Režie:
Anthony HickoxScénář:
Anthony HickoxKamera:
Gerry LivelyHudba:
Roger BellonHrají:
Zach Galligan, Deborah Foreman, Michelle Johnson, David Warner, Dana Ashbrook, Eric Brown, John Rhys-Davies, Miles O'Keeffe, Patrick Macnee, Anthony Hickox (více)Obsahy(1)
Skupinka šesti mladých studentů je pozvána Lordem Lincolnem na půlnoční představení panoptika, které vystavuje hrůzostrašné figuríny. Není to ovšem jen tak obyčejné muzeum voskových figurín, nýbrž místo samotného Ďábla. Jeho cílem je získat 18 lidských duší, které potřebuje k oživení svých "dětí" (nejrůznějších příšer). Jediní, kdo můžou tento ďábelský plán překazit jsou Mark Loftmore (Zach Galligan) a Sarah Brightman (Deborah Foreman). V roce 1992 bylo natočeno pokračování s názvem Voskové muzeum 2: Ztraceni v čase. (Pedestrian)
(více)Recenze (106)
Něco jako takové Záhrobní komando pro dospělé, akorát s tím rozdílem, že toto je dobře a zábavně natočené. Je tady pár dobrých scén, ale celkově film působí až zbytečně moc komediálně a taková přeplácanost hororových postav mně taky moc nesedí. Bylo to hodně dobré jako film, ale paradoxně to nefunguje ani jako horor, ani jako komedie. ()
Jauvajs, tak tohle bolelo. Nenechte se zmást mým vysokým hodnocením. Je to jen z nostalgie a za ten námět. Nacpat do jednoho filmu nejprofláklejší hororová monstra: upíry, vlkodlaky, zombie, mumie - tohle všechno s dostatkem gore scén a vymazlených osmdesátkových masek. Naprostá dokonalost... ...až do té doby, než se to dá všechno do pohybu. Těžkopádné střihy a návaznost akčních scén, místy jsem měl fakt už dojem, že koukám na nějaké zapadlé céčko. Je to hrozná škoda. Modlit se za remake je úplná zbytečnost, dnešní greenscreen orgie a digibordely už tohle nesvedou stvořit. Celý měsíc jsem projížděl své osmdesátkové oblíbené horory, abych si po letech oddělil zrno od plevele a tohle je největší podpásovka, jedno z největších zklamání. Ten nápad s voskovým muzeem, kde překročíte zábradlí u vystavených exponátů a dostanete se do jejich světa, ve kterém, když zemřete, naskládáte duši zlu, které pak může ožít - to je prostě ultragiga 11/10 námět. Hrozně bych chtěl tomu dát plný počet, jako ničemu jinému, ale bohužel i ty čtyři jsou docela přes čáru. Pokud patříte mezi lidi, jako já, kteří to po letech chtějí hrozně moc vidět, nedělejte to. Nekažte si ty hezké vzpomínky, které na to máte. ()
Nechoďte do voskového muzea, ani když vás pozívají. Můžete zmizet navždycky... Klasický hororový béčko z parádním námětem a kvalitníma maskama z neopakovatelným osmdesátkovým lookem. Pamatuji si, že ve své době to byla jedna z klasik na videokazetách společnosti Intersonic jak hrdě hlásal trailer. A po pravdě neomrzí se to ani dneska. Proto tu můžu číst v klidu pár rádoby chytrých komentů o tom jak to zestárlo a už to v dnešní době neobstojí, ale to je mi fuck. Znáte to když jste na tom vyrostli, není co řešit.75% ()
,,Váš kofein, váš nikotin a budete chtít vaše fáro?" ,,Ne." Byť snímek mírně zestárl, stále se na něj dobře dívá. Osobně mám nejraději scény: vlkodlak, upír, markýz de Sade. Z vlkodlaka si moment sbírání dřeva vybrali Foo Fighters do svého klipu Everlong (1995), který jinak paroduje především Evil Dead. Nejpovedenější je asi laškování s upíry, krvavá hostina nejen u stolu a celková gotická atmosféra. Markýz pak rozkošně a s chutí bičuje jednu z návštěvnic panoptika, která si to zvrhle užívá. Milé gore se prolíná s úsměvnými pasážemi a vše spěje k povedenému masakru každého každým. Muzeum s Vincentem Pricem je klasika, tohle parodující pojetí však není vůbec špatné! Závěr je podobný jako u klasiky z 50.let (1953), stejně tak i u následovníka nejmladšího (2005). Naštěstí to třeskutá komedie není a zombíci jsou vskutku nechutní! ()
Béčková klasika z konce 80. let. U nás hodně známá z VHS. Procházka po voskovém muzeum, kde se můžeme podívat za vlkodlakem, za hrabětem Dráculou, do starého Egypta nebo za Marquizem de Sade. Je to krásná procházka do světa hororu a tenhle film ocení všichni, kdo mají rádi hororovou klasiku. Anthony Hickox byl zdatný režisér a fanoušek režisérských mistrů jako Romero, Carpenter, Landis, Argento, Dante nebo Hammerových filmů, kterým na konci titulků vzdává hold. Výbornou práci předvedl i hudební skladatel Roger Bellon nebo tvůrce maskérských efektů (bez počítačových triků) a všech masek ve filmu Bob Keen. Waxwork je přesně ten tip filmu, ke kterému se občas velmi rád vracím. ()
Galerie (10)
Photo © Le Chat qui Fume
![Voskové muzeum - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/177/165177120_2beabb.jpg)
Reklama