Recenze (1 503)

Nezvratný osud 4 (2009)
Čtvrtý Nezvratný osud je právem považován za ten nejhorší. A přitom se za kameru postavili šikovní tvůrci, kteří mají se sérií zkušenosti. Vrátil se David R. Ellis, který režíroval povedený druhý díl, který je také pro mnohé tím nejlepším z celé série. Scénář napsal Eric Bress, který se taktéž podílel na dvojce. Tak, jak to, že jsme dostali ten nejhorší díl? No to opravdu netuším. Film v době vzniku se snažil přiživit na 3D technologii, která v té době zažívala obří hype a tvůrci doufali, že díky tomuhle nalákají více lidí do kin. Bohužel bylo asi všem jedno, jak to nakonec bude vypadat a působit. 3D efekty jsou příšerné a pokud to tehdy v kině vypadalo všelijak, tak vám říkám, že doma ty efekty byly odpudivé. Série je ikonická tím, že na začátku filmu dojde na velkou nehodu/neštěstí při které zemřou lidé a hlavní postava zažije předtuchu a od tohoto se potom film odrazí. Úvod z čtvrtého dílu je tím nejhorším ze všech a můžou za to ty hnusné efekty a také to, jak celý film působil hrozně levně. Filmu se nedaří vybudovat atmosféru a ta tady vlastně neexistuje. Co se týče napětí, tak krom pasáže v kině a vlastně i v myčce a v bazénu (i tyhle pasáže, ale nebyly nějak extra dobrý) to nestálo za to a film působí více směšně. Plus samotné smrti nebyli zajímavé a kvůli těm efektům to bylo spíše trapné. Naštěstí je tady ta krátká stopáž a svými 78 minut se jedná o nejkratší díl série. Co bych chtěl ještě zmínit, tak to jsou pravidla celé série. Každým dílem jsme se dozvěděli něco nového a bylo to vždycky nějak zajímavé. U čtvrtého dílu mi přišlo, že si tvůrci podkopávají vlastní nohy a některá pravidla nedávají tolik smysl v rámci série. A ono by to možná ani nevadilo, kdyby ten film byl nápaditější a pracoval dobře s atmosférou a s napětím, ale nikdo se tady evidentně nesnažil a je to vážně škoda. Protože, proč plýtváte penězi na tvorbu filmu, aniž byste se snažili to udělat zajímavý a povedený? Někdy tyhle věci nechápu a mrzí mě to. P.S. Jo a chybí zde i Tony Todd ať už jako herec nebo jako někdo, kdo něčemu propůjčí hlas (třetí díl). Takže to asi k tomuhle dílu. Když už chybí i Todd, tak asi je fakt něco špatně :D. 3/10

Totální rozklad (2025)
Od začátku, kdy se oznámilo, že Gareth Evans točí svůj nový akční film byl jsem nedočkavý, jako malý kluk, který se těší, až si rozbalí dárky na Vánoce. Evansovi akční filmy zbožňuji. Jak tedy dopadl v mých očích jeho nejnovější kousek? Totální rozklad je od začátku béčko, který má dobrý základ, ale bohužel scénář moc dobře nepracuje s postavami nebo logičností. Je to vlastně dost jednoduchý snímek, a je to fakt škoda, protože kdyby se více rozpracovali do hloubky některé postavy, dějové linky, a mělo by to delší stopáž, tak by to byl komplexnější a funkčnější film. Takhle to bylo prázdný. Ale na tenhle film se nikdo nezačne dívat, aby viděl oscarovou podívanou. Jen je pravda, že ten scénář je na celém filmu to nejslabší. Než přejdu na pozitiva a jak moc mě ten film bavil, tak ještě dodám, že ten film má z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu hodně CGI scén, kdy většinou jsou to scény s auty. Úvodní honička byla jako počítačová hra a tyhle momenty se ve filmu ještě párkrát objeví. Nechápu to. Ale teď k tomu hlavnímu, proč si tento film většina pustí a proč jsem se na něho, tak moc těšil. Akční stránka je kapitola sama o sobě. Evans je někdo, kdo točí akci svým jedinečným stylem. Umí dokonale natočit nekompromisní a tu nejbrutálnější akci. Totální rozklad nabídne skvělou pasáž v nočním klubu, ve které se film zahřeje, jako před sportovním výkonem jenom, aby nás totálně odpálil finálním akčním infernem v chatrči, kde se Evans utrhne ze řetězů a ve finále lítá vzduchem stovky olova, a kde dojde na jasně viditelnou poctu akčních klasik z 80. a 90. let od Johna Woo. Akce je skvěle natočená, tak jak to umí jedině Evans, přesto s ním mám dva menší problémy. První je, že akce působila někdy chaoticky zběsilá. U jeho předchozích filmů se mi to zpracování akce líbilo mnohem víc. A druhá věc je, že se mi tolik nelíbí, že skoro do všech musí postavy vystřílet celý zásobník, než padnou. Tohle Evans začal dělat od seriálu Gangs of London, a ačkoliv to vypadá brutálně, tak to vlastně začne po nějaké době být únavný a trošku debilní. Kolem a kolem, když to vezmu, tak Totální rozklad je vlastně celkem zklamání. Nevím proč, ale když někdo začne točit pro stream, tak najednou jejich filmy nepůsobí, tak dobře. Gareth Evans sice nenatočil špatný film, bavil jsem se a beru to jako hloupé béčko, kdy jsem si šel užít hlavně tu akci, ale na jeho předchozí akční kousky to nemá šanci se přiblížit. Nejsmutnější hlavně je to, že jakmile se nad tímto filmem více zamyslím, tak je to horší a horší. Proto se pokusím zůstat, co nejblíže na mých dojmech po dokoukáni filmu. Totální rozklad mohlo být mnohem lepší, a od Evanse jsme čekali více, přesto jsem si to dokázal užít a nenudil jsem se. 7/10

The Last of Us - Through the Valley (2025) (epizoda)
KOMENTÁŘ OBSAHUJE SPOILERY! Hráči byli připravení, neznalci nevěděli do čeho jdou. Epizoda jako taková je skvělá. Režisér Mark Mylod stojí za seriálem Boj o moc (jedna z nejlepších věcí současnosti dle ohlasů...stále jsem neviděl, bohužel), nebo také stojí za velmi povedeném filmu Menu. Nyní dostal na starost tu největší a nejdůležitější epizodu celého seriálu. Epizoda servíruje brutálně dobře natočený boj proti nakaženým. Během této pasáže jsem si vzpomněl na Hru o trůny a HBO mi jenom zase potvrdilo, že jejich produkční stránka mi přijde naprosto fenomenální a nejlepší na seriálovém poli. Mám takový pocit, že tahle epizoda sežrala většinu rozpočtu celé druhé série, protože to čeho jsme byli svědky bylo na televizní poměry fantastické. Každopádně teď k tomu, proč nejdu na plný počet. Je tady pár věcí s čím mám problém. Takže: Tommy během útoku nakažených se snaží odlákat Bloatera a okolo něho běhá desítky nakažených, ale nikdo si ho nevšímá. Tohle mě dost vytrhlo ze sledování do té doby fantastické podívané. Něco tak hloupého si mohli tvůrci odpustit. No a teď ten můj hlavní problém. Poslední 15 minut. Hra byla surová, atmosférická, emocionální a pokaždé mě ta část zničí. Tady jsem neuronil ani slzu. Důvod? Scéna postrádá dusnou atmosféru, Abby zde má zbytečný dlouhý proslov, byť je Kaitlyn Dever skvělá (jen teda ta její "nasraná mrcha" mi jaksi nesedla), a umlácení Joela nestálo za to. Následně na scénu přijde Bella na které to v tu chvíli celé stojí. Herní Ellie, Ashley Johnson mě vždycky dostane. Tady to celé vyšumělo do prázdna. Zabití Joela bylo zklamání a následné doplazení Ellie k Joelovi jenom proto, aby to bylo více emocionální se mi vůbec nelíbilo a Abby a její skupina si jen tak odkráče pryč. Ve hře tahle část byla neskutečně dobře zpracovaná a doufal jsem, že to Mazin a Druckmann udělají 1ku1. Bohužel ne a dost mě to mrzí. Mám prostě pocit, že tohle prostě nemohlo úplně sednou hernímu fanouškovi. Po debatě s dalšími, kteří hru milují jako já na to mají stejný názor. Ale, jak vidím dle hodnocení, tak je to nejlíp hodnocená epizoda celého seriálu a já mám asi smůlu v tom, že jsem hrál hry a seriál se prostě tomu nemůže vyrovnat. Nebo, jsem na tom líp oproti většině, protože jsem hrál hry a užil jsem si dávno to nejlepší? Hmm...tak či tak, jsem rád, že neznalci předlohy jsou se seriálem velmi spokojený a užívají si tento úžasný příběh jedné z nejlepších her všech dob. Jde vidět, že to seriál nedělá špatně. Jen jsem tady nebyl teď tolik spokojený. P.S. Závěrečná píseň od herní Ellie, Ashley Johnson byla skvělá. Jako vždy bylo super slyšet její hlas.

Hříšníci (2025)
RYAN COOGLER NAVAŘIL! Režisér Creeda a Black Panthera servíruje svůj nejlepší film. Coogler nám za ty roky ukázal, že je to talentovaný režisér. Nyní nám natočil něco unikátního. Sinners jsou snímkem, který se netočí každý rok. Coogler zde míchá mix dramatu, hororu, akce, který převedl do 30. let, kdy sledujeme dvojčata – bratry Smoke a Stack v podání Michaela B. Jordana, kteří se vrátili po letech z Chicaga a chtějí si otevřít večerní klub, kde se bude hrát blues a všichni se budou náramně bavit. Nikdo, ale netuší, že tahle noc se promění v něco strašlivého. Coogler napsal fantastický scénář. Postavy jsou výborně napsané, a i když jsem je znal chvíli, tak jsem si je hned oblíbil a dokázal se do nich rychle vcítit. Strašně se mi líbilo poznávání každé postavy, jaká je, co je její motivací. Dialogy jsou skvělé, postavy mluví přirozeně, a hlavně to dokáže být pěkně poetické. Tohle by samozřejmě nefungovalo bez skvělých hereckých výkonů. Všichni jsou tady perfektní. Michael B. Jordan předvedl svůj nejlepší herecký výkon, Hailee Steinfeld je nádherná a super jako vždy, Miles Caton je velký talent (rád by si zahrál hraného Milese Moralese), Delroy Lindo vnímám jako srdce filmu, jeho postava mě hodně bavila, Wunmi Mosaku má dobře napsanou postavu a její společné scény s Jordanem jsou super. No a Jack O'Connell je jako záporák vynikající a u něho jen zamrzí, že nemá více prostoru. Pokaždé, když byl na scéně kradl si to pro sebe. Jedna z věcí, co miluju na filmech je to, když mě ten daný film dokáže pohltit, zapomenu na okolní svět a užívám si každou scénu, každý aspekt filmu, jenom abych na konci v závěrečných titulcích vydechl a probral se z toho úžasného zážitku. A to jsem tady dostal. Sinners výborně fungují v první polovině, kdy tam ještě nejsou ti upíři a dokázal bych si to představit bez toho hororu a stačil by mi konflikt s ku klux klanem. Coogler by i přesto dokázal natočit skvělý film. O tom nepochybuji. Jenže, když se na scénu dostaví upíři, a ten film se přetočí do toho hororu, tak to ten celý film povznese na jinou úroveň. Coogler je fantastický i v hororové části. Atmosféra a napětí je k prasknutí a těžko by se dalo prosekat tou dusnou atmosférou na čerstvý a svěží vzduch. Nechybí zde krev, gore, a jedna výborně natočená přestřelka. Po technické stránce je ten film naprosto bezchybný. Kamera nemá chybu, od krásných záběrech po pěkně natočených muzikálových scén. Zamiloval jsem si i celkový vizuální look filmu. Tohle všechno skvěle podtrhává hudební podkres. Když se zpívá, tak jsem nohama ťukal do rytmu, plus i s prsty na nohách jsem hýbal. Skladatel Ludwig Göransson složil další výbornou věc. Jeho hudba dokáže být veselá a zároveň být správně nepříjemná. Hudba je tady důležitým aspektem. Jak řekl sám Ryan Coogler - “Chtěl jsem, aby film působil jako písnička“. Sinners je film, který má hodně témat, žánrů, ale jednoduchý příběh a všechno to tady funguje parádně. První potitulková scéna (jsou dvě) je perfektní tečkou za tímto filmem. Ryan Coogler pro mě zatím natočil nejlepší film roku a překonat to bude opravdu těžké. Minimálně teda v mých očích. Uvidíme, co přinese zbytek roku. P.S. Po druhé projekci v kině zvedám na plný počet. Jsme svědky nové kultovní klasiky. Miluju to! 10/10.

Daredevil: Znovuzrození - Série 1 (2025) (série)
Původní seriály od Netflixu miluju a bál jsem se, jak se tento přechod k Disneymu povede. Daredevil patří mezi moje nejoblíbenější seriály. Jak se teda povedla 1. série podle mě? No nejsem moc spokojený. Daredevil: Znovuzrození se snaží tvářit dospěle, mít temnější vizuál, a snaží se to být hluboký, ale je to tak nějak celé prázdné. Scénář je zkratkovitý a tvůrci evidentně nevědí na co se chtějí více zaměřit. Práce s postavami není nejlepší a někteří se chovají opravdu hloupě. Vedlejší postavy nedostanou dostatečný prostor a moc se s nimi nepracuje. Jeden z problémů u postav je také ten, že se některých rychle zbavují a je to škoda. Každopádně celé to stojí hlavně na Daredevilovi a Kingpinovi. No a s nimi to také není nejlepší. To, že Daredevila není moc a sledujeme hlavně Matta Murdocka jako právníka mi vůbec nevadilo. Druhá epizoda u soudu mě bavila. U Kingpina je problém ten, že to hodně stojí na něm a bohužel jeho dějová linka je uspěchaná. Na začátku v první epizodě kandiduje na starosty a na konci epizody se starostou stane. Je to škoda, že tady to budování nefunguje, jak by mělo. Co se týče hereckých výkonů, tak každý se tady snaží a nikdo tady neruší. Charlie Cox jako Daredevil opět jako vždy skvělý. U Vincenta D'Onofria mi nejvíce vadilo, že trošku více přehrává a někdy se mi to tolik nelíbilo. Přesto je jako vždy vynikající. No a rád bych zde vypíchl výborného Jona Bernthala, který je jako výše dva zmínění ten nejlepší pro svoji roli. Jeho Punisher tady sice je trošku v jedné scéně za totálního debila, ale i na těch pár scén, co se objevil je super a jeho chemie s Daredevilem miluju. Právě jejich společné scény beru za to nejlepší, co jsem v tomto seriálu viděl. Co se týče akční stránky, tak tady to není úplně dvakrát veselé. Na začátku byla akce umělá, digitální a nevypadalo to hezky. Později byla akce uvěřitelnější, ale byla podle mě hůře natočená. Moc se mi zde nelíbilo, jak byla kamera hodně blízko postav a také to, jak byl seriál tmavší, tak to tomu moc nepomáhalo. Plus je tady až moc velký důraz na krev, které bylo zbytečně moc a byla digitální. Choreografie jako taková není špatná, ale výsledek nestál za to. Přesto musím říct, že jsem si užil závěr epizody šest. Abych to nějak shrnul, tak Daredevil: Znovuzrození je mnohem horší než původní seriál a bylo to jasné předem, proto na to musíme nahlížet jinak, jenže i to dle mého moc nepomůže. Mrzí mě na tomhle to, že se tady tvůrci nezamysleli a myslí si, že točí opravdu dobrou věc. Výsledek tomu moc neodpovídá. Závěrečné lákání na 2. sérii nebylo dobrý a potitulková scéna je strašně hloupá. Zníš hodně zklamaně a je tomu tak. Z mých oblíbených postav se všemi těmi herci, kteří se vrátili mi bylo za ně líto. Na 2. sérii se budu dívat, ale moc se na to netěším. 6/10

Nezvratný osud 3 (2006)
