Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ten muž je mrtvý vypráví příběh nájemného vraha, jehož ztvárnil Jean-Louis Trintignant. Zabiják přijíždí z Francie do Los Angeles, aby provedl objednávku, má zabít nebezpečného gangstera. Po vykonání vraždy se nájemný zabiják sám stává cílem a je pronásledován. Nejdříve se snaží schovávat, ale záhy pochopí, že to není z dlouhodobého hlediska ideální řešení. A tak se vydává hledat ty, kteří si objednali jeho vraždu. (Snorlax)

(více)

Recenze (13)

Flego 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý thriller odohrávajúci sa v Los Angeles, ale s čistým francúzskym rukopisom, rozohráva partiu medzi dvomi zabijakmi. Obaja ( francúz Trintignant a američan Scheider ) sú vynikajúci, doprovod tomuto príbehu robí atraktívna Ann-Margret, réžia je bezchybná, technicky všetko na úrovni... azda len to tempo je trochu pomalé. Ale v princípe mi to nevadilo, prišiel som si na svoje. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo Trintignantovo naprosté selhání, v mnoha sekvencích působí nedůvěryhodně, v závěrečné scéně v automobilu dokonce směšně. Scénář je poněkud omšelý a nemá naprosto žádnou gradaci, režie zcela rutinérská a bohužel se nepovedla ani hudba, která by mohla uspět u sci-fi snímku, ale u akčního krimi působí jako pěst na oko. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

S Francouzi se nevyplatí si zahrávat a přestat hrát podle pravidel, to si, Amíci, pamatujte. Skoro až michaelmannovský příběh dvou zabijáků, který ctí jednotu místa, času a děje a navíc je jakýmsi neoficiálním průvodcem Los Angeles 70. let včetně toho mola, kde poblíž vyrůstal a dospíval Ray Bradbury a které nakonec podlehlo přestavbám a zániku. Hodně věcí je zde řečeno jen tak mimochodem, ale přispívají k uvěřitelnosti snímku. Třeba ta mamina od dítěte, která vlastně nemá strach a jediné, co ji nakonec zajímá, kde je televize. Nejlepší je na filmu ale asi ta atmosféra, kdy mám jako divák pocit, že jsem u toho a přitom se procházím ulicemi a odlehlými místy LA. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Francouzsko-italský kriminální thriller (poliziesco), odehrávající se v americkém Los Angeles, viz obsah, evropský styl je tu cítit ale daleko více, než ten zámořský. Hon "kočky na myš", byl místy skutečně docela efektní podívanou. Námětem sice nic nového pod sluncem, ale celé to bylo dost inteligentní a film dokázal zaujmout, herecké výkony ve dvou hlavních rolích byli parádní, Roy Schneider (kterého jsem v podobné chladnokrevné roli, ještě nikdy neviděl) snad ještě lepší než francouz Jean-Louis Trintignant. Skvělé finále na pohřbu, kde se nakrátko objevil i jiný známý francouzský herec Michel Constantin. Jinak dobrý obraz, zvuk, po hudební stránce rovněž bez chyby. Nechyběla samozřejmě nějaká ta akce, násilí, honičky, prostě vše, čím by mělo alespoň průměrné krimi oplývat. Filmu bych vytkl jen pomalost a nedostatek napětí, na thriller ho zde přeci jenom moc nebylo. Málo známý, leč typický Derayeův film, ale zase lepší než některé jeho osvědčené klasiky, třeba s Delonem. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Po Atentátu v Paříži Trintignant a Scheider znovu v jednom filmu, ale tentokrát mnohem lépe. Žádné složité politické tahy, "jen" přímočarý, zručně zrežírovaný thriller se scenáristickým vkladem Jeana- Clauda Carrièreho, přestřelkou v pohřebním ústavu, kterou o léta později zopakoval John Woo ve Face Off, a ryze evropským závěrem. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (9)

  • Francúzska časť štábu 14. júla oslavovala Deň dobytia Bastily. Americkí herci a technici súhlasili, že ju oslávia tiež, ak produkcia zaplatí nadčasy. (Real Tom Hardy)
  • Obrovská vila na začiatku filmu, kde sa odohrala prvá vražda, patrila Albertovi R. Broccoli, producentovi série James Bond. Ten štábu dovolil filmovať, avšak len pod jedinou podmienkou – aby boli opatrní a dávali pozor na železnú ornamentovú bránu, ktorá bola pre neho špeciálne vyrobená v talianskej Florencii. Samozrejme, netrvalo dlho, a kamión s filmovacím vybavením do nej nabúral a zničil ju. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama