MOST!
Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Petr KolečkoKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Leoš Noha, Cyril Drozda, Jiří Schmitzer, Taťjana Medvecká (více)Obsahy(1)
Komediální seriál z města Most. Luděk Říha (M. Hofmann) žije v polorozpadlém domě po tátovi. Na jeho opravu nemá peníze a popravdě ani chuť. Dluží šéfovi místního podsvětí Romanovi (L. Noha), jeho bývalá žena Ilona (J. Čvančarová) si vzala Němce a syn Tonda (F. Červenka) se za něho stydí. Navíc ho vyhodili z práce. Jedinou jistotou je pro Luďka hospoda Severka a kamarádi v ní. Majitel hospody „jen pro bílé“ Eda (M. Isteník), exkomunikovaný farář (C. Drozda) toužící po tom, aby otočili přesunutý kostel, který by mohl být znovu vysvěcen, trvale nezaměstnaný Čočkin (V. Škultéty), věřící, že díky svým podnikatelským nápadům jednou opravdu zbohatne a Róm Franta (Z. Godla), jediný, který za útratu u Edy má čím zaplatit. (Česká televize)
(více)Diskuze
Nebo konkrétně syntaxe. Nebo morfologie i syntaxe. Zeptám se dlaska. Stejně jsem mu ani nepopřál do nového roku, tak to napravím.
Tak politické ideologie jsou panu režisérovi u zadku. Pan neangažovaný. Pan Mně je to jedno. Pan Mně je to u prdele! Pan režisér, který si za peníze koncesionářů točí seriály, filmy a neodvažuje se v nich tepat do poměrů.
Tak to se pak není čemu divit, že to v naší zemi vypadá tak, jak vypadá (vypadá to hrozně!), když těch angažovaných umělců je tak málo. I kvůli takovým si nemůžeme zvykat na slušnost, na kterou bychom si zvykali strašně lehce, jak říkal pan Vetchý, kdyby v prezidentských volbách zvítězil slušný kandidát.
Že je společenské dění a politika u prdele spodině, lůze, dobrá, od toho je to konec konců spodina, lůza, ale aby byla u zadku i umělcům, a aby se za to nejen nestyděli, ale dávali svůj postoj na odiv, jak činí pan režisér zde, to už přesahuje všechny meze a je nutno s tím něco dělat. Páky, vážení, páky jsou.
na příspěvěk reagoval Trumpitko
Honajz, vy jste fakt blb. (Tykat nebudu, byste se neposral.) Přečet jsem si vaši "definici" tzv. Pražský kavárny, a přestože podle mejch politicko-kulturních názorů byste mě vy (a ostatní voliči Zemana a jeho politickejch klonů či pochlebovačů) do tý kavárny okmžitě zařadil, z tý vaší připitomělý definice nesplňuju ani jeden bod. Svět a lidi v něm jsou totiž mnohem barevnější, než si demagogové a pseudointelektuálové vašeho střihu vůbec dokážou představit.
A kdílu samotnýmu - první díl mě velice mile překvapil a panu Prušinovskýmu gratuluju. Jestli si další díly nastavenou laťku udrží, bude to pecka. Přemejšlel jsem, že dám 4 hvězdy, ale pek jsem narazil na honajze a jeho výkřiky tady.... Musel jsem jednu přidat. :-)
Moment, Honajzi. Za lůzu a lepšolidi a demožumpu označuje někdo jiný někoho jiného. Jsi pomatený.
A proto je výsledné vykreslení tak šablonovité a zkratkovité?
No a kdybyste trochu přemýšlel, tak možná pochopíte, že tvůrci zesměšňují šablonovité a zkratkovité pohledy kohokoli na kohokoli v naší pestré společnosti. Tak to tedy vnímám já.
na příspěvěk reagoval Rovensky
Ježišmarjá, Honajzl, vy jste patrně zapšklý. A jestli vy nebudete z Brna. To, co tady vypisujete jsou bludy. Sledujete světovou tvorbu? Protagonistou může přece být i člověk, který nemá IQ 145. V Okresním přeboru je tzv. protagonistou fotbalový tým, ne? Tudíž skupinový protagonista. A nemá svůj cíl ten Jiřina?
