Režie:
Jean-Marc ValléeScénář:
Bryan SipeKamera:
Yves BélangerHrají:
Jake Gyllenhaal, Naomi Watts, Chris Cooper, Judah Lewis, Polly Draper, Debra Monk, Heather Lind, Wass Stevens, Brendan Dooling, James Colby, Madison Arnold (více)VOD (5)
Obsahy(2)
V tomto snímku se úspěšnému investičnímu bankéři Davisu Mitchellovi (Jake Gyllenhaal) nedaří překonat ztrátu své ženy, která zemřela při tragické autonehodě. Přestože na něj jeho tchán Phil (Chris Cooper) naléhá, aby se konečně vzpamatoval, Davis se nepřestává hroutit. To, co původně začalo jako stížnost zaslaná společnosti na výrobu prodejních automatů, se záhy promění v sérii dopisů obsahujících znepokojivá osobní doznání. Davisova korespondence zaujme zástupkyni oddělení služeb pro zákazníky Karen Marenovou (Naomi Watts), která je sužována vlastními emocionálními a finančními problémy, a oba cizí lidé navážou překvapivý vztah. S pomocí Karen a jejího syna (Judah Lewis) se Davis pokusí dát zase dohromady a začne tím, že srovná svůj předchozí život se zemí. (Cinemax)
(více)Videa (5)
Recenze (222)
Výborná ukázka toho, jak si člověk musí rozesrat život, jak si potřebuje nabít hubu, aby konečně zjistil, o co vlastně jde a co by měl ve svém životě sledovat. Jake zase jednou exceluje a předvádí skvělý výkon, kdy je vám skoro jedno, kdo další tam hraje, i když jsou to třeba Naomi Watts a Chris Cooper, protože on to prostě táhne. ()
Hezké, sice ne úplně zdárně dotažené do konce, nicméně jsem vděčný, že se mně nedostalo přeslazeného emočního výlevu, při němž je každou půlhodinu nutné měnit čípek z rekta. Ve zkratce by se o ději dalo napsat, že je to ten film, ve kterém Jake Gyllenhaal demoluje nábytek ve svém luxusním domě. No moment, v mých bulvách až takhle banálně film nevyzníval. Je to o tuze bohatém finančníkovi, jemuž umře tragicky žena, on autohavárii přežije. Moc netruchlí, rázem naváže přátelství s přívětivou ženou z oddělení služeb pro zákazníky, kam zaslal sérii svých dopisů, v nichž stížnost na nefunkční automat na cukrovinky v nemocnici, je tím nejmenším z celého obsahu nebývale otevřeného osobního doznání, a jejím pubertálním synem, koketujícím s myšlenkami na stejné pohlaví. A nadto si sem tam rozbije nějakou zeď, až to vyvrcholí demolicí interiéru jeho domu. Výsledkem je neotřele strukturovaný film, který nikterak do diváka prvoplánovými emocemi nebuší, což je na filmu hodně sympatické. Spíše vyčkává, co filmem předkládané s divákem provede. A film se dá užít ve dvojím diváckém přístupu - buď si vyberete psychologické aspekty příběhu, nebo se zaměříte na prosté životní radosti i strasti. Neplést si film s komedií, do toho má hodně daleko. Takový umně vykalibrovaný příběh si žádal vyzrálý herecký výkon, a ten dodal Jake Gyllenhaal. Ovšem i za jeho účasti se neodbouraly rušivé prvky, jeho tchán, Chris Cooper, scény, v nichž vystupoval, prostě nezaujaly. Ono vůbec to rodinné zázemí, pracovní prostředí i nadační aktivity jeho zesnulé ženy, to vše postrádalo glanc, narušovalo to náladu filmu, nejednou se dostavil zdlouhavý ráz. A teď to hlavní - celý film je smutný, depresi vyvolávající záležitost. A ještě závěr mohli udělat kvalitnější, najednou mně přišel uspěchaný, do předešlého konceptu vůbec nezapadl. Takže výtky mám, ovšem převažuje zajímavé pojetí. 7/10 ()
Každej člověk po dlouhym pracovnim týdnu občas prostě potřebuje něco zdemolovat, aby si odpočinul a trochu zašlapal ty zasraný stereotypy. My jsme s Jakem Gyllenhaalem bořili rovnou celý baráky a přestože to byla silně depresivní podívaná, vážně jsme si u toho odpočinuli a po skončení jsme byli lehký jak pozlátko ve větru. Scénář tohohle nerváku bere všechny starosti s obrovským nadhledem a deprese ovdovělého chlápka, kterému nějak nedochází, co se vlastně stalo, člověku přijdou až zábavný. Gyllenhaal se celej film točí na kolotoči zoufalství, občas rozseká záchod v práci, někdy rozebere ledničku, jindy zas do sebe nechá střílet z pistole. Do toho poslouchá punk a naučí vás správně používat slovo fucking tak, aby jste nezněli jak idiot, když ho vyslovíte. Po DiCapriovi je to další adept, kterej okamžitě musí dostat Oscara! Takže vemte palici a rozsekejte alespoň svojí kuchyňskou linku, pomáhá to. TOP 2016 … 9/10 ()
Vzpomněl jsem si při tom na Volání o pomoc, ve kterém se Adam Sandler také ryze po svém vyrovnával se ztrátou svých bližních. Tohle je trošku odlehčenější verze, přesto stále působivá a i přes ten permanentně nahořklý úsměv ve tváři naprosto strhující. Jedna z nejsilnějších filmových psychoterapií posledních let. ()
Příjemné drama v čele s mými oblíbenci o tom, že všechno je v životě pomíjivé a bohatství, manželství a moc vám ne vždy přinese pocit plnohodnotného života a radosti a někdy je potřeba upustit úzdu a dělat co nás zrovna napadne a vyhnout se tak společenským konvencím. Potěšil i dětský herec, se kterým jsem soucítila a získal si moje sympatie. Příběh není zrovna vyloženě vynalézavý a asi se mi v hlavě moc dlouho neudrží, ale pro jednorázové zamyšlení Demolition poslouží. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (5)
- Scénář filmu napsal Bryan Sipe. V roce 2007 se nacházel na Black Listu nezrealizovaných scénářů. Upadl v zapomnění do doby, než se ho ujal Jean-Marc Vallee, který o něm pronesl: „Demolition je silný a dojemný příběh, napsaný se silnou a upřímnou touhou pochopit lidskou duši, to co nás činí tak unikátními, tak jedinečnými, co nás přiměje milovat. Je to scénář vzácné kvality o kráse lidskosti." (Aaron.)
- Celosvětová premiéra proběhla 10. září 2015 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
- V roce 2007 scénář k filmu figuroval na seznamu nejlepších nerealizovaných filmových scénářů. (oje)
Reklama