Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Geralt se smíří s osudem a chrání Ciri před silami, které bojují o vládu nad Světem. A taky před její záhadnou mocí. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (407)

Geralt z Rivie 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pokud bychom zapomněli, že je nějaká předloha, tak by se to dalo zkousnout. První série přinesla mnoho odchylek od předlohy, ale teď? To si dělá Lauren Schmidt z nás prdel? Ano, hodně porovnávám (hry a knihy) a snažím se viděl ve druhé řadě, co se povedlo, ale opravdu toho moc není. Vnímání postav (Geralt a Ciri jsou jediné dvě postavy, které tam patří), humor, sarkasmus, celé pojetí hlavního příběhu konfliktů mezi severním královstvím a Nilfgardem mě nebaví. Pochválit se dá jen pár nových monster, ale soubojů bylo málo. Netflix mám rád, ale už to opravdu přehání s pič..inou o LGMBTV nebo jak se to píše. Chybí tam už jen, aby Geralt, Ciri nebo Yennefer prohlásili, že jsou transgender nebo nějaká jiná podobná volovina. S blackwashing by to taky mohlo být trochu mírnější. Neneke to je taková ta třešnička na dortu nebo spíš kudla do zad od Netflixu. Ukázky na The Witcher: Blood Origin? Tak z těch šikmooček už mám teď strach :-/ Ještě se musím zastavit u pana Sapkowského, protože je tak trochu pokrytec, když hejtuje hry a vychvaluje seriál, který jde úplně jinou cestou, něž jeho knihy. Přitom jsou hry daleko více podobné jeho předloze. NA ZÁVĚR: Tohle jsme si za dva roky čekání opravdu nezasloužili. ()

ArsenalEagle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já jsem nakonec hrozně zklamanej, byť hodnotím dost vysoko - hned vysvětlím. Zrnko pravdy mě neuvěřitelně nahypovalo, protože to byla asi nejlépe zpracovaná povídka, co jsme tu dosud měli - ano, měla svoje změny, ale ve výsledku to skvěle fungovalo a atmosféra byla vynikající. Jenže následně přicházejí další díly a s nimi naprosto zásadní změny, zásadní šílené twisty, které postrádají logiku. Nejsem idiot, vím, že se kinematografie může pouze inspirovat předlohou a něco se musí upravit, aby na obrazovce fungovalo. Sapkowského předloha určitě není žádný bezchybný skvost, ale svět a příběh je nastíněn skvěle, CDPR zpracovali látku po svém, ale výsledek je skvělý, proto mě až zaráží, jak moc to Schmidtová dokáže kurvit svojí neostyšnou snahou vytvořit svůj vlastní příběh, který je ale sakra celý zle! O Sapkowskim nemám valné mínění - ano stvořil skvělý fantasy svět, na druhou stranu to je neuvěřitelný krypl, co pro peníze odsouhlasí vše a je mu úplně jedno, jak kastrujou jeho dílo. Abych vysvětlil svoje vysoké hodnocení... Na zaklínače se moc dobře kouká, vizuálně, technicky je naprosto skvěle zvládnutý, Henry je vůbec tím nejlepším, co v seriálu je (to platí od prvního dílu!), Freya je fajn (byť je prostě starší, než by se hodilo) a celkově i kostýmy a podobně vyslyšely volání fanoušků po změnách. Takže jo, na seriál se kouká dobře, pokud se nepřemýšlí. Když uděláte tu chybu a začnete, čeká vás dost nepříjemné zjištění, že scénář a nově vzniklý příběh jsou prostě sračka. Už jen kvůli Cavillovi mi je smutno, jak to Netflix vede. Jak se rozhodli prznit příběh svými zásahy, nejrůznějšími úpravami k horšímu (znovu připomínám, že netrvám na odvyprávění story slovo od slova, ale ten celkový příběh je dost dobrý na to, aby z něj zůstalo víc, než jen jména hrdinů a lokací). GoTko mělo fantastické 4 série, protože se téměř přesně drželo předlohy a skřípat to začalo až když si scénáristé museli začít vymýšlet. Jenže narozdíl od GoTka je Witcher ukončen. Příběh byl zcela napsán. Od začátku se překrucuje a od začátku to není nic, co by vedlo ke zlepšení. Naopak je výsledek naprosto zmatečný, nelogický a hloupý a seriál jako takový nad vodou drží technické zpracování a herci, scénáristicky jde o neskutečný průšvih. Promarněný potenciál mě štve ze všeho nejvíce, protože Zaklínač (s naprosto božím Henrym v hlavní roli! OMG!) měl šanci vstoupit mezi velký seriálový kluky, do A ligy, kde se vyhřívalo třeba právě GoTko, jenže v porovnání kvality děje (o kterém to u GoT, Peaky Blinders, Boardwalk Empire, dřívějších Vikingů a dalších vždycky bylo) se zdá, že ty botky jsou přeci jen moc velký. Teda nejsou, jen by scénář musel psát někdo, kdo chápe a ctí principy Kontinentu, a i když si něco předělá, upraví, bude jeho dílo dávat smysl a hlavně, bude kvalitní. A to se Lauren Schmidt absolutně nedaří, se svým pojetím světa to jednoduše přehnala, zkazila. Někteří tvůrci holt uznávají jen svůj jediný nejlepší názor. Shame. Takže abych to shrnul do jedné věty - k čemu je perfektní technická stránka, když seriál doslova zabíjí scénář? Bohužel. Na závěr nutno podotknout, že pojmenovávat The Witcher adaptací, tedy zpracováním knih je dosti zcestné. Seriál totiž předlohu doslova kastruje, téměř náhodně si vybírá různé postavy s různými pohnutky, z různých situací (stejně tak samotné situace), rozstříhá je na tisíce kousků a pak je úplně náhodně skládá dohromady, přičemž notnou dávku si vycucá z prstu. Tohle není komentář o brečení, že není všechno tak, jak je to v předloze. Já narážím na to, že zde je z předlohy pramálo. A škodí to, protože byť se snažím koukat nezaujatě, tak to, co vzniká, rozhodně není příběhově lepší. Když všude hlásáš, jak se budeš držet knih, tak se jich sakra drž! () (méně) (více)

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jakožto věrnej fanoušek knižní předlohy a herní adaptace, potažmo člověk kterej považuje fantasy svět jejž stvořil geniální polský autor Andrzej Sapkowski za svůj nejoblíbenější – ať už vezmu v potaz Harryho Pottera, Warcraft, Pána prstenů apod. – jsem na rozpacích. Moje nejhorší obavy se totiž naplnily a Netflix s jeho tvůrci v čele totálně vykastrovali a zamerikanizovali vše, co dělá Zaklínače Zaklínačem. Cílovkou už nejsou fanoušci knížek, her, či slovanský ba středoevropský mytologie, ale amíci, frikulíni, lidi co o fikčním univerzu Zaklínače nevěděj jedno hovno ale rovnou dvě, a jednoduše řadoví konzumenti co u Netflixu trávěj 24/7....... Nevadí mi ani ta odpudivě papundeklová audiovizuální forma a béčkový pojetí, který tvůrci zvolili. Nejvíc mě totiž sere ta trestuhodně odfláklá prezentace mytologie a filozofie onoho fikčního světa. S velkou pravděpodobností bych si klidně troufal tvrdit, že producenti, rejžové, natožpak korporativní pohlaváři od Netflixu nejenže nečetli knížky, zároveň však i naprosto zapomněli, že existuje něco jako fanbase – jinak si ten ultimátní shitfest, kterej v druhý řadě předvádí, nedokážu vysvětlit. Děj se co děj, Zaklínač je takřka ze všech hledisek komorní fantazijní drama, ne komiksovej akčňák. Čili dopravdy nechápu, proč tvůrci zcela bezproblémově nejdou ve šlépějích knižní předlohy, neadaptují její původní příběh, a namísto toho si vymýšlej naprosto debilní dějový linky, který nemaj prakticky žádnej význam, věrohodnost, ba ani impakt či jakoukoliv formu katarze. Neříkám, že by seriál měl být doslovně jak přes kopírák identickej jako literární předloha, specificky jako román Krev elfů, z nějž druhá série čerpá – jen tvrdím, že jak pro diváky, tak pro tvůrce by se jednalo o výhodnější kompromis...... Děvkař, chlípník, lamač srdcí a bard Marigold tak zachraňuje celou show seč mu síly stačí – to samý platí i o Henrym Cavillovi, který musel dokonce jednou seřvat producenty za to, že nerespektují knižní látku. Momentálně mě v neposlední řadě jímá takový zoufalství, že by mi ani nevadilo, kdyby Netflix všechny budoucí plány s touhle amatérskou parodií smetl ze stolu... a fakt mě to mrzí a láme mi to srdce. Já tedy doufám, že tohle je jenom příběh z alternativní sféry a třetí řada tak bude o tom, jak Ciri vyčaruje Witcher-verse, díky čemuž se setkají knižní, herní, a oba seriáloví Geralti – vzhledem k tomu, co se právě v druhý řadě odehraje za hovna, by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby se to reálně stalo. Absolutně nepobírám, co na tom tatíček Sapkowski vidí. Tady to už nezachrání ani strejda Vesemir.... Sper to ďas, kurva mať! ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Obsahuje spoilery! První série se mi i přes chybky líbila a do druhé jsem naskočil pln nadšení. Úvodní povídka i přes zjevné úpravy funguje a teprve až s druhým dílem se naplno rozjíždí sága o Geraltovi a Ciri. Technicky to ušlo kus cesty dopředu, vizuálně je to na oko moc pěkné, i když občas trochu umělohmotné. Pokud pominu rasové rozmístění obyvatelstva absolutně popírající demografii fikčního světa, tak ani s castingem v podstatě nemám problém. Ciri se mi dokonce zamlouvá snad ještě více, než v herním zpracování. Tvůrci se poučili z výtek, upravili vizáž některých kritizovaných postav a třeba Anna Schaffer jako Triss tentokrát díky tomu funguje daleko lépe. A jakmile přede mnou začaly ožívat další milované postavy a události z knižní ságy, byl jsem jak u vytržení. No a pak se to začalo lámat. Jakkoli mi nevadí různé zjednodušující úpravy nebo snaha události pro filmovou adaptaci zdramatizovat, tady si začali tvůrci postupně události úplně vymýšlet. Potřebu přidat tak do světa Zaklínače další mysteriózní prvek v podobě monolitů, které mají přímou souvislost s konjunkcí sfér ještě beru. Tvůrci zjevně chtějí v budoucnu pracovat více s paralelními světy, protože to jednak dneska frčí a jednak je to jeden z upozaděných motivů knižní ságy, se kterým začala více pracovat až třetí část herní adaptace. Ale proč proboha přidávat do děje naprosto zbytečného klišé záporáka a události na Kaer Morhen (včetně jedné nesmyslné smrti, která jde přímo proti lore), když to nemá pro zaklínačskou ságu naprosto žádný význam? Ke konci série se moje nadšení čím dál tím více vytrácelo, protože na to skutečně zajímavé a důležité (úloha Ciri, politika, budování vztahů) nezbyl dostatek prostoru a i přes velkou ukecanost a pomalejší tempo celé řady, mi představení všech nových postav a jejich motivů nepřišlo ani zdaleka tak dobré, jak by mohlo být. ()

Bordoshut 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Recenze na 2. sérii seriálu The Witcher (Zaklínač): Moc bych si přál napsat, že to dlouhé čekání na druhou sérii se vyplatilo, ale abych byl upřímný, výsledný pocit po jejím zhlédnutí je hořkosladký. To, proč to vlastně jako celek nefunguje, se nedá dost dobře shrnout do jedné věty. Samozřejmě se tu zase můžeme vztekat nad nerespektováním předlohy do slova a do písmene, můžeme tvrdit, že tahle série je spíše takový zdvižený prostředník Sapkowskému a namítat, že šlo primárně o tu opěvovanou slovanskost, kterou seriál zatratil, ale prosím, nebuďme jak malí a zkusme se přesto přenést. Tento počin je zkrátka do jisté míry samostatné dílo. A přesně tak ho budu i hodnotit. Nuže: v čem je problém? Jde v zásadě o to, že tvůrci se na jedné straně snaží zachovat původní epizodičnost, kdy Geralt v každé epizodě musí bojovat s jiným monstrem a na druhé straně se naopak pokouší prostřednictvím jednotlivých dílů vést politická jednání čarodějů, intrikování Fringilly a do toho ještě Yennefer, bard Marigold, Deathless Mother, ... Myslím si, že to tvůrci trochu přepískli. Všechny výše vyjmenované celou sérií se táhnoucí dějové linky berou té předpokládám hlavní dějové arše s Geraltem a Ciri pozornost, kazí jí gradaci na konci jednotlivých epizod a osobně jsem měl dojem, že ji i strhávají na důležitosti – dovolím si přirovnání: Geralt a Ciri jsou jako dva tuláci na okraji ničeho co bojují s bandou rozzuřených zločinců, zatímco se jinde na Kontinentu řeší osud celého světa. Zkrátka se tvůrci měli vzdát epizodičnosti, pokud chtějí vést seriál takto a udělat i z Geraltovy linky příběh, který někam od začátku směřuje. Jakože nesměřoval. To je asi můj hlavní problém. Jinak samozřejmě ani ty ostatní linky nebyly bez poskvrnky: Yennefeřino přežívání, jak bych to celé pojmenoval, působí místy nesmírně nahodile; politikaření mágů postrádá jiskru, měl jsem při jeho sledování pocit, že v celém Kontinentu je každému ukradené, na čem se tato sebranka nakonec shodne; elfové na mě působili zbytečně a nepodstatně pro příběh, což je škoda, měli mít víc prostoru, měli jsme se o nich něco dozvědět. Naopak pochválit bych tvůrce chtěl za vystavění Fringilly, ze které teď jde skutečně strach. Pěkně nám tuhle postavu prodali a já věřím, že už z ní nikdy nebude jen pouhá figurka na šachovnici. To tak k ději. Trochu mě mrzí, že Deathless Mother neudělali děsivější, měli ji nechat pořádně ty postavy podusit, bohužel jsme si ji moc neužili. Jinak samozřejmě platí, co už po první sérii považujeme za standard: pěkná SGI monstra – originální a s hezkým designem; poměrně poutavá hudba (herní se však nevyrovná); skvělá choreografie zejména souboje Geralta s více lidmi naráz. Pochválit si zaslouží i bravurní herecké duo Geralt&Ciri, dále Kahir, Fringilla a ani ostatní nedělají ostudu. Bohužel za mě tentokrát lehce zaostává Yennefer. Na závěr jsem si nechal Marigolda, který je opět perfektní. Watch that butcher burn! ()

Galerie (128)

Zajímavosti (29)

  • Chýše bez dveří na baziliščí noze je založená na Ruském folklóru v podobě Baby Jagy, která žije v chaloupce na kuří noze. (NiWi)
  • Když Lambert (Paul Bullion) říká, jaký je rozdíl mezi zaklínačem a hromadou hnoje, tak skutečně tento rozdíl řekne. Avšak v epizodě Touhy v láhvi (2019), kdy toto zaznělo poprvé, jsme se skutečný rozdíl nedozvěděli. (Pito126)

Reklama

Reklama