tu bude kandidát na seriál roku hned v prvním měsíci. ()

Reklama

BROKEN_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

JE TO TAM!!! Jako někdo pro koho je videohra srdcová záležitost – dohrál jsme ji 5x (pro mě osobně nejlepší hra všech dob, kterou v mých očích už nic nepřekoná) je úvodní epizoda splněným snem. Autor Černobylu Craig Mazin a otec videohry Neil Druckmann nám servírují věrnou adaptaci, která potěší fanoušky videohry a stejně tak neznalce předlohy. Seriál bravurně hru rozšiřuje a nedělá jí ostudu ba naopak. Stejné dialogy, záběry jako z hry mi vyvolali úsměv na tváři. Pedro Pascal je jako Joel vynikající a celkově miluju, jak tvůrci vyobrazily postavy. Dokážete s nimi soucítit, hned si je oblíbíte vtipnými scénami, které jsou krásně přirozený. Bella Ramsey jako Ellie budila největší obavy z castingu jelikož se herní Ellie vůbec nepodobá. A tohoto pocitu se asi taky jen tak nezbavím, ale víte vy co, fuck off. Bella Ramsey je Ellie, chová se jako ona a to mi k spokojenosti naprosto stačí. Po technické stránce je to špičkově zpracovaný a jde vidět, že v HBO moc dobře vědí do čeho investovat peníze. Po Rodu Draka tady mají další velkou show. Hudbu složil k seriálu stejně jako ke hře Gustavo Santaolla a slyšet tu hudbu z videohry je nádhera. Intro je skvělý! No, abych to nějak neprodlužoval a aby to pro vás nebylo moc dlouhý čtení, tak ve zkratce. The Last of Us je po první epizodě parádně zpracovaný je věrný předloze a zároveň ji pěkně rozšiřuje. Ano některé věci jsou jinak, ale tyto změny jsou udělaný kvůli samotnému vyprávění. Mazin a Druckamnn nasadily po první epizodě laťku hodně vysoko. Natěšení na zbylé epizody se ani nedá popsat slovy. Jsem osobně nadšený a jestli se podaří seriálu dobře zpracovat ve zbylých epizodách akci, atmosféru, napětí, hrátky se zvukem, dokonale napsané postavy a clickeři budou budit strach, tak jak mají…. tak je naděláno nejenom na nejlepší videoherní adaptaci, ale také na jeden z nejlepších seriálů roku. Miluju to! P.S. Kdo si také všimnul v posledním záběru Clickera na střeše? 9,5/10 ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Scenárista Craig Mazin sice stojí za druhým a třetím dílem trilogie Pařba, zároveň ovšem i za třetím a čtvrtým dílem Scary Movie čím jím režírovaným Suprhrdinou. Zkrátka se jednalo o takového komediálního režiséra, ke kterému bylo těžce si najít nějaký pevný vztah, Mazin ovšem dokázal překvapit tím, že se stal tvůrcem seriálu Černobyl, jednoho z nejlepších seriálů posledních let. V kariéře Mazina se tak otevřela nová kapitola, která je nově lemována i seriálovou adaptací populární videohry The Last of Us. Sám Mazin se chopil režie pilotní epizody 9-dílného seriálu a ukázal, jak si diváka omotat kolem prstu už na samotném počátku.   S věrností k předloze je to celé kapánek složitější. Základní struktuře děje původní hry je seriálové The Last of Us v rámci pilotu prozatím velmi věrné, Mazin a spol. ovšem především ukazují, jak by se mělo s videoherními adaptaci pracovat. Vzít základní funkční kostru původní hry, rozpracovat nějaké podceněné motivy i pozadí postav. Jen samotným prologem stráví pilog The Last of Us první půl hodiny, krásně si dává záležet s atmosférou, představuje ještě relativně funkční svět, který se neliší od toho našeho, aby následně došlo na lámání chleba, nástup nakažených, a zánik klasické civilizace.   Jakmile pak dojde ke skoku čase a změně politického systému, který snadno evokuje totalitní režim, už díky úvodní expozici do tohoto post-apo světa o poznání více fungují emoce, skrze tento jeden moment je následně zobrazeno zahořknutí hlavního hrdiny, Mazin za psacím stolem spolu s Neillem Druckmannem (tvůrcem dvojice her The Last of Us) jsou přitom skutečně videoherní adaptací věrní zhruba z 80%, kdy nejvýraznější změnou je ve finále o poznání depresivnější atmosféra, kterou zvládá excelentně prodat i soundtrack Gustava Santaolalli, který je též autorem hudby k videoherní adaptaci.   Už na samotném počátku vyvolá seriálové The Last Of Us lepší dojmy nežli většina videoherních adaptací, dopomáhá k tomu už úvodní segment, který především uvádí základní expozici a zabraňuje tomu, aby nebyli nakažení zaměňování za pouhé zombie (i když definicí to zase taková odchylka není). Jakmile poté dojde k té části, kterou začíná původní hra a počátku světa plamene, definitivně se ukazuje, že v lepších rukách adaptace The Last of Us být snad nemohla. Pravověrní fanoušci původních her sice budou mít problém s pár změnami (casting Pedra Pascala i Belly Ramsey víceméně rozdělil komunitu ve dví), Pedro Pascal ovšem zvládá v pilotu prodat tolik různých emocí, Bella Ramsey si po vzoru videoherní Ellie nevidí do pusy (Lyanna Mormont se nezapře), především je ovšem vidno, že načrtnutá chemie mezi nimi bude stát za to a má potenciál emocionálně gradovat.   Už jen v rámci pilotu je možné vybrat několik silných momentů, především v závěru, kdy seriálová adaptace chytře využívá paralelu a PTSD Joela, v seriálu též začíná pandemie spojená s houbou o 10 let dříve, Mazin tak zasazením hlavního příběhu do roku 2023 nezapře inspiraci nejčernější varianty vývoje scénáře s pandemií COVID-19, především ovšem skutečně pilot ani na moment neztratí intenzitu a to ani v momentech, kdy dochází k prokreslování vztahu mezi otcem a dcerou a dochází ke zdánlivě milým momentům, kdy je ovšem celou dobu jasné, že nic nemůže trvat věčně. Zobrazení světa v plamenech to následně potvrdí, zhruba od tohoto momentu je ovšem snadné jen sledovat a říkat si, že líp adaptovat tyto jednotlivé momenty nešlo. Zvlášť když moment, který odděluje prolog a hlavní část příběhu zvládne vyvolat stejně silné emoce, díky prokreslenějšímu vztahu dost možná ještě větší.   Práce s kamerou je pravidelně živá, kdy to celé v momentě panikařících lidí i podivínů s novou chutí na lidské maso přispívá atmosféře i očividným citacím k původní hře. Craig Mazin nadále vyvolává údiv svým očividným tvůrčím vývojem, kdy by mu po pouhé první epizodě člověk s radosti svěřil i adaptace jiných úspěšných videoher. Za pochodu sice Mazin s Druckrmannem netráví většinu času vysvětlováním pravidla za pravidlem, stačí ovšem uvadět fungování světa, které je snadné si z dialogových detailů či vizuálních pokouknutí snadno odvodit. Jde především skutečně o start, který vyvolává naprosto velká očekávání do budoucna, lepší start si seriálové The Last of Us přát nemohlo. Takhle silný pilot tu dost možná nebyl hodně dlouhou dobu.... () (méně) (více)

