Obsahy(1)
V odlehlém venkovském domě žijí dva devítiletí kluci, dvojčata Lukas a Elias, se svou matkou, která se zotavuje po nedávné plastické operaci. Pod vrstvou obvazů skrývá opuchlý, groteskní obličej a ke své rekonvalescenci potřebuje absolutní klid a ticho, což začne oběma neposedným synům brzy lézt na nervy. Čím je jejich matka přísnější, tím hlouběji se chlapci uzavírají do vlastního světa. Jejich vztek a podezření narůstají a představivost pracuje na plné obrátky - začnou dokonce pochybovat o tom, jestli je tato žena vůbec jejich matkou. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (225)
Obvykle mě filmy podobného rázu baví, ale tohle mi krutě nesedlo. Měl jsem pocit, že koukám na recyklaci něčeho, co už jsem viděl x krát předtím. Už od prvních minut to bylo hrozně předvídatelné, až jsem si myslel, jestli to tak náhodou není schválně, ale později se ukázalo, že spíš ne. I když já vlastně ani pořádně nevím, jaký byl tvůrčí záměr, jelikož jsem tak v půlce filmu rezignoval a moc pozornosti jsem tomu už nevěnoval. Zručně natočený, ale jinak extrémně nesympatický a nezajímavý film. ()
Velmi znepokojivý atmosférický psycho-thriller z řad rakouské kinematografie. Přesto, že je od začátku demaskovaná pointa, tak to nemělo téměř žádný vliv na emoce, které ve mně tento film vzbuzoval a zanechal. Opravdu vynalézavá „dvojčátka“, divím se mamince, že jí „nehráblo“. A nebo „hráblo“? Každopádně to důmyslnější z dvojčat si ode mě těch 81% určitě zaslouží. ()
Dle někoho předvídatelné - já jsem na to třeba nepřišel a celou dobu mě vyloženě sralo, jak jsem pořád nechápal, co se tam děje. Když mi to konečně ke konci došlo, žádná úleva se nedostavila (pořád třeba nechápu význam scény s nahou matkou v lese, broukem v puse, mrtvou kočkou v teráriu, apod.), spíš jsem byl rád, že mám ten film za sebou. Nepřišlo mi to nějak napínavé nebo nedejbože strašidelné; spíš jen divné a místy vyloženě divácky nepříjemné (stříhání zalepených rtů). Celkově mi to nepřijde jako film, který by mi cokoli dal. ()
Kvalitně zvládnutý film, který se musí dostat přes pomalejší, leč dobře postavený začátek, aby mohl opravdu ukázat své největší přednosti v čele s perfektně zvládnutou psychologií všech postav. Hutná atmosféra vytvořená tajemnou a děsivou mámou spolu s nevinnými a tichými dvojčaty pomáhá skvěle připravit na lehce drsnější poslední třetinu filmu. Samotný závěr s pointou taktéž zaujme a hodnocení jen prospívá. [80%] | 50th KVIFF ()
"Skrývala se za fáče, odmítala hrátky, teď jen hořce zapláče, vychovala spratky." Kde udělala soudružka z Rakouska chybu? Aneb klasický příklad zanedbané výchovy, zralý pro sociálku. Kočka nepatří do akvária, šváb mumii do pusy a vteřinové lepidlo není vhodná pomůcka pro konstruktivní dialog! Taky synáčci dost zanedbávali školní učivo, řekl bych, zejména přírodovědu, pročež si spletli maminku s mravencem, když dělali domácí úkol z bdsm-fyziky, pokus s lupou a slunečními paprsky. Jen škoda, že duo Franz/Fiala jsou ještě větší trotli, než Elias s Lukasem dohromady, takže to velké tajemství, průhledné jak prázdná sklenice na šváby, mi nacpali přímo pod nos hned v úvodních minutách a pak chtěli abych s nimi celý film hrál diváckou hru na velkou šťastnou rodinu, což byl dost opruz. Hvězdu chudince kočičce a druhou za hustý pustý les a strašidelně se houpající rašeliniště v úvodu. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (20)
- Ve filmu lze zahlédnout českou stokorunu připíchnutou na nástěnce v domě hlavních postav. (Corpsegrinder)
- Herci nedostali scenár vopred. (Arsenal83)
- Aby sa dokonale pripravila na rolu, Susanne Wuest žila tri mesiace sama a často sa úplne zavinula do obväzov. Chovala aj dva domáce šváby. (Arsenal83)
Reklama