Reklama

Reklama

Shin Godzilla

  • Japonsko Godzilla Resurgence (více)
Trailer 3
Japonsko / USA, 2016, 120 min

Obsahy(1)

V Tokijské zátoce je nalezen zcela opuštěný člun. Zatímco jej pobřežní hlídka prohledává, dojde k náhlé podvodní explozi, která způsobí rozsáhlý záchvat paniky. Zanedlouho na to se z moře vynoří podivné monstrum, které srovná se zemí část města a než proti němu stihne japonská armáda nějak zasáhnout, promění se a unikne zpátky do hlubin. Odborníci jsou bezradní a nemohou přijít na žádný způsob, jak si s tímto monstrem, které bylo pojmenováno Godzilla, poradit. Zatímco se vysoce postavení činitelé sáhodlouze radí ve snaze vymyslet způsob řešení náhle vzniklé krize, Godzilla se opětovně vynoří z moře, mnohem větší a nebezpečnější než předtím. Podaří se Japoncům přijít na to, jak zastavit toto záhadné a neuvěřitelně mocné monstrum dříve, než se do záležitosti vloží Američané a svrhnou na Tokio jadernou nálož? (Israha)

(více)

Videa (7)

Trailer 3

Recenze (57)

kaylin 

všechny recenze uživatele

„Shin Gojira“ je pro mě pořád dobrým filmem a jsem zvědavý na to, jak budou Japonci v legendární sérii pokračovat. Má se chystat i animovaná verze, tak uvidíme, co z toho bude. Tohle je cesta, kterou je možné se vydat, ale může to být úplně nový restart, nové pojetí, ještě více politické a ekologické, což třeba v posledních letech ze série „Gojira“ – hlavně díky americkému pojetí – trochu vyšumělo. Doufám, že tímhle se nekončí. Trikově má série co přinést. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Zkrácení čekání na Godzillu minus one cestou Shin Godzilly, nebylo moudré rozhodnutí. V mnoha ohledech podivný film, který možná není míněný vážně ale nepoznal jsem to. Samotná Godzilla je vedlejší a spíše jen kulisou, mezi dlouhými rozhovory postav, které se vypořádávají s tím, že jim za okny chodí obří monstrum. Samotná akce a triky, velice mizerné a spíše jak intro z videohry. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Japonci sa prestali baviť. Táto Gojira je obyčajným deštrukčným elementom a berie si obrovský príklad z posledného ( excelentného ) amerického zárezu z roku 2014. Až prehnane realistický pohľad na monštruóznu apokalypsu, ktoré najväčšie mesto Ázije zažije, stráca body hlavne kvôli prílišnému dokumentaristickému vzhľadu filmu. A teda prečo vlastne maximálne hodnotenie? Nostalgia ( môže za to hlavne hudba ), perfektné vizuálne efekty a záver, ku ktorému určite patrí za jeho výrazom interpunkčné znamienko. Skúste hádať aké. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

5% stopáže zábery na Godzillu. Tie z diaľky, kde je zasadená do širšieho prostredia, sú atmosférické a napínavé. Tie z blízka smiešne, hlavne v prvej tretine, kde Godzilla vyzerá úplne ináč než v neskoršej stopáži. K hollywoodskej digitálnej Godzille má táto stále veľmi ďaleko. Akoby sa Japonci nechceli odkláňať od tradičnej papundeklovky, ktorá nemá žiadnu mimiku a vie iba otvoriť hubu a chŕliť oheň či laser. Zvyšných 95% stopáže sú rozhovory nových a nových postáv politikov, vojakov a vedcov, zisťujúcich identitu príšery a neskôr riešiacich jej zlikvidovanie. Rozhovory v rýchlom strihu, čo najreálnejšie sa snažiace ukázať, ako by prebiehalo vysporadúvanie sa so situáciou. Táto väčšinová čast filmu je prekvapivo zábavná (gulity pleasure) a vzbudzuje zvedavosť. S veľkým rozpočtom a veľkofilmovou ambíciou. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Odsobněná procedurální satira na (nejen) japonskou byrokracii a neschopnost vlády dynamicky reagovat na zkánosné „jaderné“ zemětřesení 2011. Ano, chápete správně, že tady se nejede na vlně zábavného guilty pleasure monstr snímku jako pozdější (ehm, vlastně dřívější) Godzilly (což na jednu stranu je škoda, ne že ne), ale zcela v odkazu původního Hondova snímku plného poválečných jaderných traumat. V této verzi navíc obohaceného o roli dnešního Japonska vůči sobě sama i zbytku světa. A to skrze desítky mluvících hlav či nulovou přímou provázanost pasáží s Gožirákem. Každopádně většinu času zabírající „zasedačkové“ segmenty jsou fantastické, protože krom satirického a „nastavujeme zrcadla“ módu fungují i samy za sebe jako uvěřitelné zprostředkování, jak by to (ne)fungovalo na nejvyšší exekutivní úrovni v případě národní krize. A zbylou čtvrtinu stopáže pak doplňují neskutečně našlapané katastrofické pasáže s „Probuzenou zkázou“ na ničivé procházce Japonskem, které majstrštykově kombinují totální destrukci, skvostný design vzdávající holdy originálu, nápadité (a sakra působivé) snímání a kongeniální Sagisuiho/Ifukubeho hudbu. "Restart" japonské Godzilly ani náhodou není pro každého a dokonce ani náhodou není ani pro každého nekritického fanouška krále monster. Netradičně zvoleným konceptem i zpracováním si to totiž vyloženě říká o rozporuplné přijetí. A toho se tomu po zásluze dostalo. Každopádně je to minimálně zajímavé a stěží o tom kdo kdy řekne „tuctový katastrofák, který se mi z hlavy vykouřil s náběhem závěrečných titulků“, protože ať už to pro ta odvážná rozhodnutí zatratíte či si to naopak právě pro ně zamilujete, tak chladné a bez jasně vyhraněného názoru vás to nezanechá. A který jiný vysokorozpočtový blockbuster tohle ještě dnes umí? Howgh. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (11)

  • Z dosavadních 31 filmů, ve kterých vystupoval, zde Godzilla teprve počtvrté nebojuje s žádným nepřátelským monstrem. Předcházející „sólové“ filmy série byly Godzilla (1954), The Return of Godzilla (1984) a Godzilla (1998). (Israha)
  • Většina zvukových efektů nebyla vytvořena nově. Například řev Godzilly v závěrečné scéně je stejný, jako řev téhož monstra ve filmu The Return of Godzilla (1984). Také soundtrack je v hojné míře zrecyklován ze starších dílů série. (Israha)
  • Poprvé v historii prochází Godzilla během filmu postupnou změnou podoby. Celkem se na obrazovce objeví ve čtyřech různých formách, z nichž podoba té první není oficiálně známa a ve filmu z ní lze spatřit pouze ocas. (Israha)

Reklama

Reklama