Třetí Nezvratný osud zní na papíře dobře. Vrátil se autor původního filmu James Wong a člověk by doufal v další dobrou podívanou. Bohužel opak je pravdou. Wong se u třetího dílu rozhodl, že se asi příliš snažit nebude. Atmosféra a napětí zde tolik už nefunguje jako u předchozích dílů a na pár menších výjimek je to takové prázdné. Hlavní hrdinka v podání Mary Elizabeth Winstead je dost fajn. Ostatní, už tolik nezaujali, ale u těchto podobných filmů jsme na tohle zvyklí. Pokud bych měl na filmu něco pochválit, tak je to zase jako u předchozích dílů úvodní pasáž. Tentokrát po letadlu a nákladním autu naplněný dřevěnými kládami dostaneme zábavný park, kde se stane velké neštěstí na horské dráze. Scéna mi sice přišla hůře natočená, ale měla něco do sebe a patří k higlightu celého filmu. Hlavně se mi na začátku líbilo, že tam byl menší náběh na atmosféru prvního dílu, ale nakonec to šlo rychle pryč, bohužel. Smrti samotné nejsou špatné (solárko a hřebíkovačka vedou), ale postrádalo to, jak jsem psal na začátku napětí. Lore tady byl rozšířen tím, že pomocí fotek dokážou hlavní postavy přijít na to, jak by mohli zemřít. A tohle mi přišlo jako fajn nápad, jen tady chybělo to napětí, které dobře fungovalo ve druhém dílu a atmosféra v jedničce. Poslední třetina následně začne být slabší a přejete si, aby byl už konec a ten potom přijde a nechápu, co tady Wong vymýšlel, ale moc se to nepovedlo. Divně se tady skočí v čase, jako u prvního dílu (tam to, ale bylo v pohodě). Tady jsem ten časový skok vůbec nechápal a nebylo to ono. Nezvratný osud 3 nefunguje moc dobře po stránce scénáře a James Wong tady jel na autopilota a příliš se nesnažil to vypadá. Jde vidět, že série tady začala ztrácet dech a je to škoda. Udělat několik věcí lépe, tak by šlo o dobrý přírůstek do této kultovní série. P.S. Tony Todd se tady sice neobjeví, ale tentokrát namluvil hlas démona nad vchodem do horské dráhy. Hned jsem ho poznal. 5/10

The Last of Us - Dny budoucí (2025) (epizoda)
Jsme zpátky! A já jako milovník herní předlohy hlásím spokojenost. Craig Mazin servíruje v úvodu druhé řady pomalejší tempo, kdy se sází na expozici. Myslím si, že tady velmi dobře funguje představení nových postav, a lákání na budoucí dění. Moc se mi zde líbí, že Mazin věrně adaptuje hru, ale zároveň si tady dokáže věci pozměnit. Tady se dostávám k úvodní scéně, se kterou mám problém. Už na začátek nám je odhalena motivace nových postav, které budou mít v tomto příběhu stěžejní roli. Chápu tohle rozhodnutí, ale najednou se odbočuje od hry a snaží se seriál udělat trošku jinak tu nejzásadněji věc, která se ve hře stane. Proč? Jen, aby to nebylo tak moc šokující jako hra? Aby nový diváci byly připraveni? No, uvidíme, co Mazin a Druckmann vymysleli. Budu jim zatím věřit. Každopádně herecké výkony jsou zase vynikající. Pedro Pascal je jako Joel výborný, Isabela Merced si to jako Dina krade pro sebe. Catherine O'Hara hraje novou postavu Gail, která ve hře nebyla a moc se mi líbí. Její scéna s Joelem je super. No a co Bella? Během první série jsem ji obhajoval za to, že umí hrát a je dobrá i přesto, že nevypadá vůbec jako herní Ellie (soudci byli jiní, kdo tohle dělali a nadávali). Bohužel pro příběh se teď už moc nehodí a její dospělou Ellie ji prostě nevěřím. Vypadá furt stejně jako v první sérii. Ale má skvělou chemii s Dinou a to jsem moc rád. Technická stránka seriálu je opět nádherná a vypadá to zkrátka moc dobře. Jako milovník hry jsem si velmi užíval odkazy na hru (lahev, Jelen, nástěnka se zaměstnanci měsíce, atd…), stejný dialogy, scény, záběry jako ve hře. Ano, Mazin ví, co dělá. Náběh na další díly funguje a moc se těším. Doufám, že se to povede. P.S. Cameo skladatele hry Gustava Santaolalla (dělá hudbu i pro seriál) je pěkný a cením si toho. 8,5/10 (zatím 4*, uvidíme, co zbytek)

Urgent - Série 1 (2025) (série)
Filmy letos zatím úplně nezáří. Oproti tomu seriály jedou velký bomby, a to nás toho ještě hodně čeká. Urgent je další velkou povinností na poli seriálů. Seriál sleduje personál pittsburského traumatologického centra, který pracuje nepřetržitě, aby zachránil životy na přeplněném a podfinancovaném pohotovostním oddělení. Časově seriál pokrývá jeden den, během kterého doktoři zažijí šílený den, na který jen tak nezapomenou. Urgent při každé epizodě nesundá nohu z plynu a servíruje nám intenzivní podívanou, která se v druhé polovině začne stupňovat a věřte mi, že tohle nebude pro slabší povahy. Na tohle není nikdo připraven. Jedná se o depresivní, smutnou podívanou, kdy se doktoři snaží zachraňovat životy, ale zároveň seriál dokonale dokáže dávkovat odlehčenější momenty, aby se divák na chvíli uvolnil. Postavy zde jsou dobře vykreslený, každá dostane prostor, každý je něčím zajímavý a jsou hlavně uvěřitelně a perfektně zahraný. Noah Wyle známí například ze seriálu Pohotovost nebo jako Flynn Carsen hraje hlavní roli vedoucího denní směny a nikdy jsem ho neviděl v tak silných momentech. Odvedl fantastickou práci. To stejný každý další. Technicky je seriál vynikající. Kamera neustále aktivní, na nějakou statickou kameru zapomeňte. Je to díky tomu o to živější a divák má pocit, že tam s těmi doktory je a tohle miluji. Tempo je také skvělé, nikdy jsem se nenudil a když dojde například na ty scény, kdy si postavy mezi sebou povídají a zpracovávají, co se stalo nebo, když se scénář snaží dostat více do hloubky postavám, tak to funguje moc dobře. Myslím si, že by mělo být povinností kouknout se na tento seriál, protože po tomhle na doktory neřeknete nic špatného a budete je o to více respektovat. Ano, samozřejmě se jedná o seriál a některé momenty musejí být vyhrocenější a dramatičtější, ale věřte mi, že se tvůrci podle informací radily s doktory, aby přinesli o to autentičtější podívanou. Dojde zde na detailní scény a není to pro slabší povahy. Uvidíme porod, operaci srdce, a spoustu dalších zákroků. Abych tedy Urgent nějak shrnul na závěr, tak je to jeden z adeptů na seriál roku. Opravdu skvělá podívaná, která nenudí ani na chvíli a ve druhé polovině ten seriál se změní v totální chaos, kdy noha sešlapává plyn, ničí postavy fyzicky i psychicky jen aby mě potom 14 epizoda totálně zlomila. Kdo u tohohle seriálu neuroní slzu lže. Příští rok druhá série a podle informací nás čeká, teda respektive na ty postavy čeká další šílený den, kdy se bude děj odehrávat 4. července na Den nezávislosti, kdy bývá hodně zraněných z důvodů odpálených prstů apod. No nemůžu se dočkat. Na další silnou podívanou plnou emocí jsem připraven. 9,5/10

Nezvratný osud 2 (2003)
Nejlepší FINAL DESTINATION? Druhý díl kultovní hororové série je u skalních fanoušků často považován za ten nejlepší díl. A já se vůbec nedivím. Celé to začne tou úžasnou úvodní sekvencí na dálnici, kde se musí ocenit důraz na praktičnost a minimum CGI. Říká se, že každý díl Nezvratného osudu vytvoří v člověku nový strach z něčeho. Tady to je bezesporu nákladní auto naplněný dřevěnými kládami. Příběh hezky napojí do děje události z předchozího dílu. Vrací se postava Clear, která jako jediná přežila z původního filmu. Vysvětlení, jak zemřel Alex (hlavní postava jedničky) se mi vůbec nelíbila a znělo to hrozně směšně. Ale Smrti je to jedno, ta si vždycky nějak najde cestu že? Clear je tady super a dává hlavní postavy tohohle příběhu dohromady a připravuje je na nejhorší. Bohužel její smrt (omlouvám se za spoiler, ale je to starší film a myslím si, že je každému jasné, že to nemůže přežít tentokrát) je zklamání a očekával bych před její skonaní tu chvíli uvědomění, že je to v prdeli, kdyby třeba i řekla něco ve stylu “sakra“. Bylo to na mě moc rychlé. Každopádně, co se týče samotných smrtí, tak ty jsou o mnoho lepší, drsnější a nápaditější než u jedničky, kde se více film zaměřoval na atmosféru. Mezi ty nejlepší smrti bych mohl zmínit scénu s airbagem a rozpůlení plotem. Plus také scénu s holuby. Dvojka zdvojnásobila napětí a funguje to opravdu dobře. Přiznám se, že jsem byl napjatý, jak to celé dopadne. Postavy jsou relativně fajn a nikdo tady není otravný. To oceňuji. Lore je tady obohacen o novinku, jak by mohli postavy vyzrát nad Smrtí, a to se mi líbilo. No a Tony Todd tady má jako u jedničky skvělý cameo a úplně žeru jeho postavu, která má skvělou auru a je zahalena tajemstvím (jak to, že ví o smrti tolik...a další otázky). Ocenit také musím rychlé tempo, kdy ten film pěkně odsýpá a nenudil jsem se za celou dobu. Každopádně film není samozřejmě bez chyb, scénář je v některých momentech zjednodušený. Ano dokázal bych si najít negativa, ale chce se mi vlastně? Chci být ten rýpal, co mu vadí malý detaily? Ne, nechci. Nezvratný osud 2 je právem u skalních fanoušků označován za ten nejlepší díl. Užil jsem si to. P.S. Poslední scéna je super :-D. 7,5/10

Smrtonosný let (2025)
Béčkový Bullet Train. I like it! Už od úvodní scény, kdo se na tohle naladí dostane zábavnou jednohubku, která se nebere vážně. Josh Hartnett ukazuje, že dokáže hrát jakoukoliv roli. A já ho rád uvidím v čemkoliv. Obrovským plusem filmu je krátká stopáž, kdy to ani na chvíli nezačne nudit…teda možná jen ta pasáž před finální akcí, ale to už takhle někdy bývá u těchto filmů. Vždyť i ten Bullet Train před finále zpomalil. Co se týče akce, tak ta je velmi dobrá. Choreografie je fajn, a hlavně to mělo skvělou kameru. A není se čemu divit, protože kameru obstaral Matt Flannery, který je dvorní kameraman Garetha Evanse. Je pravda, že film někdy nevytěží některé věci mnohem víc (žena s divnými oči), a někdy musíte prostě vypnout mozek. Ale tady šlo o to natočit zábavnou akční podívanou, a to se povedlo. Samotné finále jsem si následně hodně užil a když tam došlo na tu motorovou pilu, tak jsem nemohl být spokojenější. Jen zamrzí horší CGI krev. Uvědomělý béčko, u kterého jsem se dobře bavil a jestli vznikne pokračování na které se na konci láká, tak já se budu těšit. 7/10