Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Veterinář Jan (Jiří Bartoška) už toho má dost. Poslední kapkou je smrt tchána, kterému taky došly síly a trpělivost. Babička (Iva Janžurová) totiž vždy rozhodovala o jeho životě, stáří, a nakonec i o tom, jak a kde bude pohřbený. Nerespektovala žádné jeho přání a touhu, v dobré víře, že ona sama vždy a lépe než on ví, co je pro něj dobré a správné. A tak se k jeho neštěstí o něj starala podle své představy o jeho štěstí. A Janovi začíná být jasné, že je na té samé cestě. Jeho žena Olga (Eliška Balzerová) se totiž řídí stejnou teorií malého dvorku a dlouhého biče a přesvědčením, že za štěstí svého muže je zodpovědná výhradně ona. Janovi dojde, že už takto dál nemůže, nechce, neumí. Když nic neudělá, skončí jako tchán. Jednoho dne jej napadne způsob, jak se osvobodit a získat zpět vládu nad svým životem. Tato revolta je ale hodně netradiční. Už jen tím, že prvotní inspirací mu byl jeden z jeho pacientů, papoušek s podezřením na Alzheimera. Jan se tak i díky němu vydává na cestu za naplněním toho, o čem se domnívá, že jsou jeho sny. A protože tato cesta nemůže být snadná, stává se její součástí také stádo koz a později i krav, psychiatrický ústav, plavba na voru a život na lodi. Janova cesta za svobodou ovlivní i životy jeho dětí a jejich partnerů. Dcera Olga (Táňa Vilhelmová) totiž převzala matčinu metodu, zatímco snacha Alena (Pavla Beretová) zatím dokázala tlaku rodové tradice odolat a volí vlastní cestu, liberálnější, modernější, lidštější. Důsledky jsou pro jejich protějšky (Jiří Havelka a Jakub Kohák), v obou případech odpovídající. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (812)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Ten moment, kdy si uvědomíte, že chování Elišky Balzerové je vám důvěrně známé. Až nepříjemně příjemná komedie ze života, kde jsou samozřejmě události a chování postav velmi přetažené za vlasy, ale stejně se v nich sami poznáváme, a proto nás snímeček prostě baví. Tedy minimálně většinu. Vždy se najdou retoši, kteří nedovedou pochopit, že se jedná především o komedii, budou ve snímku hledat odpověď na všechny jejich partnerské otázky a budou nasraní, když se tato odpověď bude mírně rozcházet s jejich osobní teorií. Každá správná komedie začíná pohřbem. Děj se mi hrozně líbil. Pojednává o tom, kterak ženy ovlivňují a udávají směr našemu jinak bezvýznamnému životu. Když už ženy rozhodnou i o vašem místu posledního odpočinku, tak to byla pro Jiřího Bartošku poslední kapka a rozhodl se k radikálnímu řešení, kterému se samozřejmě dalo předejít už dříve pár minutovým rozhovorem. To by potom ale byli všichni diváci ochuzeni o jeden z velice mála kvalitních českých filmů, kterých v našich končinách žalostně ubývá. Sice jsem se nesmál tak, abych se musel za břicho popadat. Od momentu, kdy jsem byl uveden do děje, jsem se nenudil ani vteřinu. Vynikající záležitost s příjemným poselstvím, která má minimálně potenciál, přinutit vás být pečlivější při výběru partnerky, či se alespoň zamyslet nad tou stávající. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Manželstvo veterinára Jana je typickou ukážkou ako to nemá fungovať, a to sa nechcem pasovať do pozície manželského mudrlanta a totalitného vládcu, ako to urobila Janova manželka Olga. Keď zlyháva komunikácia a určitá sloboda aj vo zvazku, zákonite príde k defektu vzťahov. Jan to vo svojej inteligencie a ohľaduplnosti k manželke urobil po svojom, hoci si je tiež na vine, lebo jeho komunikácia bola taktiež biedna. Režisér Bajgar opustil televízny svet a svoju filmovú veľkú prvotinu zvládol excelentne. Vyskladal v podstate hrozitánsky manželský príbeh o manipulácii a utrpení, zabalil to však do milej a príjemnej komediálnej atmosféry. Jiří Bartoška je famózny, jeho charizma vyžaruje celým filmom. Výborní sú aj ostatní herci, v tomto to bola trefa do čierneho. Teorie tygra je kompaktný, navýsosť zaujímavý film, ktorý je dobre odpozorovaný zo života. ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Toto nie je teória, toto je holý, žalostný fakt. Kto bol vo vzťahu, kedy bol doslova zo všetkých strán komandovaný: čo, prečo, začo má robiť tak ako má, kto bol neustále pod drobnohľadom, jak Kenskí občan britskými dronmy, určite chápe o čo tomuto snímku vlastne ide. Z môjho pohľadu dostatočne poučné, pričom miestami divák prepadá pocitu váhania, či sú dané, nastolené situácie naozaj na smiech, alebo má plakať. Aby som bol ale "spravodlivý" - vo vzťahoch sme si so ženami "fifty fifty" - každá minca má totiž dve strany. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Všemi proklamovaný pohodový film je ve skutečnosti další obyčejná cílovka, která se až nápadně shoduje s předchozí tvorbou Jiřího Vejdělka. Je to přesně ten typ filmu, který v hloupoučkých pointách utvrzuje svého diváka v zažitých stereotypech, v názoru, že muž je sice pán tvorstva, ale bez ženy je jeho život nerealizovatelný. Nejrůznějších klišé je tu opravdu přehršel, většina postav podléhá kašírované představě o partnerských vztazích, které jsou utvářeny čistě na základě instinktivního (ne)pochopení a destruktivní izolace. V rámci téhož nastává ovšem několik WTF momentů, jejichž logická chudokrevnost doslova bije do očí – Vilhelmová, typická slepice, která tvrdě razí matčinu teorii o "záchraně" mužů, najednou, bůhvíproč, prozře a stane se spasitelkou rozbitého manželství? Bartoška, jehož útěky jsou podmíněny osobní frustrací, strhne na svou stranu jak flegmatického syna, u nějž se ovšem nejedná o útěk, ale spíš o pocit jakési bezstarostnosti, tak frustrovaného zetě, který neví kudy kam, ale bez silnějších a v podstatě asi i nutných potřeb. Bere je jako své spojence, parťáky, ale vůbec je nevnímá jako stejně postižené chudáky, kteří u něj hledají spásu a de facto i rozřešení svých problémů. Případ sám pro sebe je postava Balzerové, která je dle všeho vysokoškolskou pedagožkou, ale nepozná, že jí pobavený manžel prostě a jednoduše tahá za fusekli? Mohl bych pokračovat dál, ale v zásadě k tomu není důvod. Film si svého diváka bezesporu najde, v tom je jeho (a)morální poselství až nekomplikovaně čitelné, ovšem je otázka, proč právě něco takového vzbudilo rozruch i u lidí, kteří podobným klábosivým fraškám běžně neholdují. Buď za to může chraplavý Bartoškův hlas nebo ten papoušek s Alzheimerem. Určitě. ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Jelikož se ještě stále neřadím mezi tu smutnou populaci zdomestikovaných podpantofláků bez sebeúcty, jen těžko jsem si mohl doposud představit, jak moc dokážou být ženy šílené. Nikdy mě ani ve snu nenapadlo, že mí ženatí kamarádi, ti věčně usměvaví pohodoví kluci, ve skutečnosti doma zažívají nefalšovaný manželský psychoteror, místy připomínající až čarodějnictví nebo exorcismus. Kdo to měl tušit! Tento kurevsky děsivý film je jasným důkazem, že žena nebyla stvořena z Adamova žebra, nýbrž z Ďáblova zaníceného vředu, který si v mukách a bolestech vyřízl pekelnými vidlemi z konečníku, aby nemusel už nadále trpět. Já se do podobné situace naštěstí nikdy dostat nemohu, neboť jsem si vůči ženám vypěstoval jednoduchý a vysoce efektivní obranný mechanismus – cokoliv ženy řeknou, to automaticky vyhodnotím jako spam. A pak už jen přičítám plusové body: nemluvíš o svých pocitech? Super, máš bod. Ani o tom, co budeš dneska vařit? Další bod. Není to nic o vánočních slevách v IKEA? Bod. Žádná strašně vtipná historka z kadeřnictví? Je tam. Nic o tvé sousedce, té „otravné krávě s fááákt trapným obočím“, kterou na chodbě zdravíš slovy „ahoj Aničko, moc ráda tě vidím“? Výborně, připiš si další. Pokud se jim podaří nahrát alespoň padesát bodů, odfiltruju jejich žvást ze složky [ale kozy má dobrý] do adresáře [hýbe ústy, možná to něco znamená]. Odsud je to už jenom krůček k tomu, že je začnu vnímat a možná i odpovím. Funguje to perfektně, denně tím ušetřím stovky zbytečných hloupých konverzací a místo toho se mohu věnovat filozofickým debatám se Siri, která od poslední aktualizace bravurně zvládá i krátká souvětí. Jedinou výjimku mám udělenou u své matky, tam musím zpracovávat všechna data. Nerad bych totiž zmeškal otázku, co má svému Koblížkovi dneska uvařit k papání. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (18)

  • Rasa psa, která doprovází ve filmu Jana (Jiří Bartoška), je francouzský ovčák beauceron. Stejná rasa psa se vyskytuje např. ve francouzských filmech o Angelice jako policejní pes Sorbon nebo ve filmu Medvědi (1988). (modra.pani)
  • Tatiana Dyková (Olinka) o scénáři uvedla: „Scénář mě zaujal tím, že se jedná o příběh muže. Hurá, konečně někdo napsal o krizi chlapů. Žádné trpitelky, co pořád slouží doma a v práci, žádné smrtelné nemoci, které pomůžou protagonistům prozřít. Prostě pěkný chlap, co to chce ještě po svém roztočit a co si dokáže ze sebe udělat legraci. A moje postava je taková pipinka zakletá v rodinném řetězci žen, ve kterém se opakují stejné modely chování jako je její matka, babička atd. Ale díky otci (Jiří Bartoška), hlavní postavě filmu, i ona zjistí, že všichni muži netouží mít každý večer teplou večeři, vyžehlené trenky a připravené denní kapesné, ale že ve skrytu duše touží být dobrodruhy.“ (SONY_)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama