Režie:
Woody AllenKamera:
Gordon WillisHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, Michael Murphy, Mariel Hemingway, Meryl Streep, Tisa Farrow, Gary Weis, Karen Allen, David Rasche, Wallace Shawn, Mark Linn-Baker (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Tematicky navazuje Woody Allen na film ANNIE HALL, formálně však jde jinou cestou. Snímek MANHATTAN, melancholické vyznání lásky rodnému městu New Yorku, fascinuje černobílou fotografií na širokém plátně a Gershwinovou hudbou, která filmu dodává tklivě veselý, jímavý podtón. Woody Allen sám hraje televizního režiséra Issaca, který se nemůže rozhodnout pro jednu ze svých lásek, protože u žádné ženy nenachází skutečné naplnění. Neutěšeným milostným vztahům odpovídá převažující životní pocit newyorských intelektuálů: lze pozorovat úpadek kultury, osamělost, problémy se vzájemnou komunikací a neurózy jsou průvodní faktory. (Quentin T.)
(více)Videa (2)
Recenze (278)
Filmy Woodyho Allena moc nemusím, ale tento mě opravdu chytil. Nejdříve jsem se díval na prvních 20 minut a poté jsem to unuděn vypnul. Asi za měsíc jsem se k filmu vrátil s leúší náladou. Najednou mě film bavil od prvních vteřin, tak nějak jsem najel na Allenův humor a parádně jsem se bavil. Krom toho, že je film plný jemného inteligentního humoru, je i krásně dojemný. Opravdu mě to nadchlo, Možná i zde čerpala Sophia Coppola inspiraci pro své Lost in Translation. ()
Zkrátka a dobře - typický Allen. Film zdánlivě o ničem, navíc citelně slabší a méně zábavný než podobně zaměřená Annie Hallová, ale stejně se na to pořád kouká tak dobře a pohodově. Pohlazení po duši v podobě půvabné černobílé výpravy, vynikající doprovodné hudby, neskutečně skutečných a zábavných dialogů a především sympaticky hrajících herců. Pro New Yorčany to musí být srdeční záležitost.. 80% ()
Ked' Woody Allen kecá, to akoby som počul toho mladého kokotka Jesse Eisenberga! Pár dobrých vtipov, ale to, že by ho ženské až tak žrali som mu neveril, takému vidlyboyovi! Taká tá intelektuálna atmosféra filmu sa mi ale páčila, i ked' niektorým ksichtom by som tam popritankovával najradšej na držku. Všetci mali v tomto filme problém s drogami, ale nikoho som nepostrehol ani len trochu pripitého! Alebo všetci hovorili o sexe, aké sú to mašiny, ale stačí pozrieť na Woodyho a je vám to hned' jasné... Zvláštne, u tohto filmu ma napadlo, že ''keby ľudia rozprávali len to, čo vedia, to by zrazu bolo ticho!'' ()
U Allenů byl z Manhattanu solidní povyk. Možná se rozbilo i pár talířů, ale popravdě nevím, co se Woodymu nezdálo. Ze svého filmového lejstra čítajícího až děsivě moc dobrých snímků, je možná Manhattan slabší co se týče scénáristických vychytávek, pro mě ale bylo sledování docela radost. Není to Láska a Smrt ve které bylo tolik hlášek, že si to ani normální myslící člověk nedokázal zapamatovat není to ani Sólokapr, kde jsem se smál originalitě, je to prostě kus dobře odvedené práce a byť jsem se někdy docela nudil, nemůžu říct, že by to byl kdovíjaký kopanec v Allenově režisérské kariéře. Radost, spokojenost, Manhattan! ()
Ačkoliv je film hodně podobný Annie Hallové, není v žádném případě jeho kopií a poskytne úplně novou, téměř stejně kvalitní zábavu. Říkám (~ píšu) "téměř", protože se už asi nebudete tolik smát, domnívám se, že humoru trošku ubylo, ale vše ostatní naštěstí zůstalo! Kvalitní scénář, skvělé dialogy a jednoduše geniální Woody Allen... Jen mi moc neseděl jeho "nemodelingový" 43 letý obličej vedle 17 leté krásky :) 8/10 ()
Galerie (62)
Zajímavosti (24)
- Film je jednou z osmi filmových spoluprací Woodyho Allena (Isaac) a Diane Keaton (Mary). (jezurka42)
- Pep Aixalà ve své biografii komentoval: "Událostí, která Woodyho hluboce poznamenala, byl první pohled na Manhattan. Tehdy šestiletého ho vzal jeho otec metrem na Times Square. Pro dítě z předměstí to byla láska na první pohled: mrakodrapy stoupající až k mrakům, lesk Broadwaye se všemi jeho jevišti a blikajícími nápisy. O mnoho let později (...) majestátně zobrazil tento dojem ve svém filmu Manhattan. Pro Woodyho představuje tato část města oslavu kosmopolitního života." (NIRO)
- Podle serveru Box Office Mojo byl Manhattan 12. nejvýdělečnějším filmem v USA roku 1979. Tržbami překonal i Allenovu cenami ověnčenou Annie Hallovou (1977). (jezurka42)
Reklama