Reklama

Reklama

Horečka sobotní noci

  • USA Saturday Night Fever (více)
Trailer

Obsahy(1)

Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (322)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já tenhle film už kdysi dávno viděl, ale skoro nic jsem si nepamatoval. Pak jsem kolem toho hodně let tak nějak přešlapoval, jestli se na to mám podívat, nebo to bude úplná ztráta času... Nakonec jsem se odhodlal, že se na to podívám. Upřímně řečeno, ten příběh sám o sobě neni nejhorší. Travolta, kterýho teda zrovna moc nemusim, tam hledá nějaký to svoje místo na světě a řeší problémy s despotickym fotrem, pobožnou matkou, se šéfem v práci, atd... Ale ten nosnej příběh zůstal tak trochu v pozadí za tou disco-omáčkou kolem. Mně to i podle komentářů připadá, že hodně lidí snad ani nehodnotí ten film jako celek, ale spíš jenom ten disco soundtrack. Ono je to strašně jednoduchý vysmívat se 40 let starý muzice a módě, ale já teda s odstupem těch 40 let můžu konstatovat, že tahle disco-éra byla ještě docela v pohodě. Když to srovnám s nějakejma recitujícíma negrama z ghetta nebo recitujícíma cikánama z Púchova, co si hrajou na negry z ghetta, a podobnym odpadem, co je v současnosti IN, tak fakt jako zlatý Bee Gees nebo KC & the sunshine band a další muzika, která ve filmu zazní. Celkově vzato z historickýho hlediska je to docela zajímavá sonda do kratičkýho období, kdy disco vládlo. O nějaký 2 roky dřív disco teprve začínalo pronikat do mainstreamu a o 2 roky později bylo to klasický 70's disco přibito na pranýř hanby a v podstatě zmizelo z povrchu zemskýho. Ty 3 hvězdy si tohle dílo určitě zaslouží. Navíc několik scének bylo skvěle parodováno v Noci v Roxbury. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Al Pacino...Vúbec mu nejsem podobnej. Jenom trochu..." Práve si sypem 10 kíl popola na svoju blbú hlavu! Celé roky som mal tento film zafixovaný ako muzikál, preto som oň nejavil záujem. Iba úplná náhoda a vysielanie na STV1 mi v tom urobili jasno. Stačil úvod s piesňou Night fever od Bee Gees a Travolta kráčajúci mestom a ja som bol z filmu celý vedľa. Ten úvod som si dal niekoľkokrát po sebe. Tú skladbu mám rád dodnes. Travolta bol výborný, pobavili i odkazy na filmových hrdinov v jeho izbe, k tomu skvelá atmosféra a výborné songy, ktoré celý film poháňali. Horúčka sobotňajšej noci je skvelý film, nie muzikál s perfektne tancujúcim Travoltom. No hej, ale vtedy mal 50 kíl aj s topánkami. Dnes by som ho chcel vidieť takto brejkovať...80%. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Archaické, leč působivé, přičemž cílevědomé úsilí půvabné Stephanie o získání lepší životní perspektivy je sympatické, i když - popravdě - její hodnotový žebříček za mnoho nestojí. Samotný příběh je ale především o hledání vlastní cesty a vlastní identity, o pokusech a omylech, kterých se přitom lze dopustit - a hlavní devizou jeho protagonistů je MLÁDÍ, jehož cenu si zpravidla uvědomíme až tehdy, když v kolotoči všedních dnů navždycky a neodvolatelně pomine. Takže za 4* ... snad pro opojení tancem, který podtrhuje magickou sílu těch dní ... snad pro prchavý okamžik, který tak snadno proklouzne mezi prsty ... snad pro lehkost, s níž mnohdy překračujeme Rubikon ... snad pro všechno, co ztrácíme a jen výjimečně nalézáme s každým dnem - s každou hodinou. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Kdysi to byl fenomén, ve škole jsme se učili sborový tanec z filmu. A tančili jsme ho pořád. Děj jsem už zapomněla a po novém shlédnutí po takřka 40 letech musím říct, že má film stále něco do sebe. Dnes se samozřejmě zdá naivní a obyčejný, ale tehdy to byla bomba. Všichni se chtěli podobat Travoltovi, všichni chtěli tančit jako on. Proto hodnotím nadprůměrně. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to konečně viděl a nebýt skvělého soundtracku (včetně Disco Inferno, které někdy poslouchám jen tak... tu desetiminutovou verzi) a překvapivě tragického konce s opodstatněným sebeuvědoměním "srdíčkové" povahy Tonyho, nedal bych ani tři hvězdy. Jinak je to povrchní film, který sice chce vystihovat určitou dobu a určitou část její generace, ale jde na to skrze banální náčrty charakterů postav. Tonyho kamarádi jsou prostě jen hédonističtí sígři, chytrá holka projevuje chytrost pouze skrze znalost slavných jmen, introvertní se snaží zapadnout, ale vždycky tím něco pokazí, Tonyho rodiče jsou nejklasičtější stereotyp nefunkčního vztahu (který by ale s hlubším prokreslením nevadil) a jejich víra se projevuje natvrdlým deklamováním o Bohu, které by takhle jednoduše nevypadlo ani z fanatického věřícího a Tonyho bratr měl sloužit jako prostředek pro Tonyho uvědomění si podstaty života, ale stejně se část s ním dala vypustit, protože si vše Tony uvědomí zničehonic, z banality na taneční soutěži, kterou by nikdy předtím neřešil a že by ho nakopl k vlastní cestě zde taky zrovna nevyplývá. A tak zůstane jen působivá kamera (především ve scénách z klubu - ale pro ty já mám slabost, ačkoli bych do takového místa vlezl asi jen omylem), Travoltovy taneční kreace (které mě zas tak moc nebraly, ale já tanci nerozumím a laicky jsem ocenil pár zajímavých částí) a onen pověstný soundtrack, převážně od Bee Gees, které mám docela rád. V rámci pravděpodobné cílovky to není špatně vedené, ale osobně jsem čekal něco upřímnějšího, kde hudba bude tvořit výrazný podklad a ne stavět samu sebe do popředí. Rád jsem to viděl, pro znalost, ale druhé zhlédnutí nepotřebuji. 3* ()

Galerie (72)

Zajímavosti (41)

  • V první vlně zájmu o skupinu Bee Gees koupilo jejich dvojalbum se stejným názvem jako film v hodnotě 13 amerických dolarů,přes dvanáct milionů zákazníků. (Terva)
  • Námět Nika Cohna byl dlouho považován za soubor skutečných příběhů z Brooklynu. Po deseti letech autor přiznal, že šlo o vymyšlený příběh. (Terva)
  • Celosvětová premiéra proběhla 12. prosince 1977 v New Yorku. (Varan)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama