Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Storm Reid, Aldis Hodge, Harriet Dyer, Benedict Hardie, Anthony Brandon Wong, Amali Golden, Michael Dorman, Sam Smith (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (Cinemart)
(více)Videa (11)
Recenze (646)
50% Krom několika nelogicnosti tomu ubližuje hlavně obsazeni hlavní ženské role, nějak mi Moss nebyla v této roli sympatická. I přesto, že to mělo dobre a silné momenty, které byly řemeslně natočeny, pocit dobrého filmu z toho moc nemám a dostal jsem chuť se opět podívat na Verhovenova Muž bez stínu, který nebyl také žádná velká pecka, ale bavil mě a zanechal pocit, že se rád po pár létech podivam- což u Neviditelného nehrozí. ()
K herečke Elisabeth Moss mám taký zvláštny vzťah. Občas mi lezie na nervy, občas sa to dá ustáť, ako napríklad v Príbehu služobníčky. No v tomto prípade, aj keď tu opäť hrá niečo na spôsob ženy trpiteľky, mi to nesadlo. Príbeh mal potenciál, no tých niekoľko divností to celé zabilo. Hlavne v závere. Na druhú stranu natočené to bolo pekne a nenudilo. Lepší priemer. 65/100 ()
Budu-li hodnotit jako remake, dopadl velmi dobře. Zmodernizoval klasické téma nejen technologicky, ale i co do stalkingu a domácího týrání. Super. Ale. Tenhle žánr je asi pro dost úzkou sortu konzumentů klasiky. Budu-li hodnotit bez tohoto hlediska, i tak to ujde. E. Moss nedokážu vidět jako ženu, kvůli které dělat takový cirkus, ale to je jedno, psychopat potřebuje hlavně ovladatelnou oběť, a co v ní vidí, v ní vidí hlavně on. Pěkně podané, ale za mě ta efektní fyzická "tuhost" a skoro nezlikvidovatelnost padoucha byla zase až na škodu věci (jasný, vynálezce je automaticky přeborník v bojových sportech a používání zbraní). Zbytečně do komiksova. ()
Neskutočná pecka. Minimálne tri razy som vyvalil oči a povedal som si „no dopr...“. Skvelé herecké obsadenie (Elisabeth Moss extra nemusím, ale tu sa hodila ako strom do lesa), asi tucet vynikajúcich scén, brutálne zlovestná a znepokojivá atmosféra plná príjemne nepríjemných hororovo-trilerových náznakov (v štýle „divák 10 sekúnd bez žmurknutia pozerá na isté konkrétne miesto a čaká na aspoň drobný náznak prítomnosti neviditeľného a možno sa ho dočká a možno nie“). Páčilo sa mi aj vyvrcholenie, ktoré o čo bolo komornejšie, o to bolo zaujímavejšie, pôsobivejšie a príjemne nejednoznačné. Na rozdiel od iných by som v tom nevidel nejaké brutálne logické kiksy, keďže nevieme, aké funkcie oblek mal. Áno, tvorcov by nezabilo, ak by ich vysvetlili dvoma-troma vetami, ale dá sa to prežiť i bez nich, hoc áno, to, že existuje oblek neviditeľnosti by som bol ochotný akceptovať bez problémov, ale už nechápem, prečo mnohonásobne znásobuje fyzickú silu človeka (ten, ktorý ho má oblečený, nie je očividne žiadna väzba, a napriek tomu stvára veci, aké by mu mohol závidieť aj Terminátor) a "pohlcuje zvuky" (neviditeľný sa zjavne pohybuje v malej miestnosti, v ktorej vládne hrobové ticho a nie je ho počuť? OK, dych oblek asi tlmí, ale aj kroky?!). A úplne som nepochopil záhadu okolo psa: najskôr ho hrdinka pustí, aby ho predpokladám vzala so sebou, ale už o sekundu neskôr ho úplne ignoruje a zviera mizne zo scény, inokedy šteká na osobu, s ktorou v dome žila bohvieako dlho a tým pádom na ňu musela byť zvyknutá atď. A na základe čoho ju na konci vlastne oslobodili? Ako vyšetrili smrť v reštaurácii? To tam neboli kamery? V celom filme je totiž kladený dôraz na to, že žijeme vo svete, v ktorom sú kamery na každom rohu. Inak je to ale fakt v dobrom hnusný, nechutne napínavý horor. ()
"Dýchám páru... za zády, budem v páru... já a ty!" Hlavní čůza, pardon, hrdinka, sice byla nesympatická jako tma v peněžence, ale jinak parádní jízda naslepo! Pár technických návrhů pro příště, kudy tudy na neviditelného zmetka: místo osmipokojového bytu si pořídit mrňavou garsonku, kterou vždy po příchodu domů vystříkat malířskou barvou z tlakové nádoby... a je vymalováno... plus jistota, že tam čulibrk není. Pro sichr s sebou furt tahat pár sprejů na grafiti a samozřejmě to nejdůležitější - pořídit si slepého psa (ne slepeckého, volové, opravdu slepého :-), ideálně rotvajlera! ()
Galerie (37)
Zajímavosti (24)
- Film se odehrával v blízké budoucnosti od roku vzniku filmu, aby si ho mohlo užít tehdejší publikum. (TheSlezy)
- Keď bol zverejnený prvý trailer, mnohí boli nahnevaní, že to odhalilo celý film. Našťastie, mnohí potom potvrdili, že trailer bol zavádzajúci a veľa zvratov zostalo nedotknutých. Jason Blum dokonca priznal, že tlačil na to, aby sa odhalilo ešte viac, a je veľmi rád, že mu to režisér Leigh Whannell nedovolil. (Arsenal83)
- Producenti filmu chceli do hlavnej mužskej roly vo filme pôvodne obsadiť jedného z dvojice Armie Hammer resp. Alexander Skarsgard. (MikaelSVK)
Reklama