Máte dojem, že třeba v Pulp Fiction jsou kladní hrdinové? A napadá mě třeba Kmotr.
A Bouřlivé víno? To fakt myslíte vážně? Ten bolševický blábol?
A co se týče zesměšňování. Od začátku je mi sympatický Rom Zdeněk Golda v roli cikána. A nezesměšňuje vůbec nic. Je skvělý!
A tak se těším, že nám ukážete něco vy.
Díky.
Já se dobře bavil a ani nějaký inteluktuální plácal mně to nezkazí.
Bublina posuzuje bublinu...
Urážlivé tykání praktikovali estébáci, hodně to o vás svědčí. K rozhovoru - je to taková chytrá horákyně. Je to o Mostu, a taky to není o Mostu, je to o určitých typech, ale taky není, je to o rasismu, ale vlastně taky ne, a ten závěr je hustý ze všeho nejvíc, kdy se člověk dozví, že tvůrci do svých děl nedávají ale lautr nic ze sebe a svého myšlení a názorů, a když to tam kritikové hledají, jsou divní. A já si doposud myslel, že většina autorů tvoří právě proto, aby něco sdělila světu.
https://www.kinobox.cz/clanek/15524-petr-kolecko-rasismus-vystaveny-mostecke-realite-je-vlastne-nepraktikovatelny-a-nema-logiku?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu rozhovor, buď to chápeš nebo nechápeš
na příspěvěk reagoval honajz
Pan režisér mi nic nevysvětlil, jen se točí na ad hominem posuzování. Tvrdím, že v jeho seriálech chybí pozitivní postavy (třeba v Mostu jsou hlavními hrdiny nemakačenko, co neplatí za elektřinu, chlap předělaný na ženskou, hospodský kecal apod., v Okresním přeboru snad taky nenajdete kladnou postavu, vše jsou to většinou jen podivné, hloupé nebo vyloženě dementní typy) a chybí v nich určitá láska k představeným lidem. Srovnejme třeba s filmy jako Bouřlivé víno, kde se také někteří Moraváci jeví jako mdlí duchem, ale rovněž zde najdeme chytré a rozšafné lidi, kteří jsou pozitivními a tvůrčími typy. Proto tvrdím, že jak výběrem typů, tak určitou neláskou k postavám pan režisér vědomě zesměšňuje určité jemu nepohodlné typy lidí, což je ta věc,.nad kterou bych diskutoval, kdyby to pan režisér chtěl pochopit, a ne se hádat o blbostech.
na příspěvěk reagoval Yoshitsune, tikro
ty vado, režisér mu to vysvětlí a on to stejně nepochopí a mele si to svoje, to se jen tak nevidí.
na příspěvěk reagoval honajz
"Seriály Kolečka a Prušinovského jsou jedině tak.... řekněme kavárenským intelektuálním humorem..."
Touto citací, která zde vše odstartovala, se s Vámi loučím, bohužel jsem opravdu nic nepochopil. Mějte se krásně. jp
Obávám se, že jste nic nepochopil. Dejte tomu pěkně prosím den dva a pak si můj příspěvek přečtěte znovu, s chladnou hlavou. Nikdo vás nekádruje, myslím, že jste si spíše podružné věci vzal příliš osobně. Jak jsem psal, některé vaše filmy se mi líbily, takže mi prosím nepodsouvejte dlouhodobou nelibost. Rovněž se mýlíte v tom, že nejsem profesionální kritik - působil jsem v časopisech Kino, Film a doba, posléze ve Večerníku Praha a jeho supplementu, v České televizi a naposledy v časopisech DiViDi a BluRay. Tolik na vysvětlenou, proč mne česká filmová tvorba stále zajímá, i když jsem nyní profesně jinde. Přijde mi, že jste nyní zbytečně popudlivý a podrážděný. Proto navrhuji nejen příměří, ale rovněž přesunutí diskuze do zpráv, kde bychom si mohli povídat bez zbytečně rozjitřených emocí. Jste pro?
Milý pane Lipšanský, můj pravopis prozrazuje ryze proletářský původ, proto mě laskavě nestrkejte do nějaké pražské intelektuální bubliny. Politickou taktovku držíte samozřejmě Vy a začal jste s ní v diskuzi nad Mostem už před jeho uvedením, tak se za to prosím aspoň nestyďte. Nepřijde mi divné, když se někdo zajímá o českou tvorbu, naopak. Přijde mi však zarážející, že pokud se tvorba nějakého autora někomu dlouhodobě nelíbí, má stále potřebu ji sledovat dál. A protože nejste profesionální kritik a nikdo Vám nenakazuje se na to koukat, přijde mi to jako ztráta času, nebo masochismus. Kritické komentáře mi vůbec nevadí, ale z toho co předvádíte v této diskuzi si bohužel nic neodnesu, snad jen pocit, že jsem kádrován.
na příspěvěk reagoval honajz
Vážený pane Prušinovský,
možná jste si všiml, že v komentáři k prvnímu dílu seriálu Most! jsem slovní spojení „pražská kavárna" nepoužil, a také zde v diskuzi je poprvé použil uživatel mibara, na kterého poněkud nešťastně reagoval uživatel rushid, který si ani svůj názor nedokázal argumentačně obhájit. Politickou taktovku diskuze tedy prosím hledejte jinde, ne u mne.
Pokud jde o vaši tvorbu, František je děvkař a Kobry a užovky jsou filmy, které se mi velmi líbí. Žel, u seriálů mám pocit toho, co popisuji v komentáři - jistou povýšenost nad vesnickými burany s určitou povýšenou dikcí. Jde o něco podobného, jako kdybych vám teď tady začal povýšenecky vytýkat, že neumíte napsat správně pravopisně slovo „zdali" nebo že nevíte, kdy se používá velké V u slova „vás". Můj pocit z některých vašich seriálů je skutečně jen můj pocit, přesto mám na něj překvapivě právo.
Přijde mi od vás poněkud podpásové se divit skutečnosti, že se někdo zajímá o českou tvorbu, a i když se mu něco nelíbí, že se na ni dívá a dokonce ji komentuje. Myslím, že každý tvůrce by měl být za kritické hlasy naopak rád, protože se pak může zamyslet, jestli třeba něco nedělá špatně a jestli by třeba nemohl jisté věci u sebe změnit. Třeba u režiséra Jirky Stracha jsem nikdy neměl problém, když jsem mu nějaký film či seriál zkritizoval, naopak jsme zapředli diskuzi o daných výtkách a bylo to ku prospěchu oběma stranám.
Ať se vám daří,
Jan Lipšanský
na příspěvěk reagoval Castrator
Milý pane Lipšanský,
nestává se často, abych zasahoval do diskuzí a do hodnocení vlastních výtvorů, ale jste tak aktivní a pln energie, že mě to vyprovokovalo k vyjádření.
Žádné z mých děl nemá konkrétní politický podtext, nejsem představitel žádného politického, občanského, či nějak "onálepkovaného" hnutí. Důvod je jednoduchý - já v žádnou konkrétní politickou ideologii nevěřím a je mi srdečně u zadku.
To, že jste mě zařadil jako představitele tzv. Pražské kavárny je čistě Vaše rozhodnutí (tedy - vůbec mě neznáte, ale nálepkujete mě). Rád bych se tedy ohradil. Termíny, které uvádíte jako "nevzdělanci z venkova" "hloupí důchodci" a pod. neužívám. Některé termíny, které uvádíte samozřejmě znám, ale užívá je zcela jiná část politického spektra, než pod kterým se schovává ona Pražská kavárna. Například slovo "lůza" oficiálně používá občanské sdružené Mostečané Mostu, což je platforma velmi blízká pravicovému extremismu.
Přiznám se... jedinou pejorativní nálepku, kterou jsem kdy použil a která by mohla někoho urazit je slovo "maloměšťák". Jak z jeho složení vyplívá . nemá to nic společného s venkovem, lůzou apod.
Protože mi to nedalo, použil jsem tyto stránky, abych zjistil, jaký je Váš vztah k mé tvorbě. Nehodnotíte ji dobře, ale hodnotíte ji pravidelně. To moc nechápu. Když nemáte něčí tvorbu rád a rozčiluje Vás, proč s ní trávíte čas? Dobře, nabízí se vysvětlení, že zřejmě budete filmový fanda a rád vše sledujete a hodnotíte. Nechápu však, proč se potom musí diskuze na filmové fanouškovské platformě měnit pod Vaší taktovkou v politickou debatu? Od toho tyto stránky podle mě nejsou.
Vzhledem k tomu, že se považuji za apolitického tvůrce, nikdy jsem se k politice nevyjadřoval, ve vší slušnosti Vás prosím, zda-li byste byl od té ochoty a přenesl tuto diskuzi jinam. Například na nějakou politickou platformu, nebo pokud chcete zůstat poblíž, tak třeba pod svou vlastní tvorbu.
Děkuji moc
Jan Prušinovský
PS: Zdravím celý Most, kde jsem strávil nádherný půlrok s milými lidmi.
na příspěvěk reagoval honajz
wiki to umí vysvětlit https://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEsk%C3%A1_kav%C3%A1rna a ta druhá strana https://cs.wikipedia.org/wiki/Xenofobie
A to má být argument? Cituji: „Ale neexistuje pro ně žádný souhrnný název, společné ideje a v žádném případě neexistuje potřeba takové lidi nálepkovat, natož je soudit.“ Týká se to tedy nejen pražské kavárny (která mimochodem existuje, má společné ideje a mám s ní dokonce osobní zkušenosti), ale i mnou zmíněných nálepkování jako „lůza“, „hloupí důchodci“, „nevzdělanci z venkova“, ale třeba i „xenofobů“, „rusofilů“ apod. Taky zde není potřeba lidi soudit (aniž bychom je znali) a už vůbec ne nálepkovat, že ano? Beru to tak, že ano, ale protože se to rushidovi nehodí do krámu, bude místo argumentace používat jen ad hominem. Což taky o něčem svědčí.
Nějaké argumenty by to chtělo, ne jen emotivní výkřiky. Tvrdím, že existuje skupina lidí, která se cítí být nadřazenější nad ostatními obyvateli země, a ze svého pocitu nadřazenosti jim radí, co a jak mají dělat, co si myslet a koho volit. A pokud tak nečiní, označí je za lůzu. Aniž by této skupině šlo o nějakou diskuzi nebo uznávala právo na odlišný názor. Jaké jsou protiargumenty?
Pražská kavárna se souborně říká namyšleným lidem, žijícím (ale ne nutně pocházejícím) v Praze, kteří mají ze své intelektuální výše potřebu každému v republice radit, jak by se měl správně chovat, mluvit, co by měl jíst a pít, do jakých chodit průvodů, na koho by měl plivat, koho adorovat - a samozřejmě taky radí, koho je správné podle jejich vidění světa volit, nebo nevolit. Kavárna se jim říká proto, že většinou nikdy nezvedli zadek a nejeli se podívat dál než do Říčan, natož aby s někým vedli diskuzi nebo dokonce nedej Bože ctili právo druhých na opačný názor. A tka hodnotí někde od stolečku, co vidí za skly té kavárny (nebo spíše akvária), a pak z nich většina obyčejných lidí v republice má jen prdel.
na příspěvěk reagoval rushid, tikro, hippie2222