Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1 (2023) (série)


Long Long Time (S01E03)

(epizoda)
  • USA Long Long Time
TV spot

VOD (1)

Obsahy(1)

V Billově táboře se objeví cizinec a z obou přeživších se stanou nesourodí spojenci. Joel a Ellie později požádají Billa o pomoc. (HBO Max)

Videa (2)

TV spot

Recenze (342)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Craig Mazin je bůh! Po třech epizodách seriálového Last of Us se Mazin vychvaluje snadněji a snadněji, jeho scenáristický úděl totiž nadále přináší výtečné ovoce, kdy nadále zvládá výtečně adaptovat videoherní klenot, přitom vyloženě netkví na základní struktuře. Pro homofoby bude třetí epizoda nesnesitelným peklem, pro jiné zase nejspíš zbytečné zabití času většinou epizody, Mazin ovšem zvládl na post-apo světě vystavět v rámci jediné pouhé epizody neskutečně silnou romanci.  V režii Petera Hoara vzniká působivý zážitek, který opět na svět Last of Us vrhá zcela jiný pohled, opět se mu daří rozšiřovat mytologii. Pasáž s Billem není v seriálové podobě rozhodně podobná jako vejce vejci, pro všechny znalce původní hry půjde nejspíš o šok. Bill je sice pořád tak trochu sociální případ, kdy Nick Offerman zdánlivě zapadá do role krapet iracionálního muže, Offerman známý především komediálními výkony ovšem dokáže překvapit neskutečně silným výkonem, kdy se k tomuhle konspiračnímu schizofrenikovi bude vztah velmi snadno. Klíčovým vítězstvím je i funkční chemie s Murray Bartlettem. Frank se v původní hře prakticky neobjevuje, v případě seriálové verze ovšem může jejich vztah zdárně vyniknout. A jedno oko nezůstane suché.  Start epizody sice dokáže navodit nostalgické vzpomínky na hraní původní hry, kdy se to daří i skrze různé dekorace, pátrání, kdy je možné, že odkudkoliv vypadne nějaký člověk posednutý houbou, dochází k dalším skvělým interakcím mezi Joelem a Ellie. Jejich chemie je výraznější a výraznější, především je zajímavé sledovat dialogové konfrontace, kdy své znalosti poměřují člověk žijící před globální pandemií s dívkou, která jiný svět nezná. Trosky letadel jsou najednou ekvivalentem dinosauřích koster, obyčejné auto působí jako drahocenná relikvie. V diskuzí nad tím, jak za globální pandemii může vláda poté není těžké objevit jisté pomrknutí na přístup vlády Donalda Trumpa, který nejdříve označoval COVID-19 považoval za mýtus, skrze účast Billa poté dojde i k úvahám nad tím, zda cosi nemá 11. 9. 2001 společného právě s aktuální pandemií. Mazinovi a spol. se tak opět daří zasazovat svět Last of Us do skutečného světa. Samotná třetí epizoda především skutečně zvládne vrhnout nový pohled na pandemii. Takzvaný konec světa, kdy je ovšem možné si v něm nalézt i pozitiva. Nový smysl života, snaha o to zůstat nohama na zemi. Třetí epizoda Last of Us díky tomu funguje i přes minimum akce, protože se dá s postavami soucítit. Snaží se jen myšlenkově vrátit do období COVID-19, kdy nic zdánlivě nemělo smysl, svět kolem se téměř zastavil. Člověk musel začít nalézat nový program, aby nedošlo k mentálnímu zborcení, o to těžší je poté fakt, že může dojít k nevyhnutelnému rozloučení s novým smyslem života. Mnoho lidí ve stylu "nejsem homofob, ale..." jednoduše neodpustí seriálu, že se prakticky celá jedna epizoda točí kolem gay páru, u třetí epizody Last of Us ovšem není klíčové, že je ústřední pár homosexuální. Jde o motivy, které jsou skrze tento vztah představené. I proto je krapet pokrytecké označovat třetí epizodu za filler, Mazin jen nachází v tomto světě nosné motivy, kdy skrze konzultaci s tvůrci původní hry nalézá klíč k tomu, jak jednotlivá témata více vykreslit. Konkrétní Bill je tak v jistých momentech pořád poměrně zábavná figurka, v součtu ovšem především vyznívá mnohem tragičtěji.  Last of Us jde snadněji a snadněji označovat za snad nejlepší možnou potencionální videoherní adaptaci původní hry a to i přes fakt, že se tu 100% nekope za maximální věrnost. Ze samotného konceptu se ovšem těží větší nálož zlata, není přitom nutné sázet pouze na skvěle zvoleného Maxe Richtera a jeho On the Nature of Daylight. Příběh herního Last of Us funguje na principu herního média, seriálová verze ovšem naopak více využívá možnosti filmového média. A jde o zlatý kompromis, kdy by se o podobný směr měly nově pokoušet všechny následující videoherní adaptace. Výsledkem se tak jako v případě Last of Us může stát regulérní závislost, kdy může dojít k podobné situaci jako k odpočítávání jednotlivých sekund do momentu, kdy bude možné zhlédnout další část příběhu seriálové dvojky Joel a Ellie.... () (méně) (více)

Klajnik

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na mě tahle homoromance vůbec nefungovala, ale je to vlastně jedno, protože celej projekt na mě nefunguje. Hádám však, že smyslem mělo být, že tito lidé v postapokalypse nachází (nebo aspoň můžou nacházet) větší klid než před ní, ale i to mi přišlo idealizované. Oceňuji však alespoň ten důmyslný symbolismus: Frank se vydal na kopec k opevněnému sídlu Billově. Chytí se však do pasti. Bill ho najde v díře, která symbolizuje jeho vlastní tužbu po análním sexu a doufá, že onen chycený muž by mohl "naplnit" i jeho vlastní díru. Pokusí se zvýšit své šance na dosažení tohoto cíle tím, že Franka vezme k sobě a pohostí ho. Frank mu za teplou vodu a dobré jídlo v této věci vyjde rád vstříc. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak to sa teda podarilo. Vypadalo to už trocha nádejne, že to naberie nejaký dejový vietor do plachát. Pri nástupe novej postavy, stavajúcej si svojské opevnenie okolo obydlia. Ale jeb ono sa to zvrtne na krásne romantickú seancu buzíkov, jejda, fakt silná originálna téma ako hrom. Úžasne vygradovanie, ktoré chytí pri tých plochých postavách za srdce. Nehorázne chladné bez emócii. A tu mladú na Mandovom mieste by som od maximálneho otrávenia len slušne zahrabal medzi tých popravených, fakt des jej prejav. To ako vážne ešte nejakých ortodoxsných toto ešte baví? /20%/ ()

Esgalnor 

všechny recenze uživatele

Epizodě vévodí Offermanův citlivý výkon. Příběh odbočí, ale servíruje dějovou linii s neskutečně silným emočním nábojem a neprvoplánovým rozšířením postapokalyptického světa. Homofobové ať se jdou zahrabat. Navíc si velmi cením, že v takhle mainstreamový věci vidíme stárnoucí pár, mám totiž pocit, že (i hetero) romantiky mají sklony k ageismu a zobrazování výhradně relativně mladých a pohledných lidí - třetí epizoda TLOU to krásně boří. Oprávněně jedna z nejlepších televizních epizod posledních let. ()

Warle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na jednu stránku dost velká odbočka po prvních 2 dílech, díky které se děj trochu zklidnil, na druhou stránku odvaha jak prase si tohle dovolit a počítat s tím, už že může přijít totální hejt od části komunity nebo fanoušků. Za mě smutnej a dojemnej příběh o přátelích, který sice nemusel mít stopáž celovečerního filmu, ale určitě mi jako odbočka nevadil. Ba naopak. Je to fajn doják. A Nick Offerman si říká o Emmy. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (25)

  • Hra ukazuje, že Bill a Ellie majú medzi sebou zlý vzťah. Neustále sa na ňu naváža, že sa dotýka jeho vecí, ona mu takmer zlomí ruku fajkou a dokonca Joelovi poradí, aby sa na ňu vykašľal. V seriáli sa však táto dvojica ani nestretne. (molcan2)

Reklama

Reklama