Reklama

Reklama

Před vchodem do své vily v Nice je zavražděn známý architekt Philippe Dumais. Jeho manželka Catherine ho milovala, ale přesto měla milence, Angličana Toma Hastingse. Nutno dodat, že se souhlasem svého manžela. Vraždu má na starosti vyšetřující soudkyně Suzanne Corbierová (Annie Girardotová). Státní zástupce a komisař Lachot vidí případ jednoduše, milenci se zbavili nepohodlného manžela. Ale Suzanne Corbierová se pokouší odhalit skutečné vztahy mezi Catherine a Tomem a milujícím manželem, aby se dopátrala pravdy. Všímá si určitých rozporů v Catherininých výpovědích. Má své pochyby, ale Tom z Nice prchá do Anglie, Catherine do Itálie. Je to přiznání viny? (Česká televize)

(více)

Recenze (13)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Nápaditý příběh přesahuje dalekosáhle obvyklé hranice žánru. Přemýšlivá vyšetřující soudkyně trpělivě rozplétá předivo spletitého případu a mimo svou vůli se dostává do konfrontace dvou národních práv a navazující právní kultury. Neobvyklý úhel pohledu je vedle scénáře podložen vynikajícím hereckým obsazením a až kaskádou dějových zvratů. I dnes tento film, který se stal klasickým, patří do špičky evropské filmové produkce. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Annie a její kouzelný ochránce v říši filmu mistra Cayattea...Ti dva spolu dokázali dosti pro fanouškovské radosti i vážnosti..:-) ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Povedená soudní krimi klasické francouzské školy tažená zejména umírněným herectvím Annie Girardot. ()

Reklama

anderson 

všechny recenze uživatele

ČESKOSLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 1 = 19.11.1983, réžia českého znenia (ÚPF 1981) = MARIE FRONKOVÁ (8.1.2015) ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Velmi spletitá kriminálka na jejímž konci není tak úplně jasné, kdo je skutečně viníkem. Vlastní příběh začíná vraždou architekta Philippa Dumaise (Michel Auclair), který je zblízka zastřelen svou vlastní zbraní. Vraždu vyšetřuje soudkyně Suzanne Corbierová (Annie Girardot), která začne podezřívat Catherine Dumaisovou (Bibi Andersson) a jejího milence, Angličana Toma Hastingse (John Steiner). Následující pokus o útěk milenců i odlišnosti ve výpovědích obou milenců vedou zkušenou soudkyni k přesvědčení o jejich vině. Příběh však překračuje rámec běžné kriminálky, především v konfrontaci Anglické a Francouzské justice, využívání presumpce viny a nahlížení na stejné důkazy z různých úhlů pohledu. Kriminálka je to trochu zamotaná, avšak ocenil jsem, že nešlo o přímočarý příběh, ale že ve mě film vyvolal také otázky o ohebnosti důkazů, jejich interpretaci a také o určité profesionální předpojatosti. Spíše zajímavé a k zamyšlení, milovníci akčních scén si na své asi moc nepřijdou. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Nudná a nie príliš záživná sudná dráma s dvojicou podozrivých, kde sa len celý čas rieši, či sú dôkazy postačujúce alebo nie a prekáračky medzi Frantíkmi a Britmi. Žiadni iní podozriví tu v podstate nie sú, takže pre diváka je všetko jasné, jedinou neznámou je, či v tom išli spoločne. Cayatte si nevybral zlú tému - možné justičné omyly sú vážna vec, no spracovanie je hrozné. Strihač bol až príliš aktívny a tak jedna scéna strieda druhú v rýchlom slede, nie je žiadny priestor vstrebať to, čo zaznelo. V takomto filme by sa hodili aj dlhšie pasáže bez dialógov, vcítiť sa trochu do pocitov postáv, nie len výsluchy a svedectvá pred súdom. V tom istom roku natočil Cayatte dokonalý Ve státnim zájmu a toto je pre mňa sklamanie. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka, která perfektně zapadá do francouzské kinematografie sedmdesátých let. Nad rámec běžné krimi se děj posune do konfrontace s justicí aby následně došel k paradoxním závěrům. Jeden z takových těch francouzských nenápadných klenotů, který nás nechce ničím ohromovat, jen nenápadně zatahá za rukáv. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Nenapadá mě moc věcí, které by stáli za pochvalu anebo naopak kritizování. Ze začátku je film detektivkou která určitě neuráží, ale zároveň nevyvolá opravdový pocit napětí. A pak se do něho zamotavá psychologie. A já nevím, jestli je to na škodu, nebo ne. Postava Andressonové mi totiž nebyla vůbec sympatická a nic mi neříkala, takže to je pak těžký. I přesto dokážu ocenit zajímavé finále při soudu, které zaujalo i mě. Proto musím řict, že se vyplatí se film dokoukat. Taky se vyplatí se na něj hned po zhlédnuti nezapomenout. Anička navíc snímek prozářila svým krasným, ojedinělým stylem herectví a šarmem.. Ale od Cayttatého bych vážně čekal něco jiného. Ty tři si ovšem zaslouží a má je čisté. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Uz podstatne slabsi film nez Cayattov film z rovnakeho roku Ve Statnim Zajmu 1978. Za najlepsie Cayattove filmy povazujem Umrit na Lasku 1970, Není Koure bez Ohne 1973. je to len lahky nadpriemer, skor bych dal priemer, ktorym sa to tu len tak hemzi. No ale ja som od prirodzenia tolerantny tak horko -tazko s odretymi usami teda dma tie 4 spunty. Len preto, ze je to detektivka - nijak vynimocna ani tempom ani dialogmi. A este za to, ze Annie Girardot a cetnik Michel Galabru vedeli hrat : 70 % ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Její mezník. Její šálek slunce, v němž se/si drží, obhajuje lžíci many. Ten luxus stavu věcí, pro pocitový styk. Arytmií trpí klasický zločin. Jistotu tečky má jen smrt. ()

tranquill 

všechny recenze uživatele

"A kdy to u vás propuklo?.. Brzy. Už jako malá holka jsem chtěla vědět, kdo mluví pravdu a kdo ne..." Především konverzační kriminálka, ale Annie je skvělá. "Vyšetřování kriminálního činu, to je vlastně román života..." ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Jak (ne)může fungovat spravedlnost. Jelikož soudy a poroty se většinou snaží postihnout hlavně ty, jež drželi zbraň. Ovšem do jaké míry může být justice skutečně spravedlivá co se týče motivu a pouhého chtění? To se řeší od pradávna a asi nikdy nebude spravedlnost naprosto spravedlivá ke všem. Film se právě tím zabývá a také odlišným pojetím práva v Británii a ve Francii. Faktem je, že krom Annie Girardot mě žádný herec příliš nezaujal a to ani Michel Galabru. Krom úvodu, kdy se odehraje vražda pak už nesledujeme nic zajímavého. Následující opakovaé výslechy, sledovačky a zase výslechy. Vlastně se čeká na chybu milenců nebo až jeden z nich ztratí nervy. ()

Reklama

Reklama