Režie:
Hideo NakataScénář:
Hiroši TakahašiKamera:
Džun'ičiró HajašiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Nanako Macušima, Hirojuki Sanada, Miki Nakatani, Júko Takeuči, Hitomi Sató, Daisuke Ban, Kiriko Šimizu, Jutaka Macušige, Mantaró Koiči, Jóko Óšima (více)Obsahy(1)
Během týdne zemře za zvláštních okolností skupina teenagerů, která sledovala tajemné video. Jejich těla byla nalezena podivně zkroucená a jejich oči vypovídaly o tom, že viděli něco hrůzostrašného. Video se ve městě stane mýtem. Pozvolna ale neviditelná síla začne svým smrtícím prstem ukazovat na několik lidí, kteří nejsou schopni odolat své zvědavosti. Jednou z nich je cynická novinářka Reiko, která se brzy proti své vůli octne ve spirále nočních můr plných strachu z nespatřené všudypřítomné hrozby. Další ze strhujících hororů od dob filmu Vymítač ďábla plný nadpřirozena, které se dotkne každého nervu vašeho těla, je výtvorem zcela odlišného druhu. Kritikové ho nazvali jedním z nejděsivějších hororových filmů posledních let. Ring přináší tísnivou a napínavou atmosféru naplněnou nepřekonatelnou hrůzou a přesvědčivou přítomností nadpozemského zla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (243)
Čtvrtá hvězda za to, že Ringu byl kdysi dávno můj první japonský horror a mám tedy na něj výrazné vzpomínky. A hlavně za malou vlasatou Sadako vylézající ze studny a následně i z televize, kterýžto moment považuju za jeden z nejlepších horrorových momentů, jaký znám. A taky se mi líbí jeho konec, ve kterém se maminka s nemilosrdným úsměvem chystá obětovat dědečka, aby zachránila synáčka. Ale objektivně a po letech musím s lítostí konstatovat, že zbytek filmu mi až tak nadprůměrný nepřijde. A ani příliš horrorový. ()
Americký remake (který jsem jako většina viděl dříve) je příběhově dokonalejší a pestřejší, vizuálně stylovější a filmařsky originálnější. Zatímco u Verbinského snímku jsem byl třikrát na záchodě a po skončení jsem si raději šel vypnout telefon, japonská verze už mi přes veškerou snahu způsobila jen drobné mražení vyvolané velkou měrou tím, že jsem se na film díval 20. září (kdo film viděl, jistě chápe). Když ale odhlédnu od slavnějšího remaku, zůstane mi jeden z nejoriginálnějších a stále i nejnapínavějších hororů vůbec, který se opírá výhradně o skvělý příběh a k silnému diváckému ohlasu nepotřebuje ani krev a násilí, ani hromadu digitálních efektů. Poctivá japonská filmařina, která bude jako zrod velkého fenoménu dobře koukatelná za deset, dvacet a možná i padesát let. 75% ()
Když my tam kvůli hrůze hodíme mladýho Brůnu, tak Japonci Sadako.. Má to na své straně originální nápad vzešlý ze Suzukiho Poltergeistem inspirované novely, jeden v rámci filmového děsu převratný televizní „výstup“, lehce cynický konec s dědečkem vyslaným na misi VHS kamikaze i významnou pozici „spouštěče“ amerických remaků japonských hororů, jenže už navždy proti tomu bude stát skutečnost, že Verbinski nabídl komplexnější strašení, které navíc většina diváků viděla jako první. Je to jen řečnická otázka, ale ty černovlasá děvčátka z J-hororů si nemohou dát vlasy do culíku, nebo alespoň použít pinetku? ()
Porovnávaniu medzi novodobým, americkým remakeom a japonským Ringu sa pravdepodobne nevyhne ani jeden z komentárov. Môj nebude žiadnou výnimkou. __ Isté kvality a nápady Nakatovmu dielu nejdú vytknúť. Problém však nastáva v tej chvíli, keď už niekoľko desiatok minút očakávate kedy sa UŽ NIEČO stane! Jednoducho, réžia je na oko európskeho diváka až moc strohá a pomalá - čo by nebolo v žiadnom prípade na škodu.. lenže. Vizuálna stránka by v tom prípade musela vyžarovať istú krásu a detailne sa zaoberať objektami, ktoré by vytvárali ďalšiu zbierku hororového napätia. Prepáčte, pán Nakata, ale niekoľko minútový záber na žranie ryže a obkecávanie situácie bez akejkoľvek hudby je na skapatie. __ Niekde som čítal, že práve mrazivá hudba pri hororoch tvorí až 70% potenciálneho strachu! Možno práve z toho dôvodu som (skoro) žiaden nepociťoval. Ringu nie je vyslovene zlý film, ale príliš abstinuje od poriadnej atmosféry, mrazivej hudby (ala Hans Zimmer). A zas naopak.. ak už šlo do tuhého, tak do toho šlo poriadne - na plné obrátky. Záverečná scéna s dievčaťom bez nechtov, "sépiové" flashbacky, začiatočný záber na more (kde mi bohužiaľ opäť chýbala smrtonostná muzička..) atď. atď. ()
Jak tak koukám, tak mám úplně jiný vkus než většina hodnotících. Atmosféra? Moc se jí nekonalo. Že by přišel nějaký strach? Ale no tak, mnohem více jsem se bála u americké verze (ano, je to tak). Hlavní postava byla na můj vkus někdy až moc hysterická. Bohužel, film se mi moc nelíbil. Četla jsem knihu, i její pokračování, takže se nekonal moment překvapení. Jsem zklamaná, protože jsem se opravdu chtěla bát a ono nic. Znám lepší japonské horory, co se atmosféry týče. Pro mě byl film nemastný neslaný. Jediné velké plus má u mě OST. Myslím, že bez něj by skončilo v propadlišti dějin. Navíc *!!SPOILER!!* konec je sice stejný jako v knize, ale tady jsem se musela smát - pojď, pojedeme zabít dědečka... ()
Galerie (29)
Zajímavosti (15)
- Scéna, kdy Sadako vylézá ze studny, byla natočena pomocí divadelního studenta Rie Ino, který ke zvýraznění emocí používá zvláštní trhavé pohyby těla. Tyto pohyby byly natočeny, když Inou jde směrem dozadu, a poté pušteny obráceně, tím se docílilo velmi nezvyklých pohybů Sadako. (TomikZlesa)
- Postava Yamamura Shizuko je založena na skutečné postavě Mifune Chizuko, která se narodila v roce 1886 a měla dar předvídání. Když byla v roce 1910 prohlášena za šarlatánku, vzala si o rok později život. (TomikZlesa)
Reklama