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Poměrně věrně se to drží předlohy (zatím) a ještě o něco málo rozvíjí příběh v pozadí. Atmosféra a soundtrack srovnatelný s hrou, praktické efekty super, lehké změny v pořádku. A pak je tu casting. Na všechny se dá zvyknout, ale Ellie je jiná liga, tam je po vzhledové stránce vše špatně. Herecky a ztvárnění charakteru Ellie je ale celkem v pohodě. Uvidíme, jak se ne/bude kvalita držet dál. První díl za solidní 4* a.k.a 85% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (12)

  • Keď Joel (Pedro Pascal) kráča sám ulicami bostonskej karanténnej zóny, na soundtracku zaznie niekoľko akustických tónov piesne "Future Days" od Pearl Jam. Túto pieseň Joel hrá Ellie na gitare v úvode hry "The Last of Us Part 2". (molcan2)
  • Epizóda mala mať pôvodne dve "časti". Podľa spolutvorcu Neila Druckmanna by sa prvá epizóda skončila po niekoľkých prvých scénach v časti "O dvadsať rokov neskôr". HBO sa však obávalo, že by sa diváci nemuseli vrátiť k ďalším, ak by prvá epizóda skončila smrťou dvoch detí a bolo by ukázané len málo Ellie (Bella Ramsey), s čím Druckmann aj spolutvorca Craig Mazin súhlasili. Mazin zhrnul spätnú väzbu takto: "Celá sezóna, celý príbeh The Last of Us je o Joelovi a Ellie. No ak ju uvidíme len akoby letmo na konci prvej epizódy a nedáme ich dohromady, nepochopíme ich cestu a skončí sa to len tým, že zomrie dieťa, potom zomrie ďalšie dieťa a potom titulky, ľudia sa možno jednoducho nebudú chcieť vrátiť." (molcan2)
  • V hre sa ľudia môžu nakaziť porušením kože (zvyčajne uhryznutím) alebo vdýchnutím spór. Preto nosia plynové masky vo vnútorných priestoroch, kde sa huba rozšírila. V tejto epizóde Joel (Pascal) a Tess (Anna Torv) v takýchto priestoroch nenosia masky, čo naznačuje, že v tejto verzii príbehu nedochádza k nákaze prostredníctvom spór. (Šírenie pomocou spór je skutočnou vlastnosťou huby cordyceps u mravcov.) (molcan2)

Reklama

Reklama