Reklama

Reklama

VOD (1)

Píše se rok 1943 a v mainském St. Cloud´s se ředitel sirotčince a gynekolog Wilbur Larch snaží vytvořit co nejlepší prostředí pro opuštěné děti a zároveň jim hledá adoptivní rodiče. Nelegálními potraty pomáhá i ženám v nouzi. Jeho oblíbencem se stane Homer Wells, dvakrát adoptovaný a dvakrát odmítnutý nadaný sirotek. Larch ho učí a dokonce zfalšuje jeho zdravotní stav, aby nemusel do války. Homer dokonale zvládne gynekologickou a porodnickou techniku a stane se Larchovým pomocníkem. Odmítá však dělat potraty nešťastným ženám. Tvrdí, že člověk by měl být na světě rád za všech okolností. Jednoho dne přijede do sirotčince na potrat těhotná Candy Kendallová, kterou doprovází její přítel a vojenský letec Wally Worthington. Homer chce sirotčinec opustit, touží po poznání jiného světa a chtěl by být užitečný. Larch je zklamaný a sirotkům je to líto. Homer odjede s Candy a Wallym do Cape Kenneth, kde Wallyho rodiče vlastní velký jabloňový sad. Rozhodne se, že se připojí k partě námezdních černých česáčů vedených Arthurem Rosem s jeho dcerou Rose Rose. V ubytovně visí pravidla moštárny, o kterých Rose prohlásí, že to nejsou pravidla pro ně, že si udělají svá vlastní. Wally záhy odjíždí bojovat do války. Homer se přátelí s Candy, která v sadu také pracuje. Candy se mu svěří, že nedokáže být dlouho sama. Oba se do sebe brzy zamilují a intimně se sblíží. Mezitím Larch v sirotčinci čelí správní radě, která chce na jeho místo dosadit někoho s moderními názory na porodnictví a pediatrii. Larch zfalšuje Homerův životopis a doporučí ho radě. Zároveň pošle Homerovi svůj lékařský kufřík. Homer však nemyslí na nic jiného než na Candy. Odpoví Larchovi, že je v Cape Kenneth spokojen a že zůstane. Po nějakém čase Homer zjistí, že mladičká dcera černošského předáka Rose je těhotná. Candy se od Rose Rose dozví, že otcem dítěte je její otec předák... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (787)

k212 

všechny recenze uživatele

Hold režiséru a scenáristovi (tedy díky Johne Irwingu, že jsi napsal lepší scénář než je tvůj román!), který vytvořil takové obdivuhodné dílko z tak příšerné "americké" knihy. Film se najednou z roztáhlé dějové fresky přetvořil v minimalistické dílko, kde místo dvaceti keců hrajou herci, krajina, hudba a jistě pan režisér. Naštěstí. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Jinde ve světě odcházejí mladí muži z domova za vidinou nadějné budoucnosti. Tady v St.Clouds je těžké i vystoupit z vlaku, neboť tomu kroku musí předcházet závažnější rozhodnutí. Přijmout či opustit dítě…. Sirotčinec – žádné hororové psycho, ale místo, kde mohou být dětské duše, vyhlížející s nadějí návštěvníky i šťastné. JAKÝ JE SVĚT TAM VENKU? L.Hallström dokáže vykouzlit takovou atmosféru, že loučení se sirotky vám připadá jako největší tragédie. Dále je to film o jablkách, moštu, potratech a pravidlech, která možná nic neznamenají, ale jsou. Přesto vše je SIROTČINEC svými loučeními a návraty tím nejsilnějším zážitkem z filmu. Na to ostatní se taky dobře dívá, ale emoce, ty jsou tam, kde chodí spát PRINCI MAINŠTÍ, KRÁLOVÉ NOVÉ ANGLIE. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

Reklama

Faidra 

všechny recenze uživatele

Člověk je lehce udiven tím, že Irving stvořil podle vlastní sarkastické a naléhavé knihy napohled lyrický film z dob válečných. Ale stačí nahlédnout pod povrch novoanglických vilek, javorových lesů, jabloňových sadů a písčitých pláží a člověk ví, že ho tam čeká leccos včetně tělíček nechtěných dětí. Maguire a Theronová dojímají, ale kreace Michaela Cainea je o pět tříd převyšuje. "Good night, princes of Maine, kings of New England." ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Lasse Hallström zkušeně uchopil další román s velkou emocionální a výpovědní silou, ale tentokrát na můj vkus strunu přetáhl. Snad se nechal příliš unést, a já mu to neberu, ale i tak musím říct svůj názor, a ten se odvíjí od prvních slov, která mě při vzpomenutí Pravidel Moštárny napadnou. A ta znějí: "Příliš dlouhé a příliš melancholické." A já odmítám propadnout takové náladě, byť by to bylo sebepoetičtější a může se přitom desetkrát herecky i hudebně koncertovat. Nicméně Oscar pro Michaela Cainea je od první do poslední vteřiny jeho působení na plátně naprosto zasloužený a vypadá to, že kouzlo Irvingova románu a Hallströmovy přesvědčovací schopnosti ve spojení s talentem herců prostoupilo celý film a povzneslo ho. Třeba až se tou bichlí prokoušu, uvidím to jinak, zatím ale 70%. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Že Pravidla Moštárny jsou spolu s Gilbertem Grapem dva nejlepší Hallströmovy filmy je nad slunce jasné, ovšem zvolit jen jeden by byl pro mě nadlidský úkol. Oba jsou zatraceně citlivé a dojemné snímky a u obou jsme mohli být svědky dvou výborných hereckých výkonů, který zde však byl konečně po zásluze proměněn v oscara. Avšak je nutno podnotknout, že nemalou zásluhu na oblíbenosti Michaela Caine jako doktora Larcha má jednoduše ona scénářem předepsaná postava... Film tedy jako něžný doják, který "zabolí" i pohladí, funguje dokonale, od prvních záběrů sirotčince, přes poslední slova pana Rose "Ain't that right?" až po opětovný návrat k dětem, ale přesto mi právě tento přímočarý "lov" diváckých emocí brání udělit aspoň pomyslné procento navíc, které by hodnocení převážilo na stranu pěti hvězdiček. 9/10 ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Písnička, která hraje z gramofonu, je „Ukulele Lady“ od Vaughn De Leath. (Duoscop)
  • Původně byla režie nabídnuta Janu Svěrákovi, ten ale odmítl. Poté, co film viděl, zalitoval, že tuto nabídku nepřijal. (Specs)

Související novinky

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

15.10.2011

Praha se už brzy zařadí po bok dalších světových měst, která mají štěstí na velké kulturní akce s účastí zajímavých hostů. V pondělí 21. listopadu 2011 totiž Rudolfinum hostí benefiční Concert for… (více)

Reklama

Reklama