Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer 1
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer 1

Recenze (115)

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

lucifrid 

všechny recenze uživatele

Na Billions mě samozřejmě nalákala jména Lewise a Giamattiho. Když se přidal i ten první skvostný trailer, mé nadšení vystoupalo na vrchol. První díl dalece předčil veškerá očekávání a další epizody ani jednou nezaváhaly, kvalita se stále držela neskutečně vysoko a každý díl ve mně vyvolával jásot. Hodně se mi líbilo, že nešlo jen o duel dvou hlavních hrdinů, ale do děje významně zasáhly i jejich manželky a další postavy. Wendy mi ze všech postav přirostla k srdci nejvíc. Konečně silná ženská postava, která jedná logicky a není tu jen na okrasu, ale naopak určuje směr děje a vyrovná se svým mužským protějškům a nemá potřebu se nad ně povyšovat. Stejně tak i ostatní ženské postavy. Finanční téma nemusí nikoho děsit, spíše děj doplňuje a většina termínů není pro pochopení složitá, naopak ze strany diváka je zajímavé do této sféry proniknout. Zároveň je velkým plusem to, že nikdo není na první pohled záporákem nebo klaďasem, každý má své špatné stránky, ale zároveň vlastnosti, pro které ho budete milovat. Už od prvních vteřin seriál provokuje a do posledního dílu s tím nehodlá přestat. Za mě nejlepší novinka této sezóny a už netrpělivě vyhlížím druhou řadu. ()

Reklama

Dyas 

všechny recenze uživatele

Jedna z perliček roku, to je jisté. Billions se může pyšnit vynikajícím obsazením a špičkovými dialogy. Mezi Axem a Chuckem panuje těžký souboj, z něhož nevyjde žádný vítěz bez značných vedlejších ztrát. Nechybí překvapivé zvraty, ani fajn soundtrack. Zpočátku seriál na nabere tempo a hezky graduje až do velkého finále. Velká natěšenost na další sérii.1. Série - 100% ()

Kaka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Souboj dvou stejně špinavých světů a dvou nezdolných rivalů na opačných stranách barikády. Z pohledu studie dvou zajímavých protagonistů vlastně docela působivá série. Jak postava Giamattiho, tak Lewise má charizma, obě jsou dobře napsané a zdatně zahrané. Zobrazení fungujícího universa kolem nich už jde hůře a mnohdy jsou některé pohyby na pomyslné šachovnici velmi zjednodušené. Když už jsme u těch filmových metafor, kterých tu máme tucet v každém díle, tak lze zcela jistě říci, že Neil McCauley vs Vincent Hana se zde opravdu nekoná, ale když bude divák ochoten akceptovat podívanou o level až dva níže, tak se jednou tahle série dokoukat dá. Velká škoda, že poslední 2-3 série sklouzávají těžce do průměru a působí vyčerpaně, genericky a zbytečně natahovaně. První polovina za čtyři, druha horko těžko za tři. ()

alldo.raine 

všechny recenze uživatele

Koncert dua Giamatti vs Lewis. Koncert, který byť má již mnoho epizod, stále baví a neustále přináší něco nového. Já jsem v týmu Axe, kde vy? :) PS: S pátou sérii končím. V nejlepším přestat, což se u mě rovná skončit s Bobby Axelrodem, kterého už v castingu na šestou nevidím. Byla to ale moc pěkná jízda. PS back on track se 7kou. Závěr jsem si nemohl nechat ujít a stálo to za to. ()

Galerie (1 453)

Zajímavosti (6)

  • V 4. epizóde 1. série sa objavila v malých cameo rolách trash metalová legenda Metallica. (Irktus)
  • Když se Lara (Malin Akerman) vrací s chlapci domů a Chuck (Paul Giamatti) se vrací k Wendy (Maggie Siff) a vzápětí Bobby (Damian Lewis) smaže své hlasové zprávy v Lařině telefonu, slyšíme po celou dobu skladbu „With or Without You“ od irské kapely U2 z jejich pátého alba „The Joshua Tree“, které vyšlo v roce 1987. (Trajektt)
  • Během rodinné dovolené, kterou trávil Damian Lewis v Irsku, někdo zavolal FBI, protože se domníval, že se jedná o skutečného majitele hedge fondu, který se skrývá před zákonem. (tedvidek94)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama