Reklama

Reklama

The Last of Us

(seriál)
  • USA The Last of Us
Trailer 1
USA, (2023–2025), 16 h 7 min (Minutáž: 43–80 min)

Hrají:

Bella Ramsey, Pedro Pascal, Gabriel Luna, Merle Dandridge, Jeffrey Pierce, Nico Parker, Murray Bartlett, Con O'Neill, Anna Torv, Troy Baker, Storm Reid (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(2) / Epizody(18)

Dvacet let po zániku moderní civilizace je otrlý přeživší Joel najat, aby propašoval čtrnáctiletou Ellie z nebezpečné karanténní zóny. Oba se musí vydat na cestu napříč Spojenými státy a spoléhat jeden na druhého, aby přežili. (HBO Max)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (434)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

První díl jsem hrála dvakrát, nikdy jsem ale úplně nechápala ten obroský hype, co kolem ní byl, fajn "zombiárna", ale s nijak zvlášť převratným příběhem pro fanouška zombie klasik. To dvojka, ta už pro mě byla jiné kafe, luxusní příběh pomsty, kde je dost sporné rozhodnout se, kdo je tu vlastně dobrý a kdo zlý, kde hráči dojde, že každá mince má rub i líc a každý je svým způsobem záporák, když jedná v jiném zájmu, než druhý. No zpět k jedničce a seriálu podle ní, někdo odsuzuje, někdo chválí. Já patřím do té druhé skupiny, vážím si toho, že se seriál dost věrně drží předlohy (i prostředím, jako podobně kdysi první Silent Hill, vidíte lokaci a říkáte si: "páni, tam to znám"), i za cenu toho, že díky tomu, že hru znám, jsem dost často přesně věděla, co bude následovat a tak mi chyběly momenty překvapení. V podstatě jsem si připadala, jako bych hrála první hru potřetí, za mě seriál nevynechal žádný podstatný moment a sem tam i něco lehce rozvinul. Třeba příběh Billa, což za mě byla super epizoda, protože měla přesah proti jiným dílům, když představila lore některých postav nad rámec scénáře hry. A zrovna tahle epizoda je na sociálních sítích hodně propíraná fanoušky, kteří jsou najednou strašně velcí puritáni a hnusí se jim, že se tu zobrazuje romantický vztah dvou mužů, což mě strašně pobavilo, když si vezmu, že titéž lidi hrály předlohu, kde se to hemží gay, trans, lgbt postavami víc než houbovinou. Co se týče herců, možná si nejsou moc podobní, nicméně charakterů se drží perfektně a Joel Pedra Pascala je snad ještě lepší, než když jsme si na jeho místě kdysi vysnívali Jackmana.  Uvidíme, jak se tvůrci zhostí druhé série, kde je daleko víc stěžejních postav i děje samotného. Jednička nezklamala, je vidět, že vůbec není špatný nápad, nechat tvůrce hry pracovat i na filmové/seriálové adaptaci. 80% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

No já bych to teda zas až tolik nehrotil. Last Lofas je pičítačová hra, u které si rozhodně nepamatuji, že bych hodinu vodil po monitoru dva postapo buzeranty a tlačítkem PAL je nutil píchat, okopávat zahrádku nebo se až do smrti pateticky objímat na verandě. Taky si nepamatuji, že bych strávil den v obchoďáku otravně kýčovitým, pouťovým filozofováním s vymaštěnou asociální negrokravkou či se v jednom kuse musel převlékal za xmrti nudného, a ne zrovna dvakrát kvalifikovaného, pedopsychiatra. Takže 4 díly z devíti, nebo jejich části, jakž takž splňují to, co by neprobuz(ň)ený pařan od „předlohy“ racionálně očekával, a zbytek je jako obvykle žluklá, narkoleptická a debily mentorující neomarxistická vata. Tudíž zdejší přehřáté hodnocení přisuzuji výhradně kohortě řádně vysmažených kokotků, kterým někdo v televizi způsobil dežo-ví názvem, u něhož kdysi řádně přeleštili džojstyky, a těch několik málo snesitelných a hře odpovídajících akcí jim naaranžoval do úplně stejných obrázků. „A něco takovího přece může neopjetkovat jen totálňý debyl, neasy!“, i když je to přes padesát procent hrací doby jen unylá, uměle natahovaná a nenapínavá pícnina pro hovada. Být to naopak a vzniknout podle takového seroše hra, obroste vám u ní ovladač mechem, zteplá monitor a repráky si budou znuděně pobrukovat Internacionálu. ()

