Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
Annabelle 2 je ve všech směrech lepší než jeho starší sestřička... A je třeba říct, že toho vzhledem ke "kvalitě" prvního dílu nebylo zase tak těžké dosáhnout... Sandberg si opravdu dobře nastudoval Wana, sehnal pár slušných dětských hereček, vybral starou farmu umístěnou v americké pustině a pustil se do x-té variace Wanových filmů... V některých případech opravdu dlouhé napínaky působí opravdu nepříjemně, skvělá práce se tmou dokáže vyvolat husí kůži, ale samotné zvukové efekty, kdy je hlasitost vytočena na maximum snad už dneska nikoho vyděsit nedokáží... Slušný průměr... ()
Mrazivější atmosféra, super kamerové záběry. Temnota drásající se k Vám za hudby, která Vám nedá spát. Anabela je děsivější, ultimátnější a víc drzejší. Výkon Lulu Wilson je úctyhodný a rýsuje se zde nový hororový talent. Potěší pár hezkých easter egů a krásné dovysvětlení některých věcí. Až na nevýrazné finále a klišé scénář se však jedná o velice povedený horor, který panenka potřebovala. Psychor si svoje analytiky může napsat na toaletní papír a utřít si *****. ()
Annabelle neztrácí dech a v pokračování se vracíme na samý začátek, kde to všechno začalo. Podobně nastartovaná jako jednička. Dokázala si udržet úroveň a samotnou atmosféru, kterou chválím. Sandberg umí točit horory a ani tentokrát nezapomněl obsadit svoji Lottu :D Sice jsem z toho neztratil boty, ale i tak slušné pokračování, které rozšiřuje "rodinku" a ani tentokrát nebyla vynechána Nunka, která získala také vlastní stage a bylo nám krásně naservírováno navázání na Annabel z roku 2014. ()
Vizuálně pěkný horor. Opuštěná krajina, kde se střídá silné světlo a ponurá tma. Filmu dominuje obrovský dům, ve kterém si staří manželé vytvořili ve spolupráci s jeptiškami dětský domov pro malé holky. Už první film se odehrával v minulosti, konkrétně v 60. let, takže Zrození jde ještě o deset let hlouběji do minulosti. Té si ale není nijak zvlášť neužijeme, protože jsme na venkově, který se přeci jen tolik nemění. Stejně jako jednička je druhý díl Annabelle solidně natočený, ale také je zde průměrný příběh. Není příliš zajímavý a nemá moc zajímavé postavy. Možná jsem necitlivý, ale chápu, že manželé přišli tragicky o dítě, ale takové to, že jsou permanentně nabroušení a zdeptaní mi připadá hodně hollywoodské... a hodně otravné. Taky mi přišlo nelogické jak - když to scénář potřebuje - dítě nekřičí, když ho v noci něco vystraší. Dům je totiž sice velký, ale i tak by ho někdo uslyšel a přiběhl. A příběh potřebuje chvilku tu fázi, kdy ještě nikdo nevěří tomu, že se zde děje něco strašidelného a nebezpečného. Jediné, co se v příběhu opravdu povedlo, je úplný konec, který spojuje tento film s předchozím. Celkově ale solidní. (6/10) ()
K první Annabelle jsem byl mírnější než většina ostatních diváků. Za a) jsem prostě fanoušek démonického vesmíru Jamese Wana a za b) i přes slabší prostřední část filmu byla poslední půl hodina infarktový námrd a od scény ve sklepě se to už nezastavilo. Takže jsem se na dvojku nejen těšil, ale po obsazení Sandberga na režisérskou sesli jsem byl dokonce nadšený. Ono vůbec hodnocení hororů tady je dost podivné, příjemná Annabelle má smutných 51%, dokonalé Lights Out pouhých 67% a takový unylý, zdlouhavý a nudný Conjuring 2 nesmyslných 78%. Nic, přejdeme ke zrození Annabelle. Nevím jestli to je kinem plných čuráků nemístně do atmosferického ticha šustících s pytlíky laciných čipsů a vyjebaných kund požírajících a chřoupajících předražené kukuřičné nachos s hnusně smrdící salsou, kdy sem si místy připadal jak v dobytčáku plným prasat a ne v kino sále, nebo bandou černých bezzubých monster které dostali na pracáku sociální dávky a po vybrakování KFC šli ukojit své touhy do kina (z téhle doby a lidí je mi opravdu zle), sem si ale film moc neužil i když sem se snažil soustředit čistě na děj a ne na tu spodinu lidstva která si dnes říká návštěvník kina. Začátek byl poněkud zdlouhavý a než se začne strašit trvá to na můj vkus dost dlouho. Atmosféra tu asi je, ale ocením jí určitě víc doma, než ve vydejchanym sále plným prasat. Hojně zde chválená hudba mi nějak unikala, Wallfisch není Bishara a velký význam jeho hudbě nepřikládám. Zato Sandberg je vizuální génius, který má dokonalé kamerové záběry zrežírované s naprostou elegancí. Jeho strašení od nástupu démona na scénu je skvělé, navíc hlavního bastarda je poměrně hodně vidět a na to sem čekal hodně dlouho. Záběry démona z poza panenky prostě nemají chybu a odkazy při kterých se dočkáme spousty Easter Eggů jsou boží. Kdo dává pozor najde Valaka. Zatímco v jedničce fungoval začátek a konec, ve dvojce funguje spíš jen prostřední část filmu, kdy se nejvíc straší, lekaček a děsivých nočních scén je tuna a ze Sandbergovi režie jde cítit hororová radost. Finále je typický Wanůw finální twist, kdy už jde atmoška trošku stranou a i když napojení na jedničku je skvělé, po finále ve mě zůstala prázdnota a pocit nenaplnění i když mi osazenstvo v sále naplnilo tělo hněvem, studem a odporem mírou vrchovatou. Je to paradox, některé horory jsou prostě v kině dobré (Lights Out, Conjuring) některým zase víc sedí klid domova při víkendové propršené noci (Insidious, Annabelle) a já pevně věřím, že si doma při další projekci Creation tu poctivou čtvrtou hvězdu vystraší a potvrdí, jelikož teď jsem tak na půl cesty mezi třema a čtyřma. Že se mi celou noc zdálo o té zkurvené, černé svini (o tom démonu, né o té dvěstěkilové moreně s mega porcí popcornu o tři sedadla od bratra) tak zůstanu zatím na 75% a 4*. Polo radost, polo zklamání. Sandberg potřebuje svůj scénář. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (21)
- Ve filmu se na chvíli objeví i Lotta Losten, manželka režiséra Davida Sandberga. (PaTeXx)
- Film se odehrává v roce 1958. (ČSFD)
- Film byl promítán kritikům od kterých dostal 62 %. (ČSFD)
Reklama