MOST!
Obsahy(1)
Blanka má potřebu říkat lidem pravdu. Hlavně těm v Chánově. Eda je k nepoznání. Roman se vrací a není sám. Chystá tvrdou pomstu Luďkovi a celé Severce. Nad Severkou se stahují mraky. (Česká televize)
Recenze (82)
Tentokrát opět po čase za plnej kotlík. Drobnosti typu Jurišových pastí a pastiček v podobě létajících bloků motorů mezi vraty prázdné dílny povyšují obyčejnou bžundu na neobyčejnou podívanou. Tu prdel z toho dělá ten záměrně a systematicky budovaný dojem serióznosti. Unikátní kombinace, národem po zásluze odměněná nadstandardní přízní. ()
Zdá sa mi, že postupne sa zo seriálu vytráca originalita a tak prišli na rad zápletky ako z treťotriednych seriálov. Absurdné stretnutie skínov a následný únos korunuje groteskná bitka na konci. Zaujímavých momentov pomenej, ale trápnych o to viac. –––– Přesně tak, Luďane, je to otázka vkusu. ()
Tenhle díl je doslova takovej přerod. Jak tvůrčí, kdy přecházíme od čisté komedie k v podstatě čistému sociálnímu dramatu, tak i charakterovému, kdy postavy definitivně poráží své předsudky a vlivem událostí si uvědomují to, co je pro ně opravdu důležité. Luďanovi chodí opravdu moc hezká pošta - "Neser se do našich dětý" ()
Ostrá oddechovka. Holt zřejmě už nesneseme vztahové seriály, které popírají realismus. Předmětem vtipů se stávají situace, které dobře známe: exekuce, lichvy, Romové, impotence, nezaměstnanost a hlavně obecně mezilidské vztahy, nebo témata, která se nás vesměs přímo netýkají, ale stále hlasitěji se ozývají: kupříkladu změna pohlaví. Tvůrci na to jdou nadále roztomile vulgárně, dění okolo ústředního křupana Luďana začíná houstnout a od šaškování přecházíme k vážnější poloze. Už jenom proto, že se vrací lichvář Roman a s ním potíže. Vynikající neokoukané herecké tváře dál zatraceně baví. ()
Ano, začínají se předvídatelně uzavírat dějové linky (Tonda a Blanka), ano, vše jede dle pravidel, a tak před závěrečnou katarzí přichází krize, ve které hrdinové musí poznat bolest, aby se dokázali skutečně změnit. Kolečko s Prušinovským neexperimentují, spíše kopírují styl Judda Appatova či Setha Rogena, tj. od hodně sprostých fórků na začátku k životní lekci a "dospělosti" na konci. Oceňuji tu českou stopu, ten odkaz na Karla Maye, na to, že jsou tu skuteční nepřátelé jako Roman (u Maye Rattler (Santer), vrah Kleki-petry). Čtyři hvězdy, i když jsem trochu zklamaný, že se skutečné násilí vždy odehrávalo mimo obraz. Občas by autorům jít víc proti srsti prospělo, ale chápu, že jde v prvním plánu o "něžnou" komedii na ČT. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (2)
- Když Tonda (Filip František Červenka) oznamuje své matce (Jitka Čvančarová), že se vrátí do učňáku, její manžel Gerd (Fred Müller) to okomentuje slovy: „Tschechen brauchen doch keine Ausbildung, die sind eh faul.“ Volně přeloženo: „Češi stejně žádné vzdělání nepotřebují, vždyť jsou líní.“ (JariR)
- Písnička, která hraje na začátku epizody, je „Mosty“ od Lenky Filipové & Karla Zicha. Ve 12. minutě hraje „Born This Way“ od Maria Aragon. Na konci epizody hraje „Run To The Hills“ od Iron Maiden. (Duoscop)
Reklama