Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1 (2023) (série)


Long Long Time (S01E03)

(epizoda)
  • USA Long Long Time
Z natáčení

VOD (1)

Obsahy(1)

V Billově táboře se objeví cizinec a z obou přeživších se stanou nesourodí spojenci. Joel a Ellie později požádají Billa o pomoc. (HBO Max)

Videa (2)

Z natáčení

Recenze (341)

Lenka.Vilka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nejdrsnější "prevence" v historii televize? Jo, nespíš jo. A zároveň řádná pohodička po "konci světa"? Jo, nejspíš jo. Díl plný paradoxů? Ne. Mám ráda, když je v postapo žánru zobrazena i tahle naděj. Protože co by nás jinak posouvalo dál? Proč bychom jinak šli dál a hned to nevzdali? Skvěle napsané, podané a zahrané. Tohle bylo skvělé  :) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Craig Mazin je bůh! Po třech epizodách seriálového Last of Us se Mazin vychvaluje snadněji a snadněji, jeho scenáristický úděl totiž nadále přináší výtečné ovoce, kdy nadále zvládá výtečně adaptovat videoherní klenot, přitom vyloženě netkví na základní struktuře. Pro homofoby bude třetí epizoda nesnesitelným peklem, pro jiné zase nejspíš zbytečné zabití času většinou epizody, Mazin ovšem zvládl na post-apo světě vystavět v rámci jediné pouhé epizody neskutečně silnou romanci.  V režii Petera Hoara vzniká působivý zážitek, který opět na svět Last of Us vrhá zcela jiný pohled, opět se mu daří rozšiřovat mytologii. Pasáž s Billem není v seriálové podobě rozhodně podobná jako vejce vejci, pro všechny znalce původní hry půjde nejspíš o šok. Bill je sice pořád tak trochu sociální případ, kdy Nick Offerman zdánlivě zapadá do role krapet iracionálního muže, Offerman známý především komediálními výkony ovšem dokáže překvapit neskutečně silným výkonem, kdy se k tomuhle konspiračnímu schizofrenikovi bude vztah velmi snadno. Klíčovým vítězstvím je i funkční chemie s Murray Bartlettem. Frank se v původní hře prakticky neobjevuje, v případě seriálové verze ovšem může jejich vztah zdárně vyniknout. A jedno oko nezůstane suché.  Start epizody sice dokáže navodit nostalgické vzpomínky na hraní původní hry, kdy se to daří i skrze různé dekorace, pátrání, kdy je možné, že odkudkoliv vypadne nějaký člověk posednutý houbou, dochází k dalším skvělým interakcím mezi Joelem a Ellie. Jejich chemie je výraznější a výraznější, především je zajímavé sledovat dialogové konfrontace, kdy své znalosti poměřují člověk žijící před globální pandemií s dívkou, která jiný svět nezná. Trosky letadel jsou najednou ekvivalentem dinosauřích koster, obyčejné auto působí jako drahocenná relikvie. V diskuzí nad tím, jak za globální pandemii může vláda poté není těžké objevit jisté pomrknutí na přístup vlády Donalda Trumpa, který nejdříve označoval COVID-19 považoval za mýtus, skrze účast Billa poté dojde i k úvahám nad tím, zda cosi nemá 11. 9. 2001 společného právě s aktuální pandemií. Mazinovi a spol. se tak opět daří zasazovat svět Last of Us do skutečného světa. Samotná třetí epizoda především skutečně zvládne vrhnout nový pohled na pandemii. Takzvaný konec světa, kdy je ovšem možné si v něm nalézt i pozitiva. Nový smysl života, snaha o to zůstat nohama na zemi. Třetí epizoda Last of Us díky tomu funguje i přes minimum akce, protože se dá s postavami soucítit. Snaží se jen myšlenkově vrátit do období COVID-19, kdy nic zdánlivě nemělo smysl, svět kolem se téměř zastavil. Člověk musel začít nalézat nový program, aby nedošlo k mentálnímu zborcení, o to těžší je poté fakt, že může dojít k nevyhnutelnému rozloučení s novým smyslem života. Mnoho lidí ve stylu "nejsem homofob, ale..." jednoduše neodpustí seriálu, že se prakticky celá jedna epizoda točí kolem gay páru, u třetí epizody Last of Us ovšem není klíčové, že je ústřední pár homosexuální. Jde o motivy, které jsou skrze tento vztah představené. I proto je krapet pokrytecké označovat třetí epizodu za filler, Mazin jen nachází v tomto světě nosné motivy, kdy skrze konzultaci s tvůrci původní hry nalézá klíč k tomu, jak jednotlivá témata více vykreslit. Konkrétní Bill je tak v jistých momentech pořád poměrně zábavná figurka, v součtu ovšem především vyznívá mnohem tragičtěji.  Last of Us jde snadněji a snadněji označovat za snad nejlepší možnou potencionální videoherní adaptaci původní hry a to i přes fakt, že se tu 100% nekope za maximální věrnost. Ze samotného konceptu se ovšem těží větší nálož zlata, není přitom nutné sázet pouze na skvěle zvoleného Maxe Richtera a jeho On the Nature of Daylight. Příběh herního Last of Us funguje na principu herního média, seriálová verze ovšem naopak více využívá možnosti filmového média. A jde o zlatý kompromis, kdy by se o podobný směr měly nově pokoušet všechny následující videoherní adaptace. Výsledkem se tak jako v případě Last of Us může stát regulérní závislost, kdy může dojít k podobné situaci jako k odpočítávání jednotlivých sekund do momentu, kdy bude možné zhlédnout další část příběhu seriálové dvojky Joel a Ellie.... () (méně) (více)

