Režie:
Patrick HughesScénář:
Tom O'ConnorKamera:
Jules O'LoughlinHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson, Gary Oldman, Elodie Yung, Salma Hayek, Richard Price, Richard E. Grant, Rod Hallett, Jurij Kolokolnikov, Noortje Herlaar (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Nejlepší bodyguard na světě dostane nového klienta, nájemného vraha, který musí svědčit u Mezinárodního soudního dvora. Aby se včas dostavili k soudnímu řízení, musí oba zapomenout na to, že jsou tak trochu jiní a že si možná až příliš lezou na nervy. (Vertical Entertainment)
Videa (17)
Recenze (738)
Má to několik vtipných momentů, střet v kutilské prodejně zřejmě patří k vrcholům filmu. Režijními nápady film celkem hýří, se scénářem je to již mnohem slabší. Nikdy mě příliš nebavily automobilové honičky, v tomto filmu je ukrutánsky dlouhá. Počet zdemolovaných aut se pravděpodobně blíží počtu minut tohoto snímku. Speciálními efekty také film nešetří, ale dlužno dodat, že oba hlavní hrdinové jsou značně snesitelní, nemají nadpřirozené schopnosti, ale pravidelně trousí obstojné hlášky. ()
Reynolds a Jackson by chceli ostošesť hláškovať, ale v scenári žiadne vydarené hlášky nie sú. Akcia je solídna, ale stále tak zhruba na úrovni Kobry 11, takže kľudne si radšej pozrite dva diely "tých, ktorých tempo je vraždené" a možno sa zabavíte viac aj pri špičkovaní Semira a Jana, než pri kvázi buddy komédii Zabijákov osobný strážca. Prečo tu ide zrovna o bieloruského prezidenta, nevie snáď ani Biely dom, nebola náhodou ta etnická vojna v deväťdesiatkách na Balkáne? Ale to v Hollywoode asi nevedia na mape Európy rozoznať... ()
Kdybych mi bylo dvanáct a film bych viděl v sobotu večer na Nově, byl bych nadšen. Jenomže dvanáct mi už dávno není a film jsem viděl v kině. Shane Black, který zásadně ovlivnil podobu moderních buddy movies, pochopil, že pokud chcete filmy jako Smrtonosná zbraň točit dneska, nesmíte se/je brát vážně (viz třetí Iron Man nebo Správní chlapi). Náběhy k sebereflexi jsou sice i v Zabijákovi a bodyguardovi (i když hranice mezi „je to hrozně debilní, vy to víte a my víme, že to víte“ a prostým „je to hrozně debilní“ je někdy hodně tenká), ale film s nimi pracuje hrozně nedůsledně. Vedle takřka parodických scén (za Michaelem probíhá apokalypsa, zatímco on nerušeně pokračuje ve svém monologu) jsou zde momenty prosté nadsázky, které mají být dojemné nebo, v horším případě, vypovídat o pseudofiktivních válečných zločinech (linie s Dukovičem mi vzhledem ke kontextu přišla dost nevkusná). Stejnou krizí identity trpí i postavy. Občas se chovají jako osoby poučené žánrovými klišé, ale v řadě jiných ohledů jen předvídatelně následují konvence a dělají hloupé chyby. Vyprávění zas a znovu ztrácí spád vinou neúspěšné snahy zlidštit oba hrdiny pomocí jejich vztahu s drahou polovičkou a víceméně seriózního vysvětlování toho, jak se z nich stali lidé, kterými jsou (naprosto mimo je svým velevážným tónem třeba flashback s Dariovou první vraždou). Tohle neustálé vztahově-poradenské mudrování, dokonce i v okamžicích, kdy hrdiny znatelně tlačí čas, není obratně zakomponované do probíhající akce a jen natahuje stopáž – hlavní dějová linie se jakoby zastaví, aby se pánové mohli nimrat ve svých pocitech a trochu si zafňukat. Tempo je tak notně nevyrovnané a film se zdá být mnohem delším. Úroveň hodně zvedají dlouhé akční sekvence v Amsterdamu a Haagu, které jsou sice strašlivě sestříhané a vyprávění nikam neposunou (tedy kromě toho, že se postavy přesunou z jednoho místa na druhé), ale mají patřičný drajv a vtip. Pak ovšem přichází nezvládnutý (trikově, scenáristicky, herecky) závěrečný akt, který v podstatě popírá předchozích sto minut (vše se nakonec vyřeší úplně jiným způsobem, než k němuž příběh celou dobu směřoval) a celý film míří strmě do háje. Zabiják & bodyguard by mohla být výborná high-concept akce s dvojicí charismatických herců (z nichž filmu skutečně kraluje Jackson) a devadesátkovým feelingem, jenomže to by nesměla svou béčkovou přepálenost tak neobratně obhajovat a dodávat si na důležitosti způsobem, který zabíjí veškerou zábavu. 50% ()
Akčních komedií, které nejsou stupidní, trapné, nebo prostě jen zoufale nevtipné, není mnoho. Zabiják & bodyguard je však osvěžující výjimkou. V naprosto pohodové atmosféře je patrné, jak si herci užívají příjemnou míru nadsázky a snaží se pocit lehkosti přenést na diváka. Ačkoli film nijak nevybočuje z žánrových klišé a nepředstavuje nijak nezapomenutelné momenty, dovede své méně zářné stránky skrýt pod háv uspokojivé zábavy. 7/10 ()
Sympatická buddy blbosť v štýle 90. rokov. Hlášky nemajú vždy ideálny timing a zloduchovia sú predvídateľní (fakt mám byť prekvapený, že tamten herec, čo hrá vždy hajzlov, je v skutočnosti zradca?), ale Reynolds a Jackson majú solídnu vzájomnú chémiu a akčné scény majú dynamiku a dostatok digitálneho kečupu. Bavil som sa a rád si to niekedy pozriem znovu. 7/10 ()
Galerie (88)
Zajímavosti (19)
- Na začátku má Michael Bryce (Ryan Reynolds) hodinky Patek Philippe Sky Moon Tourbillon 5002P, jejichž cena se v roce 2017 pohybovala okolo 1,2 milionu amerických dolarů. (Chevees)
- Kinoplagát, kde nesie Michael Bryce (Ryan Reynolds) v náručí Dariusa Kincaida (Samuel L. Jackson) paroduje obdobný plagát k filmu Osobný strážca (1992), kde má v náručí Frank Farmer (Kevin Costner) speváčku Rachel Marron (Whitney Houston). (Piri)
- Při honičce v Amsterdamu hraje skladba „Amsterdam Chase“, kterou nesložil Atli Örvarsson, ale Dmitri Golovko. (Damarus)
Reklama