Režie:
Gavin O'ConnorScénář:
Bill DubuqueKamera:
Seamus McGarveyHudba:
Mark IshamHrají:
Ben Affleck, Anna Kendrick, J.K. Simmons, Jon Bernthal, Jeffrey Tambor, John Lithgow, Michael Beasley, Boualem Hassaine, Ron Prather, Jason MacDonald (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Christian Wolff (Affleck) je matematický génius, který má lepší vztah k číslům než k lidem. Pod zástěrkou maloměstské účetní kanceláře pracuje jako nezávislý účetní pro několik nejnebezpečnějších zločineckých organizací na světě. S postupným stahováním smyčky ze strany oddělení pro boj s organizovaným zločinem ministerstva financí, v jehož čele stojí Ray King (J. K. Simmons), Christian přijme legálního klienta: dobře zavedenou společnost zabývající se robotikou, ve které účetní (Anna Kendrick) zjistila účetní nesrovnalosti ve výši miliónů dolarů. Ale s tím, jak Christian rozkrývá účetní záznamy a přibližuje se k odhalení pravdy, začíná v jeho okolí stoupat počet mrtvých. (Freeman Ent.)
(více)Videa (10)
Recenze (834)
O'Connor zklamal. Warrior byl nejlépe natočeným klišé v historii a úplně mě odrovnal, Zúčtování je chladné jak ženská při menstruaci a vyloženě urazí, když svůj tak chytře napsaný příběh s postupně zvýznamňovanými motivy nedokáže zakončit alespoň trochu zapamatování hodným způsobem (a místo toho vytahuje ten nejnevhodnější zvrat pro vyprávění tak vážné a vesměs inteligentní). Nikdo filmu neodpáře, že je výtečně obsazen (Affleck pro tuhle roli ideální), že má koule a představa brýlatého autistického úředního coby bad ass motherfucker terminátora je strašlivě cool (stejně jako některé z toho plynoucí vtípky: "To je zabil kalkulačkou?"), ale tuhle potenciální zábavu umí režisér prodat jen v několika akčních momentech, jinak si s překvapivou dramatickou povrchností bohužel poradit nedokáže. A to jsem se fakt upřímně těšil... 65% ()
Maléry pana účetního po americku, chcete-li po hollywoodsku. Máte-li rádi složitě strukturalizované, extrémně překombinované, (pří)jemně nesrozumitelné, neotřele zpracované thrillery, v nichž geniální autista mistrně ovládá bojová umění, stejně jako ty nejsložitější matematické příklady, mohl by se vám tenhle ne úplně nezajímavý slepenec všeho možného i nemožného zamlouvat. Základem příběhu je atraktivní čtyřicátník, u něhož na první pohled není jeho postižení patrné, ženy by jej mohly opíchat i pohledem, ten by ovšem patrně na nabídku k sexu reagoval odříkáním dětské rýmovačky, kterou ve vypjatých chvílích tak rád drmolí. Ale rovnou se smiřte s tím, že na mezilidské vztahy není stavěný, i když by tak rád přivítal pohlazení. Většinu svého života žije totiž v osamění, ovšem nežije si špatně. Kluk jeden, přepírá prachy drogovým kartelům, jeho nelegální účetnictví už mu vyneslo jmění. Nově jde ale po něm Ministerstvo financí, nájemní zabijáci a ke všemu se uvolil, že ochrání jednu ne moc hezkou pipku, novou kolegyni z práce, před jejím utracením. Nutno uznat, že dvě třetiny filmu jsou neotřele zrežírované, originálně vystavěné, kvalitně zahrané, jednalo se o zajímavě fungující žánrový (pro)pletenec. Prostě radost sledovat. Nevím, k čemu došlo v produkci, že film najednou začal být odstrašujícím. Jeho dojezd, kdy vše mělo nějak zajímavě splynout a perfektně vygradovat, se stal nechtěnou "drebinovskou" parodií, příšernost sama, slaboduchá slátanina k popukání - zkrátka vše negativní v jednom. Šikovné střídání žánrových i sexuálních poloh se najednou obrátilo proti tvůrcům a vše přišlo vniveč. Netřeba vyzrazovat "zásadní", zcela vážně míněná závěrečná odhalení stran bližních ústředního hrdiny, což vše předchozí značně devalvovalo. Diskutabilní se rázem stalo i to, jak správně by měl divák vnímat hlavního hrdinu. Je dobrák od kosti? Je to bídák? Proč je vlastně tak nejednoznačný. Gavin O´ Connor je průměrný režisér, tohle ale mohl být jeho nejlepší film. Bohužel, i jeho nejlepší film to je. Vůbec by nevadilo, že akce je poskrovnu a nevypadá nijak extra, nelíbil se mně celkový (emotivní) rozkol filmu. A jeho závěrečná debilita. Ale více takových rolích pro Beňdu Skvrňáka. Když Bourne s Huntem nebudou mít čas, mile rád zaskočí. Jen si po vzoru svého supermanovského autisty změní identitu. Rázem z něj bude geniální matematik jménem Pat Mat. 5/10 ()
Vůbec mne to nebavilo. Asi nejsem stále schopen akceptovat Bena Afflecka podobně třeba jako Marka Wahlberga jako herce (hraje?), barbínoidní Kendrick tomu taky nepomohla. Přitom "druhořadí" herci (Tambor, Simmons, Lithgow) super. Možná hrálo roli i to, že jsem byl vochrápanej, takže jsem se v ději moc neorientoval... 50% ()
Bohužel tuhle postavu jsem Benu Affleckovi ani na chvíli nevěřil (no dobrá, v akčních scénách dejme tomu ano, ale o nich to nejspíš být nemělo). Příběh navíc patří k těm, které diváka sice dovedou překvapit, ovšem překvapí ho takovými neuvěřitelnými volovinami, že nad nimi nezbývá než kroutit hlavou. ()
Přiznám se, že jsem očekával daleko více. Akční scény byly super, u nich jsem se opravdu patřičně bavil, ale celá ta omáčka okolo už mi tolik nechutnala, čímž však nechci říci, že by Zúčtování bylo špatným filmem, který se mi nelíbil. To vůbec ne. Jen zůstal za mým očekáváním a patrně skrze toto rozčarování nejsem schopen hodnotit lépe. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (22)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Georgia. (MikaelSVK)
- Jedno z pseudonymov používaných Christianom Wolffom (Ben Affleck) je meno Gauss. Carl Friedrich Gauss bol jeden z najväčších matematikov a fyzikov všetkých čias. Zaoberal sa teóriou čísel, matematickou analýzou, geometriou, geodéziou, magnetizmom, astronómiou a optikou. Vynašiel mimo iného tzv. Gaussovu krivku. (ČSFD)
- Báseň, kterou Christian Wolff (Ben Affleck) často v kritických situacích přeříkává, je říkanka „Solomon Grundy“. Jedná se o lidovou poezii, popisující krátký lidský život se všemi jeho útrapami. (Yoshitsune)
Reklama