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Romantický vztah těchto dvou postav i charakter zejména jedné z nich byl napsán moc hezky, ale neubráním se svému přesvědčení, že z žádného důvodu nebylo nutné obtěžovat diváky se dvěma buzeranty a vztah by měl minimálně stejnou hloubku, kdyby se odehrával v klasických heterosexuálních kolejích mezi mužem a ženou. Tím spíše, když se jedna buzna stejně jako žena chovala. Navíc bych během sledování nemusel mít po ruce kýbl a asi 8 x bych nemusel seriál stopnout a do kýblu se vyzvracet. Bylo to nechutné a tihle buzeranti neměli se hrou lautr nic společného a HBO zřejmě jen plnilo nějaké novodobé zvrácené regule. Nehledě na to, že spousta situací se zde mohla odehrát čistě jen v náznacích. Ženám pravděpodobně u tohoto dílu bude cukat v gagulkách, zato muži jej po zhlédnutí hodně dlouho nepostaví do pozoru. [70 %] ()

Alementina 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

To chce velkou tvůrčí odvahu, do seriálu, který, jak jsem pochopila, je hlavně střílečka a hra, kterou z 95 procent pari hlavne muzska cast populace, tak udělat díl o dvou gay typcích (otazkou pro me je, jestli by oba byli ciste  gay i normálním světě, kdy je z čeho si vybirat), co jsou jak nebe a dudy a vytvoří si vlastní svět, který je udrží mentálně normální. Vůbec celý svět Billa „pripéra“ je prostě boží, jak si to umí udělat hezký, ale holt lidský kontakt je lidský kontakt a mít se o koho starat dá tomu životu větší smysl. Za mě moc povedené 😊 ()

Algernons 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně má seriál opravdu koule na to, vzít výhodu adaptování do jiného média a využít ho na maximum. Libí se mi, že tvůrci vědomě stupňovali míru změn proti předloze, aby se brblalové stihly aklimatizovat. Horší to pak je u pánů a dam "Nejsem homofób, ALE...". (podotýkám, že Bill je homosexuál i v předloze) Krásná epizoda, která skvěle funguje po příběhové stránce a hlavně je ideálním zrcadlem pro Joela a jeho vztah s Ellie. Ve hře Bill a jeho příběh nastavoval jiné zrcadlo, ale to je v pořádku, pokud jeho roli zastoupí zase někdo jiný. Vskutku dojemná a po všech stránkách funkční epizoda, která vás vtáhne a zamilujete si jako Franka s Billem, tak Ellie a její dynamiku s Joelem. K tomu zde krásně vypointovávají jednotlivé nové body této adaptace a to je vskutku skvělé! Miluji to a až na nadbytečnou scénu z ložnice (Protože není, příběhově, vztahově a vlastně ničím podstatná)  jde takřka o dokonalou epizodu. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (25)

  • Joel (Pedro Pascal) hovorí, že kabeláž na Billovom plote (Nick Offerman) už nemá veľa času a že môže Billovi zohnať hliníkové cievky, ktoré by vydržali oveľa dlhšie. To nie sú len vedomosti preživších; vedel by to z práce v stavebníctve pred tým, ako ho zasiahla huba. (molcan2)
  • Epizoda se potýkala s negativními recenzemi, protože obsahovala gay pár. Někteří tvrdili, že to do seriálu nepatří, i když v samotné hře se o tomto páru již hovořilo. (SlytherinBoy)

Reklama

Reklama