Režie:
Shane BlackKamera:
Philippe RousselotHrají:
Russell Crowe, Ryan Gosling, Angourie Rice, Matt Bomer, Margaret Qualley, Yaya DaCosta, Keith David, Beau Knapp, Lois Smith, Murielle Telio, Gil Gerard (více)Obsahy(2)
Soukromý detektiv Holland March (Ryan Gosling) a nájemný ranař Jackson Healy (Russell Crowe) spojují své síly a podílejí se na vyšetřování pohřešované dívky a zdánlivě nesouvisejícího úmrtí jedné pornohvězdy. (Freeman Ent.)
Videa (11)
Recenze (801)
Slušná retro jednohubka, jejíž atmosféra a načančaný vizuál osmdesátkového LA je daleko záživnější, než příběh, kolem kterého se dva výborně sehraní hlavní hrdinové točí. Mimochodem takovouhle dceru bych chtěl v novém Jacku Reacherovi a nedostal jsem ji. Výborné hlášky a skvělá akce. O trochu lepší než Stursky a Hutch, leč velmi podobné. ()
Stejně jako v případě Kiss Kiss Bang Bang jsem i tentokrát hodně spokojený s tím, co jsem viděl, ale budu to potřebovat vidět znovu, protože film se v jednu chvíli proměnil v obrovský zmatek, který mě sice dál výborně bavil, ale ztrácel jsem se v něm. Ryan Gosling mě příjemně překvapil komediálním talentem, Shane Black tím, jak se pořád dokáže utrhnout ze řetězu (třeba závěrečná akční scéna, to je učiněná groteska). A až někdy uvidím Nixona, vím, co se děje. ()
Za oceánem frajer kvet, já všechno jsem mu žral. Cokoliv kdysi vyplodil, z toho jsem smíchy chcal. Ten borec s tváří kojence skvělý scénáře psal. On byl jako Skaut poslední, nikdo ho nestíhal. Léty však kolty vystřílel a navlhnul mu prach. Teď plácá sračky dementní, ze kterých jde až strach. Byl to Šejn, byl to Šejn. *** Ač Gosling s Vránou snaží se to hovno zachránit, já na pissálkovi vyčpělém nenechám suchou nit. Viděl jsem řvoucí logiku chcípat pod kopyty stád. Viděl jsem tumor debilní, co mě nepřestával srát. Z té pojebané grotesky já místy studem blil, a místy nudou usínal či utrpením vyl. Byl to Šejn, byl to Šejn. *** Čekal jsem mačo spektákl a dostal buzní řiť. Čekal jsem hlášky peprné, pak modlil se „Konci přijď!“. A že to bejval pistolník, co v očích měl chladnej cejn! Už ale přišel o koule, ten chcípák jménem Šejn. Byl to Šejn, byl to Šejn. Kdybych to předem nevěděl, zhnuseně bych se ptal, kdopak tu trapnou pičózu narychlo uplácal. Byl to Šejn, byl to Šejn … ()
Laurel, Hardy a záhada ztraceného pornofilmu. Gosling nikdy nebyl tak zábavný a zároveň tak neodolatelný. Jeho nihilistický soukromý detektiv je sice trochu imbecil a docela dost alkoholik, který si plete sen s realitou a „eunucha“ s „munichem“, ale když jej jednou za čas osvítí múza, jeho okolí na chvíli oněmí. Ve filmu šlapajícím hlavně díky slovním přestřelkám dvou až tří postav k něčemu podobnému logicky nedochází často, ale jsou to právě bezeslovné (splatter) slapstickové scény, které dokazují Blackovu rostoucí režisérskou suverenitu. K některým velmi vtipným situacím (např. hned úvodní scéna s řítícím se autem) nestrhává naši pozornost, nechává nás, abychom si je v záběru sami našli. Stejnou důvěru v divákův intelekt projevuje také při nečekaném zakončování očekávaných scén. Lidé umírají bez jakéhokoli varování, postavy se často zachovají s větší bezohledností nebo brutalitou, než jaká je v hollywoodských žánrovkách normou (nechybí ani násilí na dětech), případně učiní chybné nebo naprosto stupidní rozhodnutí a musí nést jeho následky. Zásadní odhalení jsou učiněna díky náhodě nebo nekompetenci postav, nikoli díky soustředěnému sběru a rozboru dat. Na Goslingovi a ostatních postavách vám bude záležet také zásluhou náhlých, ale přesvědčivých změn tónu. Black ví, kdy se hodí nasadit vážnou tvář a posílit tím náš soucit s hrdiny, zároveň ale téměř nemoralizuje, jakýkoli náběh k patosu nebo podřízení se požadavku na „backstory“ jednotlivých postav dokáže včas utnout (při vážném dialogu o hrdinství například jedna z postav bezostyšně zalomí) a jako náplast na deziluzivní (a tedy poctivě noirové) finále nabízí akorát hlášku „Aspoň, že už zase piješ.“ Vůbec mi nevadí, že Black od Smrtonosné zbraně píše v zásadě pořád totéž, komediální noirové detektivky o dvojici cynických kovbojů, kteří mají život na háku a jsou okolnostmi donuceni znovu se dát do kupy, pokud to bude nadále stejně zábavné a dost výrazně odlišné od zbytku hollywoodské produkce, která zatím – až na čestné výjimky (Deadpool) – podobně vyzrálou schopnost sebereflexe, která by zároveň nepřebila zájem o postavy, neprojevuje. Z komerčního hlediska budou Skvělí chlapi pro Blacka pravděpodobně jenom zanedbatelným intermezzem před rebootem Predátora. Z hlediska skýtané cinefilní slasti jde prozatím o film roku. 90% Více tady. ()
Vlastně dobrá dobová komedie, která by nemohla být o mnoho lepší, leda by ji natáčel Gyu Ritchie. Čím by vlastně mohlo být řečeno vše (o=´ Ovšem mě to fakt bavilo, přestože hláškování není tak časté a humor černý, jak bych možná ocenil, ale v každém případě je tu skvělá sestava herců (včetně té malé holčičky, která hraje skvěle), kterouž to evidentně bavilo a nakonec tam byl i ten jednorožec, takže super. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (18)
- Přístupnost filmu se v jednotlivých zemích výrazně liší. Například v Kanadě v provincii Québec je film přístupný od 13 let, v Německu od 16 let, v USA od 17 let (rating R) a v České republice od 15 let. (Charpy)
- Když Holland (Ryan Gosling) zvedne nad hlavu vítězoslavně film, není na něm vidět stopa po kulce, kterou chvíli před tím vystřelil John Boy (Matt Bomer). (moznazitra)
- V jednej scéne je vidno na pornokine reklamu na film Bang Bang Kiss Kiss. Ide o odkaz na jeden z predošlých filmov režiséra Shane Blacka – Kiss Kiss Bang Bang (2005). (Astonko)
Reklama