Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Victoria (Laia Costa) je mladá číšnice z Madridu, která do Berlína přijíždí pracovat a užívat si noční život. Na konci jedné party potká mile vypadajícího Sonneho (Frederick Lau) a jeho trojlístek kamarádů z mokré čtvrti. Namísto mátožného opileckého rána ale mladou Španělku čeká adrenalinová jízda metropolí, namísto kocoviny boj o holý život. Sonne a jeho parta jsou totiž okolnostmi donuceni provést narychlo bankovní loupež. A Victoria se ocitne za volantem auta, kterým prchají. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (147)

Matty 

všechny recenze uživatele

Stejně jako Birdman, ani Victoria nedokáže přesvědčit, že je pro ni jednozáběrový přístup něčím víc než způsobem, jak se předvést (režisér se v rozhovorech rád chlubí tím, že oproti Inárrituovi nepoužíval „neviditelný“ digitální střih a celý film se mu s herci podařilo po desetidenním zkoušení sjet na třetí pokus). Začíná přitom slibně. Navzdory zdání spontánnosti lze za výstavbou děje tušit jasný plán a ohled vůči divákovi. Během živého prologu jsou nám představeny všechny hlavní postavy, které si díky přezdívkám snadno zapamatujeme. Chytrou pojistkou proti občasným přeřeknutím a zaváháním je fakt, že většina postav po velkou část filmu nemluví svým rodným jazykem a proto musejí někdy chvíli hledat správný výraz. Na střeše dochází k nastínění potencionálního konfliktu upozorněním na Boxerovu kriminálnickou minulost. V kavárně je během autenticky intimního dialogu prohlouben vztah mezi Viktorií a Sonnem, odůvodňující dívčino následné rozhodnutí zapojit se do akce. Teprve poté, když se vyprávění začne uzpůsobovat povědomým žánrovým schématům, film ztrácí dech a téměř veškerý potenciál něčím překvapit. Jedno klišé následuje další (potřeba najít náhradníka komplice, nestartující motor, střelné zranění odtajněné až dlouho po zásahu), naprostá většina scén trvá déle než je třeba, zprvu poměrně sympatické postavy se chovají jako stále větší idioti (což by od jistého okamžiku zřejmě měla částečně odůvodňovat skutečnost, že jsou pod vlivem drog) a předvídatelný konec je oddalován řadou zbytečných kliček, které nijak neprohlubují psychologii postav ani nerozšiřují nevelké myšlenkové podloží snímku. Přes působivé technické provedení (kameraman v závěrečných titulcích právem dostal přednost před režisérem) a zručné vedení naší pozornosti střídáním větší a menší hloubky ostrosti film není dost vtahující, aby fungoval jako ukázka intenzivní „zážitkové“ kinematografie, ani patřičně motivicky bohatý a v prostředí nebo charakterech náležitě specifický (hrdinové mají sotva dost charakterových rysů na dvě a půl hodiny filmu), aby mohl být brán za výpověď o dnešním multikulturním Berlíně nebo o generaci Y. Větší ambice, větší rozpočet, ale nakonec stejně obdivuhodná prohra jako české Hany. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Ojedinelý „nemecký experiment” , aký som ešte nevidel, nakrútený na jeden záber - bez - akéhokoľvek STRIHU, urobený v nemeckej metropole - hlavnom meste - v Berlíne, v noci : v čase medzi 04:30 - 07:00 ráno, s autentickým POCITOM - ručnej kamery. Dobre viem, že ak sa niekto rozhodne nakrúcať takto náročné - ťažké snímky, potrebuje najprv - predprípravu, t.j - aspoň ja to takto vidím... Herci si najprv prejdu miesta, kadiaľ sa pôjde, čo musia urobiť, a to určite niekoľko - krát, scenár je v tomto prípade na druhej koľaji, lebo sa často IMPROVIZUJE. Vôbec - IDEA je sama o sebe - nadčasová, pôsobí to na mňa ako reality šou, že kamera je doplnkom diania, ktorú si hlavní protagonisti nevšímajú + nie je to žiadny : „found footage”. Film začína na diskotéke, kde vidím ako tancuje - mladá a atraktívna, Španielka - menom Victoria, ktorá nevie po nemecky, prišla sem za prácou - v kaviarni berie 4. eurá / hodinu. Je tu krátko, 3. mesiace, a čo je najdôležitejšie - momentálne v jej živote, že nikoho nepozná a nudí sa tu. Zmení sa to po zoznámení sa, s mladými Nemcami, medzi ktorými je Líder - Sonne, kde jeden z kamarátov práve oslavuje narodeniny, Victoria, ktorá zo začiatku sa moc nechce k partii pridať, ale padne si do oka so Sonnem, tak sa stáva súčasťou nočného života, ktorý nestrávia niekde zašití v bare, ale v nočných uliciach Berlína. Po hodine, prichádza do plánu - „nemilé spríjemnenie” nudy, keď chalan v partii musí splácať účty podsvetiu. Volá sa Boxer, bol v base, kde sa mu dostávalo ochrany, teraz musí urobiť niečo na oplátku, banková lúpež, kde Victoria bude šofér... Odvtedy naberie jej život prudký spád, polícia je im v stopách, utekajú a všetko je to tak reálne, že máte sakra pocit, že ste na mieste. Na začiatku mi dosť vadilo, že som sa nevedel stotožniť s postavami, ktorí pôsobili ako na drogách, po hodine to už bolo sakramensky zaujímavé a strhujúce, kde hlavná myšlienka filmu znie : „Ľudia, s ktorými sa trebárs - v noci zoznámite na diskotéke, nemusia byť zlí - zákerní, len majú jeden problémik, ktorý sa pretaví v niečo väčšie, kde nie je cesty späť, tak treba si dávať bacha, s kým sa dávate do reči, alebo - kam sa potom pôjde, môže to skončiť, ako v tomto prípade, v Berlíne, ktorý mladej žene - urobil zo života - hotové PEKLO ! ” Veľmi poučný film, ktorý ma nenechal chladným ! ()

Reklama

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Film jsme viděl v rámci německého festivalu filmů v Lucerně se školou.Na začátku přiznávám,že jsem očekával více.Film jako celek vůbec nepůsobil špatně,byly tam skvělé emotivní momenty,ale chvilkami to bylo o ničem a hlavně to bylo rozvleklé.Kdyby vystřihli ty dlouhé pasáže,mohl mít film o takových padesát až šedesát minut méně.Herci zahráli docela slušně.Bylo vidět,jak se autoři snaží na diváka zapůsobit a vyvolat emoce.Určitě jde o lepší film,než jsem viděl minulý rok(Trhliny v betonu).Hodnocení:60% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

(BE2CAN, Lucerna) Velmi intenzivní zážitek, sympatické postavy, vysoká míra uvěřitelnosti a forma, z níž padá čelist k zemi. Pro mě zdaleka nejlepší zážitek letošního Be2Can - dostatečně málo zadumané, bez snobského řešení existeciálních otázek a dokonce s dějem! A tleskalo se, heč. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Victoria a její sto čtyřiceti minutový noční zážitek. Velmi náročné technicky, neskutečně kýčovité obsahově. Film v mé mysli míchal blivajz v podobě koktejlu jménem Titanic (náhodná hodinová láska na celý život) a Bony & Clyde. Vše ozdobené festivalovým deštníčkem. Pro mě vyloženě promarněný potenciál ke skvělému alternativnímu mládežnickému filmu, jenž mohl excelentním způsobem natočení představit noční život v současném Berlíně. Nestalo se. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (9)

  • Týden před natáčením měla Laia Costa nehodu na motorce, kvůli které musela strávit dva dny v nemocnici. (Nikar)
  • Celosvětová premiéra proběhla 7. února 2015 na filmovém festivalu v Berlíně. (ČSFD)
  • Celý film byl natočen na jeden záběr digitální kamerou Canon EOS C300. (aniabo)

Související novinky

Desátý ročník Be2Can začíná zítra!

Desátý ročník Be2Can začíná zítra!

03.10.2023

Be2Can, přehlídka výrazných filmů ze tří největších filmových festivalů v Berlíně, Benátkách a Cannes, oslaví jubilejní desátý ročník. Odehraje se mezi 4. a 11. říjnem a do programu ji zařadí 28… (více)

To nejlepší z festivalů v kinech

To nejlepší z festivalů v kinech

28.09.2015

Velké filmové festivalové echo Be2Can 2 se bude konat od 7. do 14. října paralelně v České republice a na Slovensku. Druhý ročník přehlídky filmů ze špičkových mezinárodních filmových festivalů… (více)

Reklama

Reklama