Reklama

Reklama

V době mezi světovými válkami se na pevninské Itálii roztahovaly stíny diktatury, ale nebe nad Jaderským mořem stále bylo světem absolutní svobody a rytířského hrdinství. Mistrovský pilot Porco Rosso je jak hrdina ze starých dobrodružných filmů italské či francouzské produkce. Jeho letecké souboje se vzdušnými piráty jsou plné grácie i nadsázky a jeho šarm nebroušeného diamantu září při decentních setkáních s dámami i divokých konfrontacích s padouchy. A nic na tom nemění, že kvůli tajuplné kletbě má hlavu jako pašík. Světově uznávaný režisér animovaných filmů Hajao Mijazaki nikdy neskrýval svou fascinaci létáním. To se jako klíčový motiv ztvárněný v uhrančivých sekvencích objevuje již v jeho dřívějších snímcích jako Naušika z Větrného údolí, Laputa: Nebeský zámek, Můj soused Totoro či Doručovací služba čarodějky Kiki. Ale až ve filmu Porco Rosso vytvořil vyloženou ódu na svět neohrožených letců doby, kdy létání ještě mělo punc dobrodružství. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (169)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Počáteční miyazakimánie, kterou ve mě vyvolalo několik silnějších kousků, byla ne sražena, ale utlumena zjištěním, že je to jen člověk. Po pár (relativně) slabších kouscích ale přichází slušná čtyřhvězdička. Mohlo to být hravější, nebo to mohlo být velkolepější, takže mi to bohužel ke skutečné spokojenosti přijde moc "mezi". Ale aspoň je to zase pořádná podívaná.. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Mistr animované fantazie Hayao Miyazaki, přináší další krásný a neobyčejný animák. Tentokrát ubral na fantazii a přináší nám příběh letce, který je tak trochu ... prase. Ne, že by měl nějaké nechutné návyky ale je prostě prase (film se jeho proměnou příliš nezabývá). Jako vždy nás filmem provází krásná hudba, nádherná animace a dalo by se říci i dobré "herecké" výkony. Alespoň hlavní hrdina mě donutil abych o něm neuvažoval jako o zvířeti ale jako o člověku. ()

Reklama

VittaBella 

všechny recenze uživatele

Řekla bych, že je tento snímek z režie H. Miyazakiho nejvíce a neprávem přehlížen. Nejsou v něm žádné lítající zámky, nadpřirozené bytosti ani divy přírody. Hlavní hrdina si místo fašistické kariéry vybral prasečí podobu a tím všechny nadpřirozené prvky ve snímku hasnou. Je to ale zároveň nejvyspělejší film ze studia Ghibli, který má obrovské kouzlo i bez toho nadpřirozena. Porcellina si přes jeho vzhled musí oblíbit opravdu každý, stejně jako ten vynikající soundtrack! ()

Honza135 

všechny recenze uživatele

„VRAŤ SE ZPÁTKY K LETECTVU, MARCO. JEŠTĚ STÁLE BYCH TĚ DOKÁZAL OBHÁJIT.“ „TO RADĚJI BUDU PRASE, NEŽLI FAŠISTA…“ Dějem anime filmu nás provází Marco Pagot, letecké eso 1. světové války, který zběhl z italského letectva po převzetí moci Mussolinim. Živí se jako lovec odměn, nejčastěji jako letecký stíhač zachraňující civilisty proti létajícím pirátům. Jenže i mistr se občas utne a tak se Marco, po prohraném leteckém boji s piráty najatým Američanem Curtisem, vydává na cestu za leteckým návrhářem, aby mu udělal kšeft v době ekonomické krize… » Co se mi líbilo: 1) Aviatika. Celý film se nese v duchu oslavy letectví. Vidíme tu nejen letecké manévry a boje, jak už napovídá obálka filmu, ale také třeba světelnou komunikaci mezi piloty. Co mě však v této kategorii zaujalo nejvíce, byla výroba nového stíhače. Od prvního návrhu letounu s veškerými popisky u rýsovacího prkna, technické řešení sekundárních ovládacích mechanizmů, zkoušky motoru, aerodynamický tvar nosné konstrukce křídla až po finální skládání pláště křídel panelovou metodou. Moje strojařské já je zalito blahem! 2) Animace a hudba. Oba umělecké prvky jsou filmu jasně zřejmé. Kvalita animace je znát díky plynulým pohybům na obrazovce. Po hudební stránce je ve filmu slyšet líbivá vážná hudba. 3) Zasazení v Itálii. Krom techniky mám také rád dějiny, takže jsem celou dobu ve filmu hledal reference na tehdejší dění v zemi ovládané Mussolinim. Vidíme tu demonstraci vzdušných i pozemních sil během vojenských přehlídek, tajnou policii OVRA, italské vlajky se savojským štítem… Hned na mě film více promlouval. » Co jsem nemusel: 1) Otevřený konec. Není mi řečeno fakticky nic, co by zásadně změnilo děj a díky tomu ani pan Mijazaki nedal filmu žádnou premisu. Díky tomu tak film končí bez finálního závěru. » Shrnutí: Celkově byl děj takový nic extra, fakticky se díváme na neobyčejný život letce s hlavou jako pašík, co se snaží přežít v evropské meziválečné společnosti bez větších závazků. Anime filmu hodně pomáhá jeho propracovaná podrobná animace a důkladně zobrazené letectví z pohledu letce i konstruktéra. Film mě svou technickou hloubkou zcela nadchnul a obsahuje přesně to, co jsem marně očekával od odpadového Girls und Panzer. Takže, ačkoliv se film většině diváků líbil, hlavně pro svoji přístupnost pro děti - takže je z něj vhodný kandidát na rodinný večer u velkoplošné televize - připojuji se ke chvále, byť ze zcela jiných důvodů. ()

Fabienne 

všechny recenze uživatele

Nejméně typický Miyazakiho snímek o italském nebeském lovci odměn, který se raději stal prasetem než fašistou. Původně se mělo jednat o půlhodinový film, který bude pouštěn na palubách letadel japonských aeroliníí. Byl popisován jako : „Pobaví v letadle unavené obchodníky, i přes jejich pomalé myšlení způsobené nedostatkem kyslíku.“ Miyazakiho vášeň pro aviatiku ale udělala své, a tak vznikl film celovečerní. Podle mého dojmu měl ale raději zůstat u plánované stopáže. Začátek, kdy vzdušní piráti unesou malá děvčátka, je naprosto bezchybný - milý humor, skvělá hudba, vše plyne hladce... S upovídanými dětmi ale mizí téměř celé Miyazakiho kouzlo. Zůstávají jen letecké scény a slabší scénář (pokulhávající především ke konci). Vše zachraňuje Porco svým cynickým humorem a málokdy se objevivší "piráti-nekňubové". Porco Rosso ale stále potvrzuje dobrou pověst svého autora i Studia Ghibli. 3 a ½* ()

Galerie (67)

Zajímavosti (11)

  • Porcovo reálné jméno, Marco Pagot, si režisér Hayao Miyazaki zvolil podle italského animátora, který s ním na začátku kariéry spolupracoval. (HellFire)
  • Porcova skrýš byla inspirována zátokou Stiniva na chorvatském ostrově Vis. (Stanislaus)
  • Předobrazem většiny letounů byly skutečné stroje, i když umělecky pozměněné. U Rossa létající člun SAI S.21, u jeho protivníka Curtiss R3C-2 a u vzdušných pirátů Dornier Do 18. Italské letectvo pak disponovalo Macchi M.52, dvoutrupými Savoia-Marchetti S.55 a Fiaty CR.20. Ve vzpomínkách z války se utkávají italské Macchi M.5 s rakousko-uherskými Hansa-Brandenburg CC. (p3tris)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno