Reklama

Reklama

Dívka ve vlaku

  • USA The Girl on the Train (více)
Trailer 1

Každý den na cestě do práce jezdí Rachel Watson vlakem kolem města Witney. Vlak projíždí kolem jejího starého domu, kde bydlí její exmanžel se svou novou manželkou Annou. O pár domů dál každý den vidí jiný manželský pár. Rachel si postupně tento pár oblíbí a sama pro sebe si je pojmenuje ‚Jess a Jason'. Zdá se, že mají dokonalý život, a Rachel jim zároveň závidí i přeje jejich štěstí. Jednoho dne, když projíždí kolem jejich domu, stane se svědkem něčeho, co od základu změní vše, co si dosud o tomto páru myslela. . (Freeman Ent.)

(více)

Videa (30)

Trailer 1

Recenze (806)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Je strašně cítit, že toto veledílo vzešlo z pera spisovatelky. Mezi postavami panuje podstatně jiná chemie, než kdyby to celé napsal muž. Taktéž jsou velmi cítit spisovatelčiny nehezké zkušenosti s muži, neboť jsou zde všichni vykresleni jako totálně bezpáteřní a agresivní kurevníci. Velmi by mě zaskočilo, kdyby tím nejhorším vrahounem nebyl právě pán. Bylo vidět, že závěrečnou popravu otvírákem na víno si spisovatelka opravdu vychutnala. Snímek neskutečně připomíná Zmizelou, která se mi taktéž nelíbila, neboť se jednalo o podobně feministickou záležitost. Dokonce i detektiva zde hraje žena, to byl opravdu vrchol! Přitom každý člověk ví, že ženského detektiva potkáte jen v knihách a filmech. Feministky by se nad tím už měly jednou provždy zamyslet a uvědomit si to. Vím, že ženy a slečny budou vřískat nadšením. Vždyť se se mnou jedna koukala! Ony totiž v podobných filmech dovedou vidět mezi záběry. Role hlavní hrdinky mi byla krajně odporná. Dokonce mi na dlouho dobu znechutila jízdu vlakem. Nicméně, nutno uznat, že si Emily Blunt trosku střihla velmi kvalitně a dovedu si živě představit, že by si za takovou roli mohla odnést zlatou sošku. Haley Bennett jsem pro změnu viděl v druhém filmu za sebou a konečně jsem se také dočkal jejího obnažení a v tom momentu se mi přestala líbit. Tak hnusný zadek už jsem dlouho neviděl. Naopak Rebecca Ferguson byla celkem fešanda, ta se ovšem pro změnu neodhalila. Emily Blunt byla poté vrcholem hnusu. Její odpornost však nemá smysl rozebírat, tam se jednalo o autorský záměr. Celkové rozuzlení nebylo kdovíjak úžasné a hluboké. Vlastně jsem v tomto snímku neshledal úžasným absolutně nic. Svoje hodnocení tedy vidím na pěknější 2 hvězdy. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Pekná formálna stránka úspešne mlží skryté tajomstvo príbehu, a na hercov sa dobre pozerá. Ale odkrytím onoho tajomstva sa z toho stane iba prvoplánový, tuctový thriller bez náznaku vynaliezavosti, na ktorý sa v húfoch chodí do kina iba vďaka popularizovanej knižnej predlohe. A vďaka Fincherovi. ()

Reklama

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Nevěděla jsem, že "divkou" se mohou označovat i rozvedené alkoholičky ve středním věku, ale nebuďme hnidopiši.:D Knihu jsem nečetla, tak třeba onu dívku kvůli filmu postaršili? ... Měla jsem chuť na kriminálku s překvapivým rozuzlením, takže mi tenhle film strašně sednul do nálady. Je pravda, že ve finále se o nic extra originálního nejedná, ale mě to chytlo. Film drží hlavně obsazení, které se podle mě vážně vyvedlo, ačkoliv bylo celkem těžké s hlavní "hrdinkou" sympatizovat, protože ruku na srdce, vožralí lidi mi lezou na nervy a neni na ně hezkej pohled, natož když si myslíte, že je to nějaká duševně chorá stalkerka, z níž se dokonce vyklube vrah a celá zápletka bude trapně předvídatelná. Nakonec to tak naštěstí úplně nebylo. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Stejně jako při čtení předlohy se nelze vyhnout srovnání se Zmizelou. Oba filmy mají noirově ponurou vizuální stylizaci (v případě Finchera jde o signaturu, v případě Taylora spíše o nápodobu), oba ukazují manželství jako životu nebezpečnou hru plnou manipulace, lží a přetvářky (ve Zmizelé s cynickým nadhledem a ironickým odstupem od postav, v Dívce ve vší vážnosti), v obou se střídá více vypravěčů (ve Zmizelé s větší promyšleností). Dívka ve vlaku výrazněji než lehce misogynní Zmizelá cílí na dospělé divačky, které prostřednictvím Rachelina příběhu nabádá, aby spoléhaly samy na sebe, ne na to, co jim říkají a co po nich chtějí druzí. Zvlášť muži. ___ Daní za důrazný pro-ženský apel je stejně jako v knize závěrečné převrácení rolí oběti a viníka, které značně degraduje působivost a zpochybňuje význam předloženého portrétu alkoholičky. Film, stojící více na silných hereckých výkonech než na hrátkách s vyprávěním, je totiž z velké části koncipován ne jako kriminální thriller, ale jako psychologická studie vnitřně nejisté ženy, která hledá ztracenou (sebe)důvěru. Závěr, doplněný oproti knize o nadbytečný epilog, tento pocit studu a viny, zesilovaný v průběhu celého filmu za přispění výborné Emily Blunt, náhle neguje. Podobně jako v mnohých Hitchcockových thrillerech o přenosu viny se ukazuje, že pachatelem byl někdo jiný, než film dosud naznačoval, čímž je v tomto případě ovšem vyřešena pouze kriminální rovina vyprávění, nikoliv ta psychologická, která vyznívá neuspokojivě. ___ Díky grafické návaznosti záběrů a přesně načasovaným střihům se Taylorovi daří navodit dojem plynulosti a propojenosti jednotlivých segmentů vyprávění, potažmo jednotlivých vypravěček. Flashbacky ukazující různě vzdálené epizody ze života Megan zvyšují napětí ohledně toho, k čemu ve skutečnosti došlo. Stejně jako Rachel s pamětí poznamenanou usrkáváním vodky přitom známe pouze fragmenty reality a celkový obrázek si musíme průběžně doplňovat a upravovat na základě nových informací. Stejně jako protagonistka zároveň na základě dostupného kontextu mylně vyvozujeme, koho v některých představách vidíme. Nespolehlivé vyprávění tak nepůsobí jako scenáristický kalkul k ošálení diváka, ale je organicky propojené s duševním stavem a kognitivními schopnostmi hlavní hrdinky. Ve výsledku jde o semknutý a soustředěný film, jehož většina nedostatků (nezvládnutý konec, absence nadhledu, místy melodramaticky křečovitá tragičnost) vyplývá z knižní předlohy, případně souvisí s diváckým očekáváním (ne thriller, ale drama). Jestli vnímáte partnerské vztahy jako cynickou komedii, při které někdy tuhne úsměv na tváři, vaší oblíbenou vztahovkou zřejmě zůstane Zmizelá. Jestli preferujete tragičtější polohu, možná vám lépe sedne Dívka ve vlaku. 80% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Chápem, že mnohí budú Dievča vo vlaku kritizovať za zápletku, ktorá by sa v pohode zmestila do jedného dielu CSI a mohla by byť aj rovnako nechronologicky rozprávaná. Rozdiel je ale v tom, že zatiaľ čo v detektívnom seriáli by šlo o túžbu po odhalení páchateľa, vo filme ide viac o to, o čom pod svojou žánrovou štruktúrou v skutočnosti je. Osobne si myslím, že je nad čím premýšľať a závery z takéhoto premýšľania nie sú pre súčasný stav spoločnosti, stále ešte založenej na inštitúte rodiny, vôbec lichotivé. Film rozpráva okrem iného aj o rozdieloch vo vnímaní tejto konvenčnej inštitúcie u mužov a žien. Ak tu máme tri hrdinky, z čoho jedna je tá hlavná a pozeráme sa na film ich očami, tak ja by som ich túžby zhrnul ako takmer totožné a v podstate ich tak považujem za jednu postavu. Problém je ale skôr v snahe film rozprávať takýmto až extrémne zmätočným štýlom, kedy som nedokázal rozoznať medzi zmätočnosťou zmotivovanou a zmätočnosťou spôsobenou neistou réžiou. Škoda, mohlo sa jednať o skutočne kvalitný film. 70% ()

Galerie (47)

Zajímavosti (17)

  • Hudba v traileru je předělávka hitu Kanyeho Westa „Heartless“ kanadskou skupinou Blitz/Berlin. (hendrich6)

Související novinky

Startuje Best Film Fest

Startuje Best Film Fest

14.12.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 15. do 21. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

Rebecca Ferguson poletí do vesmíru

30.01.2016

Rudovlasý objev z pátého dílu Mission: Impossible dobývá Hollywood. Rebecca Ferguson bude přihrávat Michaelu Fassbenderovi ve Sněhulákovi a Emily Blunt v Dívce ve vlaku, ve sci-fi Life si pak zahraje… (více)

Reklama

Reklama