Reklama

Marceloo 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pre mňa jedno z najväčších sklamaní posledných rokov. To, čo začne ako vynikajúci postapo seriál s dôrazom na tie najmenšie detaily, sa postupne mení na únavnú a v mnohých prípadoch extrémne iritujúcu drámu, v ktorej sa tvorcom nedarí budovať to, čo si zaumienili. V každej epizóde ubúda napätie, pre hororového fanúšika sa dej stáva predvídatelným (v ôsmej epizóde s vyhladovanou komunitou mi bolo z toho scenáristického amatérizmu až do plaču) a je to jednoducho len blúdenie dvoch nezranitelných postáv, ktoré v prvej polovici aspoň trochu oživila prítomnosť netvorov, ktorí ale v druhej polovici záhadne vymizli. Samozrejme nekritizujem všetko, pretože aj napriek tomu, že mi vela vecí vadilo, čo sa týka výpravy, castingu alebo masiek, ide o súčasnú špičku seriálovej tvorby. Keď sa ale pozriem na to, že napríklad minuloročný virálny hit Wednesday, ktorý je cielený na tínedžerov, má lepšie hodnotenie než tento velkolepý projekt, nemôžem napísať, že je úspechom. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

HBO to opět dokázalo. Znovu posunulo hranice toho, co je na "televizní obrazovce" možné, a tentokrát pro změnu vytvořilo nejlepší videoherní adaptaci všech dob. Samozřejmě že tomu šlo hodně naproti, když umožnilo velmi těsnou spolupráci mezi lidmi ze studia Naughty Dog, se skladatelem Santaolallou, s "mozkem" Černobylu. Samozřejmě, pokud Vám nesedí atmosféra či vůbec děj hry, tak to na Vás nebude fungovat. Já jsem měl největší pochybnosti o dvojci hlavních představitelů, protože Pedro pascal mi přišel jako příliš velký sympaťák na pána jako Joel Miller, a Bellu Ramsey jsem si pamatoval jen z úplně vedlejších rolí v GoT a Zlatém kompasu - pardon, His Dark Materials. A oni tu celou produkci naprosto zválcovali. Kdo chce, může diskutovat, proč je třeba jedna celá epizoda věnovaná dvojici stárnoucích gayů, kteří ve hře jako pár vlastně ani nebyli, ale můj názor je, že narozdíl od takového Zaklínače se HBO dokázalo udržet na uzdě, i když chtělo hrát nějaké "společenskyobjednávkové" akcenty. Jako fanoušek her (ale nikoliv hráč Last of Us) asi nejvíc oceňuji pochopení pro rozdílnost obou médií, kdy se podařilo nahradit infekci šířící spóry něčím, co umožnilo hercům nemít třetinu stopáže dýchací masky, a zároveň vysvětlilo stádní chování a svolávání "zombíků", bez kterého by při té řádově snížené nakažlivosti nedával seriál prakticky žádný smysl. Já jsem byl vrcholně spokojen, a říkám dopředu, že jestli měl někdo problém s tím, že někdo zatahuje "do hry" sexuální orientaci, nedej bože rovnou gender, tak mu doporučuji se na druhou řadu nedívat, protože mu nejspíš rupne cévka:D Já se na druhou řadu velmi těším, protože Ellie projde velmi zajímavým vývojem, protože LoU2 je režijně geniální dílo, a hlavně proto, že teď mám v HBO důvěru, že to vše zvládnou přetavit do seriálové podoby. 90% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S01: ideoherní adaptace jsou často předurčené k neúspěchu. Většinou se buďto maximálně snaží o věrnost hrám, kdy ovšem fungující ve videoherním prostoru nefunguje v rámci filmového/seriálového média, nebo dochází k příliš výraznému odklonu. Jde o věčný spor, který pochopitelně nemůže vždy potěšit ani fanoušky původní videoherní předlohy a ani laiky, kterým herní mechanizmy a zákonitosti nic neříkají. Videoherní Last of Us se ovšem stalo takovým fenoménem, že se zákonitě očekávala nějaká výraznější péče. A to se stanou. Na seriálové adaptaci se tak nejen výrazně podílel režisér dvou původních videoher, Neil Druckmann, ale především za ním stojí Craig Mazin, tvůrce skvělého Černobylu. Casting Pedra Pascala a Belly Ramsey sice mohl leckoho rozdělit, propagační materiály ovšem vyvolávaly dojem, že se seriálová adaptace skutečně nachází v pravých rukou a přitom se někdo poučil o zlatém kompromisu. A na výsledku je to znát.   Původní videohře je seriálové Last of Us víceméně věrné. Příběhem, výpravou, jednotlivými designy, charaktery postav. Last of Us není klasickou videohrou, kdy jde sice o survival záležitost, důležité je ovšem především pouto mezi dvěma hlavními hrdiny. A právě seriál dokáže více na rozdíl od hry vytěžit jednotlivé budování emocí. Trochu pochybně sice může působit fakt, že tvůrci postavy nadále rozvíjejí především skrze flashbacky, výsledek ovšem přináší to správné ovoce. Postupný vývoj vztahu Joela a Ellie a především jeho vyvrcholení ve finále seriálu tak zvládne připomenout stejnou sílu, kterou přinesl konec původní videohry. Mnoho aspektů navíc seriál zvládá vytěžit a emocionálně prodat mnohem více. Joelovo velkou ztrátu, Postavy Billa a Franka v podání Nicka Offermana a Murray Bartletta, rozšiřování mytologie a skutečnou nepříjemnou atmosféru, kterou post-apo svět vyvolává.   Last of Us tak nenabízí tolik akce a hororových pasáží, jako videoherní zdrojový materiál a mnoho fanoušků původní hry tím pochopitelně může snadno rozčílit, tím je ovšem očividnější, že jde tvůrcům seriálu o něco úplně jiného. O ty pravé emocionální vrstvy, které se v příběhu původní hry skrývají a které v seriálové adaptaci zvládají více zazářit. Šestice režisérů (kromě Mazina a samotného Druckmanna také Peter Hoar, Jeremy Webb, Jasmila Žbanić, Ali Abbasi) zvládají po dobu 9 epizod držet vysoce nastavenou laťku, časem je navíc více a více poznat, že navzdory debatám nejsou Pedro Pascal a Bella Ramsey pochybnou volbou. Důležitá je nejen jejich chemie, ale i prodání stěžejních emocí, na kterých se postavy vyvíjejí. Především Joel v rámci seriálu odhaluje svou lidštější stránku a díky podání Pascala zvládne působit jako ještě tragičtější postava. Pár let nazpátek by sice mnoho lidí nezkouslo nikoho jiného než Hugha Jackmana nebo Joshe Brolina, pravda se ovšem ukázala a Pascal potvrzuje pozici vítěze.   Herci, kteří propůjčili tvář postavám v původní hře se objevují v rámci nejrůznějších menších či větších roliček, zazářit se ovšem daří nejen Pascalovi a Ramsey. Vynikající Nick Offerman, který je ve vážné poloze stejně fenomenální jako v obvyklejší komediální, opět fantastická Storm Reid v roli Riley, Gabriel Luna jako Joeův bratr Tommy či kanibalský David v podání Scotta Shepherda. Last of Us se odehrává po zániku moderní civilizace, tento svět poté není černobílý. Vznikají frakce, na každého člověka má zánik klasické civilizace svůj vliv, někdo je nucen přinášet oběti v rámci vyššího dobra. Na rozdíl od jiného populárního seriálu od HBO (Hra o trůny) mají tvůrci štěstí v tom, že znají příběh, kterým se vydává druhá videohra a mají díky tomu výhodu v tom, že pro pokračování vývoje zvládnou vystavět půdu. Druhá videohra je totiž ještě o poznání méně černobílá a role postav v příběhu snadno svádějí k filosofickým debatám. A tímto způsobem se daří vykreslovat nejrůznější postavy, které nelze škatulkovat, každý prostě nějak žije ve světě, který již nepoznává. Někdo více humánně a někdo více animálně.   Na výsledném seriálu jsou vidět produkční hodnoty, kdy se skrze častou sázku na ruční kameru daří umocňovat autenticitu a prožívání stěžejních emocí s ústředními postavami. S Clickery nebo Bloatery se sice pytel neroztrhne (design je věrný předlohám a působivý), seriálu ovšem rozhodně nechybí momenty napětí. Jsou znalci původní hry v nevýhodě vzhledem k faktu, že nazpaměť znají příběh původní hry? Dost možná ano. Jak už to ovšem u znalosti předloh bývá, o to více je prostoru k radosti z toho, že se někdo skutečně snaží vzdávat původnímu materiálu maximální poctu, přitom na to chce skutečně tak krapet trochu jinak. Úvody prvních dvou epizod se snaží virus spojený s houbami zasadit do kontextu autentické globální pandemie, která i díky nedávnému šílenství s COVIDEM-19 zvládá zaujmout. Zjednodušeně by se dalo říct, že hra jistě prodává jisté momenty lépe, jiné momenty naopak v součtu prodává lépe seriál. A není právě toto definice té ideální adaptace? Musí být správná adaptace maximálně věrná? I tyto úvahy pochopitelně budou svádět k dalším a dalším debatám, jisté ovšem je, že seriálové Last of Us pořád patří mezi nejlepší adaptace videoher. A tvůrcům se po konci 1. série snadno věří, že za pár let s 2. sérii zvládnou nezklamat.... () (méně) (více)

Galerie (323)

Zajímavosti (132)

  • Neil Druckmann po sepsání druhého scénáře potvrdil, že film bude obsahovat drobné změny oproti hře, protože vtěsnat 12hodinový herní příběh do filmového zpracování nebylo podle něj jednoduché. (Drakersss)
  • V Billovej (Nick Offerman) pivnici Ellie (Bella Ramsey) zistí, že počítač vysiela cez rádio skladby z 80. rokov. Joel (Pedro Pascal) vysvetľuje, že systém automaticky vysiela cez rádio skladby z 80. rokov, ak sa Bill po určitom čase neprihlási, čo vysvetľuje, prečo Joelovo rádio na konci prvej epizódy zachytilo skladbu z 80. rokov. (molcan2)
  • Úvodný segment z diskusnej relácie z roku 1968 poskytuje jasnejšie vysvetlenie toho, čo je cordycepsová huba, ako hra. (molcan2)

Související novinky

Třetí řada Euforie přece jen dorazí

Třetí řada Euforie přece jen dorazí

16.07.2024

Jen pár měsíců nazpět jste se u nás mohli dočíst, že plánovaná třetí řada veleúspěšné Euforie se zmítá v problémech a není zdaleka jisté, jestli se vůbec na druhou sérii bude nějak navazovat a příběh… (více)

Vrátí se Johnny Depp jako Jack Sparrow?

Vrátí se Johnny Depp jako Jack Sparrow?

06.03.2024

Johnny Depp (Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta) má v posledních letech poměrně turbulentní období. Po soudních tahanicích se svou bývalou partnerkou Amber Heard (Aquaman a ztracené království), z… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2023

Blíží se konec roku, a tak opět nastal čas na bilancování toho, které filmy a seriály z letošní produkce se umístily nejlépe v ČSFD žebříčku, jehož podoba není ovlivněna ničím jiným než celkovým… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama