Reklama

Reklama

DVTV

(pořad)
Publicistický / Talk-show
Česko, 2014, 215x10-30 min

Účinkují:

Daniela Drtinová (moderátor), Martin Veselovský (moderátor), Emma Smetana (moderátor), Filip Horký (moderátor), Daniela Písařovicová (moderátor) (více)

Obsahy(1)

Internetový publicistický pořad DVTV je video-projekt moderátorů Martina Veselovského a Daniely Drtinové. Každý den přináší nové rozhovory nebo komentáře na nejrůznější témata ať už z politického, kulturního či společenského dění. (xrubesd)

Recenze (126)

Zagros 

všechny recenze uživatele

Internetový publicistický pořad, ve kterém Drtinová a Veselovský zpovídají mnohdy zajímavé hosty. Přesto, že se nevyhnou sklouzávání k trendovým a populistickým věcem, občas se dá narazit i na objevný rozhovor s opravdu zajímavou osobností. Někdy méně znamená více, kvanta rozhovorů nejsou potřeba, mě by stačil jeden delší za týden. Velkým nedostatkem je Daniela Drtinová, která je jistě velmi inteligentní osobou, má ovšem obrovský problém se naladit na dotazovaného hosta a alespoň se pokusit pochopit jeho odpovědi a dále na ně navazovat. Má své přípravy a těch se drží, jak se někdo odkloní od plánovaných odpovědí, je zle. V tomhle je ideální ji nasazovat na politiky, stačí pak říct trhej! Nicméně na ostatní hosty to nějak není ono. Především kvůli tomu je mé hodnocení jen lehce nadprůměrné. ()

GMVajgl

všechny recenze uživatele

V počátcích možná působili sympaticky a svým přístupem skoro přelomově. Avšak stále znovu se ukazuje, že své rozhovory vedou předpojatě / zaujatě, povrchně a arogantně. Když se "moderátorovi" host nelíbí, tak ho "moderátor" nenechá mluvit a zároveň se ho pokouší různě pošpinit. Odstrašující příklad uzavřené, omezené a rozdělující "komunikace". ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem pár dílů a nijak extra mi to nepřišlo. Moderátoři si hrají na držitele pravdy, a pokud jim host nesedí, dokážou se točit pořád dokolečka na nějaké pitomosti, která evidentně pro hosta důležitá není, ale pro moderátora ano. A tak se pár minut plácá o ničem, protože dotyčný nechce být někam vmanipulován, nebo některé se i někam podaří vmanipulovat, ale protože tam nechtěli, není to jejich parketa, tak je řeč zas o ničem. Místo, aby se rozvíjely názory dotyčného a jemně se polemizovalo, tak nositelé pravdy dávají najevo, jak všechno vědí a znají a jsou arbitry na rozum. Což často nejsou a jen se ztrapňují svou hloupostí. ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Po nějakých dvou letech jsem si na tip pustil ze záznamu DVTV, mnou dávno pohřbený formát, abych si vyslechl cestovatelské příhody životem protřelého režiséra, kterého jsem do té doby domněle neznal. Filmy točí pro nejblbější tisícinu národa, a zřejmě proto je na sebe tak hrdý, že by dobro artikulované komediemi s Langmajerem mohlo sloužit za vzor svobody, na kterou každá málo pozápadněná politika čeká. Jenomže inovativní pan Havlík právě nebyl: protičínství je tu celá agenda a moc se to neliší od protižidovských kampaní. Nikdo z nich by neodstarostoval ani venkov, ale rádi by z Brány Nebeského klidu strhli portrét Mao Zedonga. Hláška „já jsem tam byl“ na mě neplatí. Taky tam byli misionáři. A leckteří se nejspíš nenaučili ani pozdravit. Jako když Britové mezi opiovými válkami požadovali, aby se angličtina stala výchozím jazykem smluv. Což mi připomíná všechny ty nedůstojné štítky nicneříkajících odborností na dveřích korporátního plebsu. Naštěstí o dnešní Číně nereportují jen lidskoprávní neandrtálci, ale i tací, kteří se naučili mluvit a třebaže vychováni liberalismem nepoklonkují tamnímu režimu, neslýchám je pronášet o něm tak jasnozřivě despektní stanoviska. Z prostého důvodu, že na to nejsou dost blbí. Jako třeba čeští režiséři, exponát beze zbytku vysvětlující, proč jsme to dotáhli až k Fialovi a spol. Cílevědomě neschopní dodavatelé filmového braku ale nezmetkují proto, že jim rozpočet vnucuje civilní látku. Leckomu na Západě jsou lidské příběhy samy o sobě zdrojem fungujících nápadů. Nekoneční vyznavači všeho západního by měli vědět, že jimi zbožštělí režiséři se vždy neženou za technologickým pozlátkem a ohromující výpravou, ale umějí se nadchnout reálnými problémy a překvapovat: neotřelým rozuzlením, výbornými dialogy… Dokonce blockbusterový standard Spielberg (The Fabelmans/2022). Adepti na Českého lva sahají po kameře proto, že si nadání probírat se fekáliemi vyložili špatně jako právo odhodit lopatu. V Česku platí, že čím schopnější je kdo lempl, tím spíš ho média povzbuzují, aby obdařoval veřejný prostor sebestředně universalistickými výměty: „Já jsem z okresního města, natočil jsem Vetchého ve sprše a vím, jak je to s tím dobrem pro všechny lidi. Jsem v tom zajedno s ambasádou státu natolik plodného svobodami, že předal vězeňství podnikatelům.“ A k té zpropadené Číně… Tady pracuji a tady platím daně. Vím, že ani dobře nepíšu, A PROTO mě to neživí. Živím se tím, co dokážu dělat dobře, do jiného se nepouštím, a pokud bych se přece jen chtěl zabývat produkcí něčeho jiného, nestane se, že v tom ani za 20 let nepokročím, a přece se budu pokládat za natolik moudrého, abych poučoval tisíce let trvající říše o etnických otázkách. Nadto takové, které za mých 20 let poflakování stihly předběhnout americké století. My nejsme vzorem ničeho. Ještě žijí pamětníci vyšší evropské humanity v duchu rasového ideálu a Mengeleho experimentů. Moje matka si odžila taková 90. léta, že by s Ujgurem měnila. A ne že by za to mohl stát, který z té dřiny neviděl ani korunu, jak ji načerno dojil místní Západem poblázněný blbeček. Palestinci a Ujguři mě nezajímají, prokazatelně nikdy mě nezajímali a nevím o nikom, komu bych se za to měl omluvit. Mohu s někým sympatizovat, třeba s Kurdy, ale nejsem za něj zodpovědný a sotva mi někdo vysvětlí, proč se mám skládat ať už na řešení jeho problémů, nebo exotické avantýry našich žoldáků. Buďte dobří doma, blbci, a když budete dost dobří, poznáte to z toho, že si vás ty jiné domy vzaly za příklad. Hlavně si už zapamatujte: cizí neznamená moje. () (méně) (více)

InJo 

všechny recenze uživatele

Veselovský je česká moderátorská špička (Drtinová je taky jasný nadprůměr, ale na svého mužského kolegu v mých očích nemá) a DVTV je pro mě prototypem kvalitního seriózního publicistického pořadu, přestože pravidelným divákem (zatím) nejsem (díly si vybírám na základě konkrétních hostů a témat). 80 % ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama