VOD (1)
Obsahy(1)
Klasická gangsterka o bezvýznamnom zločincovi, ktorý sa v období Prohibície vytiahne na spoločenskom rebríku. Film o vzostupe a páde mafiánskeho bossa Tonyho Camonteho sa začína smrťou uznávaného bossa podsvetia Big Louisa Costilla. Polícia upodozrieva jeho bodyguarda, Tonyho Camonteho, že Big Louisa na objednávku iného mafiána zlikvidoval. Pre nedostatok dôkazov však musí byť Tony prepustený a s úžasnou rýchlosťou i veľkými ambíciami preberá revír svojho mŕtveho šéfa. Čoskoro si svojimi nemilosrdnými maniermi a vybavovaním účtov získava v mafii výsadné postavenie. Čím vyššie sa však nachádza, tým väčšie nebezpečenstvo mu hrozí... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (141)
(1001) Mám takový dojem, že toto je film, který prošlapával cestu těm bijákům, proti kterým v dnešní době velmi brojím, totiž bijákům, kde hlavním hrdinou je špatný člověk a kde zobrazované násilí nevzbuzuje žádnou pozornost a bere se jako samozřejmost. Z nějakých důvodů ale tento film uznávám, možná právě proto, že jde nevyšlapanou cestou. Kromě toho mi zprostředkoval asi tak tisíckrát příjemnější divácký zážitek než gansterky Nového Hollywoodu (které mě k smrti nebaví). A na úplný závěr, Paul Muni je ve své roli naprosto odzbrojující. ()
Opravdu jsem nevěřil vlastním očím, jak málo vlastně De Palma k celému příběhu musel přidávat. To co je ale v r. 1983 jaksi "normální" to působí v r. 1932 neuvěřitelně. A ani uvodní apel na vládu a občany a později pouze apologetická a jinak zcela zbytečná pasáž o tom, jak když ten udělá to a ten zas tohle, tak se těch lumpů zbavíme a proto jsme natočili tento film, ani náhodou nezastřou syrovost a téměř nehodnotící deskriptivnost snímku. Mám dokonce pocit, že v De Palmově Scarfacovi (i když ten je pochopitelně na mnoha místech reflexí žánru jako takového) je daleko více zachycen "morální rozklad" anti-hrdiny a vůbec, že je jaksi víc kladen důraz na to, že boží mlýny atd., kdežto zde se Tonyho konec udá jaksi náhodou a rozhodně ne nutně. Pozoruhodný film se spoustou skvělých scén - uvodní "stínovražda", kuželky, s Borisem Karloffem v roli gangstera a několika scénami takřka z grotesek. ()
2.222 komentár na čsfd som priradil filmu Scarface, ktorý bol prvým z množstva "gangesterských" filmov a určil tak trend, ktorom sa bude tento žáner vyvíjať. Nie je to zlé, najmä ak beriem do úvahy rok vzniku ale tento film patrí k jednému z mála filmov dnes už z filmového praveku, ktorý má príliš neupútal. Samozrejme že tam bolo pár výborných záberov (útoky na reštaurácie, vyhodený mafián pre barom, poprava skupiny mafiánov inou skupinou, ktorá sa zamaskovala za policajtov - čo sa mimochodom ešte dlho potom v mafiánskych kruhoch využívalo) avšak vzťahy medzi jednotlivými postavami, nie príliš dobré dialógy a celkovo o čosi slabší dej ma prinútili udeiť filmu nižšie hodnotenie, aj keď to je v tomto roku mojim zvykom a zatiaľ u mňa prevažujú hodnotenia pod 3*. Možno som sa stal o niečo kritickejším užívateľom, ktovie. ()
Patřičně drsné, jak to má u tohoto žánru být. Na svou dobu vlastně velmi drsné a je až s podivem, co cenzura pustila.Jinak jde o film přímočarý, bez velkých dějových zvratů. Výborně zachycená atmosféra. Z dnešního pohledu možná poněkud přhrávající Paul Muni, ale to je potřeba jakoby změnit optiku a stát se divákem z roku 1932, a pak si film vychutná každý příznivec filmových gangsterek. ()
No neviem. Na Hawksov Scarface som sa tešil ako Švéd na výplatný týždeň, a nakoniec som zostal sklamaný a mierne rozčarovaný. Áno, Hawks bol vždy výborný režisér, to mu neupieram, ale bol to zároveň aj typický hollywoodsky režisér, a tak je jeho film možno až príliš priamočiary, s jednoduchým scenárom a príbehom, nekomplikovanými postavami a osobnosťami. Ale to by až tak nevadilo. Navyše Paul Muni je skutočne skvelý, je tam veľa prestreliek a akcie celkovo, a záver je rovnako štýlový ako ten DePalmov. A tu sa dostávam ku kameňu úrazu. DePalmov "remake" (ktorý vlastne remakom technicky nie je), ktorý som videl už dávno, je jednoducho po každej stránke úplne inde. Zatiaľ čo Hawksova verzia je "len" prvopočiatkom gangsterky. Nič viac, nič menej. 70% ()
Galerie (94)
Zajímavosti (27)
- Mnoho událostí ve filmu se zakládá na životě Al Caponeho. 1) Tony zabije svého šéfa - Capone podobným způsobem zúčtoval s "Big Jimem" Colosimem. 2) Guino vstoupí do Tonyho bytu s kytkou na klopě kabátu a my se dovídáme, že zabil šéfa svého rivala O´Haru. Ve skutečnosti Caponeho lidi zabili O´Bannona v jeho květinářství. 3) Gaffney střílí v karavaně automobilů na Tonyho v restauraci. To samé udělal Caponemu jeho soupeř Hymie Wiess v roce 1927. 4) Když se Johnny Lovo snaží zabít Caponeho v automobilové honičce. Tak se snažili vypořádat se svým nepřítelem bratři Gennovi. 5) Masakr na svatého Valentýna v roce 1929. (Kulmon)
- Herec George Raft, který hrál člena tlupy, nemusel pro inspiraci chodit daleko. Vyrůstal totiž v těsném sousedství gagnsterského doupěte v New Yorku. (Kulmon)
- Al Caponovi se film líbil natolik, že si opatřil vlastní kopii. (formelin)
Reklama