Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kruté bolestné lásky jedné slovenské plavovlásky. Osmnáctiletá Martina, která si říká Shakira, po dosažení plnoletosti opustí dětský domov, v němž vyrostla. S obálkou peněz, taškou osobních věcí a s hlavou plnou naivních představ vyrazí ze zapadlého východoslovenského regionu do Prahy za svým klukem Romanem, který z „děcáku" odešel před nějakou dobou. V české metropoli se však ukáže, že Roman se potuluje s partou mladých zlodějů, bezdomovců a narkomanů. A za peníze na dávku je schopen čehokoliv. I prodat půvabnou blonďatou Shakiru obchodníkům s bílým masem... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejbrutálnějších filmů československé moderní doby, stejně jako například u filmů Bohdana Slámy i tady oceňuji především ten dokonalý city režisérského dua pečlivě vybrat řadu neherců a hnusných ex/interiérů tak, aby vše zapadalo a působilo přirozeně. Kdo ví, kolik takových holek kdy vylezlo a ještě vyleze z děcáku v domění, že jdou vstříc světlým zítřkům, ale realita je naprostým protipólem jejich růžových představ................moje hodnocení = 8 z 10. ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Neviem posúdiť, do akej miery je to podmienené Dominikou Zeleníkovou, ale toto je už 2. jej film, ktorý mi vyrazil dych. Povrchná antiutópia o tom, že morálka je pasé a všetci bojujeme o holé prežitie v bezcitnej spoločnosti, kde chce každý sex a prachy, najlepšie súčasne. Na niektoré scény (pichanie drog), dlho nezabudnem a boli herecky excelentné. Samozrejme tých blbých scén tam bolo oveľa viac. Faktom ostáva, že 2. polka filmu, vrátane záveru, pri ktorom som nevedel. či sa mám smiať alebo plakať, bola riadna sila. ()

Reklama

Maximilianus 

všechny recenze uživatele

Dominika Morávková-Zeleníková ako Martina alias Shakira zažíva opäť rušné, psychiku drásajúce chvíle podobne ako Lena v Špine. Bratislavu vystriedala Praha a ústav nahradilo prostredie narkomanov, sociálnych odpadlíkov, priekupníkov a zákazníkov. Neviem, či si pomaly zvykám na slovenské filmy, ale pripadalo mi, že väčšina hercov na čele s hlavnou predstaviteľkou predviedla veľmi slušné herecké výkony. Film ukazuje celkom reálne osudy väčšiny odchovancov detských domov. Martina pôsobila ešte celkom rozumne a nerozflákala všetky peniaze hneď, ale snažila sa začať žiť správne. Bohužiaľ tu bol aj Roman, ktorý využil jej lásku a uvrhol ju na absolútne dno, z ktorého však ona nakoniec ako tak dokázala vyťažiť čo najviac a v konečnom dôsledku mala aspoň dosť financií na slobodný život. Práve ten koniec bolo to, čo sa mi na filme najmenej páčilo, aj keď mi takýto záver nevadil. Film bol dobrý, pričom prvú hodinku som tŕpol, kedy sa to zvrtne a keď sa to zvrtlo tak nastalo 20 minút veľmi surovo a reálne zobrazeného utrpenia. Napriek tomu mi na filme niečo prekážalo, prečo nemôžem dať viac ako 3*. 6,7/10. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Děj se dá shrnout naivka prodaná pasákům. Sociálně kritická obžaloba s urputným naturalismem ji shazuje. Nejen diváky „do patnácti let“ totiž dokáže znechutit takřka čtvrthodinovou pasáží názorného brutálního. Hrdinka za sebou v dětském domově nechává typické holčičí důvěrnosti jako z internátních Housat, před sebou má vidinu sladkého života se svým milým ve stylu Lásek jedné plavovlásky. Ovšem svého vyvoleného najde ve špinavém pražském pelechu mezi bandou feťáků. Což dohromady s epizodním výletem za ztrhanou matkou vytvoří takřka hodinový prolog oddalující okamžik, kdy dvojici dojdou princ svou lásku prodá k prostituci. Ne že by Pírko bylo natočeno špatně, ostatně kameraman Asen Šopov dovede z mála udělat podívanou, ale obrazy všeobecného zmaru, zaplivaných hospod, mrazivých brlohů a odpudivých zoufalců bez perspektivy neobsahují nic nového, objevného ani provokativního. Vyskytují se napříč nezávislou scénou ve stereotypní podobě, která už přestává účinkovat, včetně žoviálních gangsterských týpků s cizím přízvukem, kteří do svých záludných sítí stahují ubohé nevědomé bludičky velkoměsta. Tak si tvůrci sdělení Pírka zřejmě představovali. Ovšem navzdory hereččině přirozenému projevu a pochopitelné zaslepenosti její zamilované hrdinky nelze uvěřit zrovna chovance ústavu naivitu školačky, s níž se vydává do velkého světa. Jestliže dívka veškeré varovné znaky kolem sebe přehlíží, ba dokonce se mezi vyděděnci docela baví, zbavuje se dávky divácké příchylnosti, jejíž zbytek pak spláchne mohutná vlna nejhrubšího sexu, znásilňování, bití, trýznění. V doslovné bezúčelné surovosti si Pírko vyloženě libuje, nadto se ještě pokouší ji prokládat blouznivými přeludy a výtvarnými symboly, jako by „umělecké“ ornamenty měly nekonečnou přehlídku bezvýchodného hnusu ospravedlnit. Epizodní postava Bolka Polívky tu působí dost nahodile, a třebaže v nahých výjevech ze sprchy spotřebovala produkce hektolitry očistné vody, skutečná katarze se nedostavuje. Závěr je ale skutečně nevšední až bizarní. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Snaha o silný zásah po emočnej stránke sa vydarila tak na polovicu. Pomerne vierohodný dej osudu osoby, ktorá je od mala predurčená na život na ulici, v obkolesení absolútnej spodiny, skutočne vyšiel nad pomery. Preto je obrovská škoda, že sa to v závere po značnom pritvrdení, ubralo akýmsi podivným smerom, ktorý nemá žiadne reálne opodstatnenie. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (8)

  • Podľa autorov má film upomínať na ohyzdnú kauzu ústavu v Galante, známou pod názvom Čistý deň. (Arsenal83)
  • Film Pirko vznikal 28 natáčecích dnů, září – listopad 2015, na Slovensku a v Čechách. (Zdroj: Goodmind Films)
  • Na otázku, do akej miery sa film zakladá na pravde, vytiahla režisérka Lucia Gažiová argument, že podľa jej vedomostí "štatisticky 80 % chlapcov z decáku končí ako bezďáci a 73 % dievčat ako prostitútky".  (Arsenal83)

Reklama

Reklama