Režie:
Michael CarrerasScénář:
Michael CarrerasKamera:
Otto HellerHudba:
Carlo MartelliHrají:
Terence Morgan, Ronald Howard, Fred Clark, Jack Gwillim, Michael Ripper, Harold Goodwin, Olga Dickie, Pat Gorman, Marianne Stone, Bernard Rebel, Nora Gordon (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Skupina egyptologů učiní významný objev, když v poušti v hlubokých nánosech písku odkryje hrobku prince Ra. Přestože původním záměrem bylo přenechat nalezené artefakty muzeu v Káhiře, na příkaz amerického investora a sponzora celé expedice Alexandra Kinga je mumie i se všemi cennostmi převezena do Londýna, kde má být součástí velké výstavy. King totiž nevěří na legendu, podle které stihne každého, kdo vyruší egyptské faraóny z jejich posledního odpočinku, strašlivá kletba. Několik dní před začátkem výstavy je uspořádána slavnostní tisková konference, na které má veřejnost poprvé spatřit princovu mumii – schránka je však prázdná! (dopitak)
(více)Videa (2)
Recenze (17)
Hammer. Proti prvnímu dílu této tetralogie je to posun dolů, ale ne až tolik, jak by mohlo naznačovat zdejší hodnocení. Jasně, chyby se najdou a není jich právě málo: slaboučký příběh o pomstě z faraonského záhrobí (který ale těžko vyčítat filmu, jenž má mumii v názvu, to se tak nějak dá očekávat), nevýrazné a velmi necharismatické herce (jak ti kladní, tak záporní jsou zaměnitelní - vzhledem, mluvou, div ne charakterem) a skutečně legrační "finální obrat", jímž se jakože všechno vysvětlilo. To jsem se zlomyslně pochechtával ještě dlouho, jak to tvůrci (ne)vymysleli. Jenže do té doby jde o klasicky hammerovsky atmosférický dobrodružný příběh s prvky krimi a lehce i hororu, nijak dlouho to netrvá, má to rychlý spád a skutečnost, že mumie není vidět, není filmu naškodu, ale naopak to dost prospívá, je to jen taková "entita v pozadí", kolem které se rozehrávají příběhy aktérů. ()
Veľmi rozporuplný film. Prvé 3/4 hodiny sú na hranici s odpadom. Obyčajná vata plná nudných dialógov a kompletne BEZ múmie! No záverečná polhodinka to naplno zachraňuje, lebo presne takto si predstavujem horor s múmiou - a teda, že múmia pomaly nezlezie z plátna, kradmo sa plíži a ukazuje sa zásadne s umelou hmlou a atmosferickými kulisami v pozadí. Len prečo preboha takýto nemohol byť celý film? ()
Na rozdíl od Fisherova filmu je tohle volné pokračování takové mrtvolně statické. Drtivé většina stopáže se line v nijak zajímavé konverzační rovině, egyptská linie (podivné nakašírované, křiklavě barevné kulisy) je tady dost odfláknuta a spíchnuta dvěma lokacemi. Akt msty podivně zafačované mumie, která se zde zjeví až 20 minut před koncem, je dost rutinní, ačkoliv se to Carreras snaží přikrášlit ve dvou scénách zlověstně se vznášejícím mlžným oparem. To i o 30 roků starší mumie měla zlověstnější grády, tady se kaskadér pod obvazy tak divně pohybuje, že mu to prostě nevěřím. Zlatý Christopher Lee. Co si ale bohužel zapamatujete nejvíc, je příšerné herectví dvou postav – Jeanne Roland je úplně bezkrevná, bez uvěřitelných emocí, zmůže se jenom na diblíkovské culení a Fred Clark v roli ziskuchtivého podnikatele příšerně přehrává, že ruinuje každou scénu, ve které se objeví. Slovy Miloše Kopeckého – já být režisérem, tak bych ho s chutí „udělal nezaměstnaným“ :o) ()
No jestli jsem prvnímu filmu dal 40 %, tak v tomhle případě prostě výš jít nemůžu. Je to podobně nekvalitní, i když ten příběh by se mi možná líbil přece jen víc. Al herecké výkony tu jsou takové někdy až směšné, hlavně s tím cizím přízvukem to je tragédie. Ale snímek má pořád nějakou úroveň a dá se na to koukat. Mumie ale nebude v těchto filmech moje oblíbené monstrum. ()
Tyhle filmy o Mumii od Hammeru jsou jak podle kopíráku. Archeolog spolu se svým týmem objeví starodávný sarkofág, po přesunutí a otevření jej rozpoutají pomstu Mumie, které slouží i několik jejích uctívačů. Příběh je tedy jasný a jde prakticky jen o zpracování, tady bylo pár sympaticky morbidních okamžiků (nic přehnaného). Délka filmu není nijak závratná, průměr. ()
Galerie (11)
Photo © Columbia Pictures Corporation
Reklama