Reklama

Reklama

Město 44 vypráví příběhy mladých lidí, kteří žijí své životy jako by každý den měl být jejich posledním. Není to díky jejich statečnosti nebo lehkovážnosti – tento postoj je přirozený s ohledem na skutečnost, které čelí. Píše se totiž rok 1944 a jejich příběhy se odehrávají v Němci okupované Varšavě. Mladí Poláci vnímají své zapojení do podzemního hnutí nejen jako vlasteneckou povinnost, ale také jako dobrodružství, příležitost se pochlubit před svými vrstevníky a zapůsobit na dívky. Flirtují, předvádí se a dělají plány během jejich odbojového cvičení, aniž by si uvědomovali, že se blížící léto stane nejtěžší zkouškou jejich života. A tak netuší, co pro ně historie připravila... Polské hnutí odporu představované Zemskou armádou (Armia Krajowa) 1. srpna 1944 zahájilo ozbrojené povstání, které mělo osvobodit Varšavu z područí nacistického Německa. Naši hrdinové pod vedením charismatického vůdce Kobry vytvoří jeden z nejodvážnějších oddílů povstání. Jsou svědky i aktéry obětování se a hrdinství, ale i krutosti, zrady a vraždy. Učí se lásce a zjistí, co je to nenávist. Dějiny jim dají krvavou a krutou lekci v dospívání. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (295)

kulyk 

všechny recenze uživatele

Počin víceméně drsný. Ony umělecké záseky, mající snad expresivně vyjádřit impresi, nebo cože, jsou pro nepolského diváka když už ne utrpením, pak přinejmenším šokem. Rozháraná karpatská duše, historicky špikovaná všelijakými těmi děleními Polsek, prostě truchlí i miluje malinko jinak, než my. Podobné jurodivosti najdete i v dílech tamního velikána z nejvelikánštějších, severního Jiráska, Sienkiewicze. Více bych vyčetl jistou matnost postav, které se po Varšavě motají zdánlivě bezcílně, či nedostatečné osvětlení jejich motivace. Když pominu hlavního figuranta, samozřejmě, ten je zpočátku přiblble naivní panic - a potom zase trefenej. Látka by si zasloužila zpracovat skutečně podrobněji, třeba takový desetidílný seriál, to by sedlo. Pres a štych, peklo i beznaděj, do kterých byli povstalci uvedeni dílem svou nezkušeností, dílem Němci, částečně exilovou elitou a nejvíce pak nelidskými bolševickými čachry, by prostě měly být znázorněny rozmáchleji a v souvislostech. Samotné výjevy válečných hrůz nezbývá, než pochválit. Jsou dostatečně ekl. Trošku nám vybočuje scéna, v níž je sestra ve zbrani potrestána přímým zásahem z děla ráže panther. Sice pak ještě nějakou chvilku hovoří a až na nějaké ty oděrky a vyběhlá střívka vypadá celkem úhledně, ale zde bych opět hledal uměleckou licenci. Tedy nemyslím, že by Polky byly až tak ,,tvrdé" ženy, že ustojí s jen jemně odfouknutou ofinkou zásah tříštivým do pupíku. Samotnému se mi dokonce v dobách, kdy jsem ještě někoho zajímal, podařilo na nich nahmatat nejedno měkké místo. ()

yakoob 

všechny recenze uživatele

Jako musím přiznat, že v tom peníze vidět byly...I to zpracování je tak trochu více epic...Češi v takových filmech jsou ještě hodně pozadu (čím to je), ale na druhou stranu vytvořili pro tento snímek působivé speciální efekty (UPP)...Ty zpomalovačky sice často působily jako pěst na oko, a dát k nim podkresovku dubstep, to chce opravdu silné kafe...A to ne, že by to tam nesedělo...Prostě, člověk na takovou podkresovku, v takových filmech, není zvyklý...Jsem rád, že používali klasický film, kapánek ty dialogy mohly být lépe slyšet (ale to mohlo být klidně ozvučením v kině)...Réžie zvládnuta velmi dobře na tak mladého člověka...Historii raději neřeším (ono to v dnešním pojetí kinematografie ani moc nejde), ale pro dnešní generaci určitě chytlavé a moderní pojetí jakbysmet...Patetičnost minimální, ale emoce z plátna číšily, to jako jo...Zobrazit tu zákeřnost každé války a změny obyčejných lidí zachránít si holý život, opravdu dnešní filmy umí...Záleží asi na vkusu každého, ale za mně se Miasto 44 Polákům povedlo, a nemusí se stydět tento snímek dát dál než na lokální filmové festivaly...Jen tak dál... ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Dynamiku tomu rozhodne nemožno uprieť. Miestami toho bolo až moc. Úvod ma síce neoslovil, sem-tam som sa strácal v postavách, no časom sa ale niektoré postavičky celkom zaujímavo vykreslili. Nuž darmo, ako sa vraví: "Človeka poznáš v ťažkých časoch". Ten záver mi už ale prišiel dosť osudový a taký až moc ponechaný na diváka. Zachránili sa? Ostali na ostrove? V tomto prípade sa mi žiadala jasná odpoveď, nedostal som ju. Priemer. 60/100 ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Mně to hodnocení není příjemný, tady to byla obrovská šance na nezapomenutelný válečný majstrštyk. Jsem moc rád a děkuji CinemArtu, že sebral odvahu a poslal nejdražší polský film v historii Miasto44 mezi americký animáčky a akční kousky na pouť naší kinosítí. Už jen za tuto odvahu jsem prostě na ten film musel za prachy do kina. První minuty mě daly námlsek jak prase a já se připravoval na typickou dokonale realistickou polskou filmařinu. Jenže pak přišla scéna ze který mě samým leknutím málem upadli koule. Do tý doby brilantní věc přeruší rádoby cool americká zpomalovačka, podpořená hudbou na efekt a já se na sedadle v kině hrůzou zpotil od hlavy až po prdel, říkám si, snad to byl nějaký úlet, náhle pominutí myšlenek. Film totiž pak pokračuje opět naprosto bezchybným způsobem, přestřelky nekompromisní, dialogy výtečný, herecký výkony taky skvělý, a já opět nabíral euforii a říkal si, pojďte kluci polský vy tu pětihvězdu dáte, ale pak to přišlo zase, zničehonic zpomalená kamera, aby vynikla milostná scéna, navíc to bylo naprosto pitomě a násilně zasunutý do filmový kapitoly a ještě k tomu začala hrát nějaká pitomá muzika v tu chvíli jsem si připadal jak kdyby mě zajal Islámský stát, euforie byla pryč a já si říkal. Proč ? Proboha proč ? Je to strašná, ale strašná škoda, protože jinak tahle love story uprostřed Varšavskýho povstání byla něco snovýho. Všechny části a jsou naštěstí ve většině, ze kterých jde poctivá polská filmová škola jsou mistrovským dílem, ale ty prvky z americký kinematografie, to prostě nešlo dohromady. Fakt mě to hodnocení bolí, protože jsem ve filmu viděl mnoho talentu, mnoho úcty ke všem obyvatelům Varšavy, lepší válečný scény ve městě se snad v Evropě ještě nenatočily, ten milostnej prvek se moh možná trošku ubrat, ale to je věc vkusu, ale za ty šoky prostě nemůžu dáv víc hvězd i když bych hrozně rád. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Co se týče výpravnosti a technické propracovanosti filmu, opravdu nelze Polákům nic vytknout. Je vidět, že ta spousta sponzorů, kteří otravují svými logy na začátku filmu, se vyplatila. Člověk nemá vůbec žádný problém uvěřit, že ta Varšava, kterou mu ukazují, je opravdu Varšava válečná, brzy po úvodu dojde k velmi hezkému průjezdu kamery jednou takovou ulicí a rozpočet je opravdu vidět. A uvěřitelně to funguje i dál, když začne válečné peklo. Jistě, nemůžeme tady čekat nějaké opravdu velkolepé bitevní výjevy, ale o tom ani povstání nebylo. A je vidět, že co se výběru událostí a jejich průběhu týče, drželi se tvůrci znatelně jak nejblíže to šlo skutečnosti. Film tak podává velmi intenzivní, děsivě ponurou a syrovou ukázku toho, co dělá z lidmi válka. A opravdu divák není ani trochu šetřen, jakýkoliv horor se sotva může rovnat některým momentům, které se tehdy před desítkami let udály. A to jsou z nich zde použity jen zlomky, pro ušetření času i peněz. V tomto tedy na mě film zapůsobil v tom nejlepším světle jako krutá zpověď a také památník jedné z nejhorších událostí celé 2. světové války. A nevadilo ani příliš možná velké omlazení a také genderové vyvážení celé herecké skvadry, která nás zde provází. Popravdě ve všem tom hnusu a špíně bylo nakonec fajn dívat se na hezké lidi, dokonce i přes to, že jejich herecké schopnosti (hlavně pak ústřední postava mě první polovinu filmu docela otravovala) nebyly nikterak slavné, pak jak je začal scénář protahovat kanály a krvavým deštěm, už na nich ani moc nezáleželo. Stačilo, aby se tvářily všichni rezignovaně a smířeně s osudem a bylo to. Horší ale bylo, že po stránce dějové to skřípalo taky výrazně. Hlavní romantická linka se snažila tvářit někdy příliš osudově, někdy podivně romanticky, ale stejně bylo vidět, že je tam jaksi jen jako hnací motor pro posouvání postav dál Varšavou. Nic dalšího, většího vlastně v ději ani neexistuje. Vše je podřízeno jen obrazové galerii složené z těch nejdůležitějších momentů povstání. Nakonec jsem si ale říkal, proč ne, jestli tohle má být ten moderní památník pro nové generace Poláků, tak ať. Jenže režisér si navíc umyslil, že nejlepší bude, když toto obrazové muzeum přizpůsobí mladým ještě víc než jen skrze romantickou linku. A tak do filmu nacpal celou svou schizofrenickou vizi. Je tu syrovost, hnus, prach, zoufalství a náhle hups - naskočí slow-motion cool scéna s povstalci, ozbrojenými šátky přes tvář, jak z nějakého videoklipu anarchistické britské skupiny, a do toho ještě střih na taktéž slow-mo erotickou scénu. A takové věci se tu objevují často. Neříkám, že vše působilo přímo zle, některé pokusy byly dokonce příjemně artové, ale ta rozpolcenost mezi válečným bijákem a sexy teen romancí bila do očí až příliš. Když k tomu přidám ještě mírnou nespokojenost s tím dějem (ovšem líbí se mi představa, že Komasa to opravdu zamýšlel tak, jak jsem psal - a oba hlavní hrdinové byli vlastně jakýsi němí svědkové, kteří doprovázeli diváka cestou napříč tragédií) a hereckými výkony v první půli, vychází mi tak 6,5/10. V mnoha momentech to bylo ale výrazně výš, autenticita když funguje, funguje mrazivě. () (méně) (více)

Galerie (95)

Zajímavosti (10)

  • Sběr materiálů trval přes osm let, přičemž tyto dokumenty se skládaly z rozhovorů autora s žijícími pamětníky povstání, dále analýzou zvukových nahrávek z archívu Muzea Varšavského povstání a dále materiálů z filmových kronik ze srpna roku 1944. (majky19)
  • Vo filme je ukázaná pasivita Červenej armády a preto bola distribúcia filmu v Rusku zakázaná. (Arsenal83)
  • Snímek byl inspirován historií bojové skupiny Radosław, která se účastnila bojů v různých částech Varšavy. (majky19)

Reklama

Reklama