Reklama

Reklama

Top Gear: Patagonský speciál

(pořad)
  • Velká Británie Top Gear: Patagonia Special
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2014, 120 min

Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)

(více)

Recenze (48)

Bonaparte. 

všechny recenze uživatele

U minulého dílu jsem označil za nejlepší scénu jízdu na koních. Tentokrát to bude asi stejné. I přes to, že je to 5 sekundová tragikomedie v podání Jamese. Bohužel to podstatné z celého speciálu se nekonalo a zřejmě i nedostatek materiálu dělá z Patagonie jeden z těch horších speciálů, obzvláště po tak výborných předešlých tripech v Africe nebo Barmě. Bohužel i v Argentině je spousta hloupých lidí. Na druhou stranu jsme také viděli něco co nebylo ve scénáři a šlo o 100% autentičnost, což je věc kterou v Top Gearu postrádám už více sérií. ()

Stružák 

všechny recenze uživatele

Patagonia je snad nejhorší speciál Top Gearu – absolutně bez nápadu, bez vtipu. Celej ten díl je hrozně absurdní, nelogickej, nesmyslnej, navíc všechno, co se tu objevilo, jsme už někde viděli. Jednu hvězdičku dávám za ten konec (kterej sice nebyl ve scénáři, ale aspoň se konečně něco dělo). Konec ale bohužel přišel po dvou hodinách nebetyčný nudy. ()

Reklama

ondrula 

všechny recenze uživatele

Oproti starým speciálům musím říct, že mě zklamal výběr aut. V8 a co jako? Z toho se máme posadit na zadek? Kdyby si chlapi namísto toho vybrali pickupy, dodávky nebo třeba auta z východního bloku, byl by tam určitě větší prostor pro legraci než když si vyberou nadupaný sporťáky. Přestože bych řekl, že nepřízní osudu bylo dost a obtížný terén se taky nějaký našel, spektakulárních rozměrů speciálů z Botswany či z Indie to nedosahovalo. Když si James zlomil tři žebra a přesto natáčel dál, tušil jsem za tím nemilosrdnou smlouvu s BBC, tudíž to James musel přetrpět i za cenu toho, že zbytek filmu svým bolestínským nasráním poněkud kazil. Dramatizace konce, kdy po nich Argentinci hodí pár vajíček a šutrů, byla dle mýho zbytečná a zasadila humornému žánru svou stylizovanou dokumentární vážností dost velkou ránu. ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele

TopGear mám moc rád, proto píšu hodně nerad, že toto byl snad nejslabší speciál co jsem viděl. Věřím, že za to může vyhoštění z Argentiny, které rozhodně nebylo na konci (když už měli natočeno :)). Osobně jsem přesvědčen, že mělo následovat (a bylo plánováno) mnohem víc zajímavějšího. Kdo zná Barmu, muže srovnat kolik procent děje se jelo a kolik stavělo most. Nicméně tady bylo třeba vytáhnout záběry a situace, které by normálně zůstaly na dně střižny. A díky tomu to tak také vypadá. Zlom (nastavované kaše) je cítit ve chvíli, kdy Jeremymu "zmizí" SPZ z auta (ona v jednom záběru jakože upadne sama, ale ti co čtou Jeremyho Twitter, tak vědí ;)). Tohle nebyl TG jaký znám... a může za to ta aféra (viz závěr) díky které bylo vše při zemi a upjaté. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

pořád je to Top Gear,pořád je to nadstandardní zábava - tentokrát navíc s dramatickým a nečekaným závěrem,ale po celou dobu jsem měl prazvláštná pocit,že to prostě není úplně ono (a to jsem u Top Gearu nikdy neměl).Ačkoliv sem se nevídaně těšil a jsem schopen těmhle třem pánům odpustit prakticky cokoliv,tohle je suveréně nejslabší speciál - tím spíš po geniální Africe a Barmě...70% ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • Natáčanie spôsobilo v Argentíne rozruch kvôli poznávacej značke na Porsche: H982 FKL. Argentínski nacionalisti si ju spojili s Vojnou o Falklandy. Štáb poprel, že by bola značka falošná alebo zvolená zámerne. Krátko na to bolo nevyhnutné evakuovať štáb z hotela. Pri návrate do Chile na konvoj áut patriacich štábu zaútočili aj napriek policajnému sprievodu. Štáb sa nakoniec bez ujmy na zdraví do Chile dostal, ale nepodarilo sa nakrútiť plánovaný záverečný futbalový zápas áut. Namiesto toho je v dokumente zostrih z návratu do Chile. (Gothar)
  • Na konci Speciálu trojici moderátorů napadne, že by svůj speciál mohla natočit namísto Argentiny - kde jsou nechtění - v Austrálii. To se později skutečně stane ve 22. sérii seriálu Top Gear (od r. 1978). (P. J. D.)

Reklama

Reklama