Reklama

Reklama

Detour

Trailer 1

Student právnické fakulty a mladý pan dokonalý Harper podezírá svého intrikánského nevlastního otce Vincenta ze zavinění dopravní nehody, při níž jeho matka upadla do kómatu. Když jednoho večera utápí v zaplivaném losangeleském baru svůj žal ve whisky, vyruší ho drsně vyhlížející vidlák jménem Johnny Ray, který mu nabídne, že se o jeho nevlastního otce "postará" výměnou za tučnou sumu ve výši dvaceti tisíc dolarů. Naštvaný, alkoholem povzbuzený Harper, který touží po pomstě, na jeho nabídku přistoupí a stráví zbytek večera popíjením panáků s Johnnym Rayem. Druhý den ráno se Harper probudí s tou největší kocovinou v životě a velmi mlhavou vzpomínkou na to, co se předchozí noc odehrálo. Když pak uslyší klepání na vchodové dveře, ke svému velkému překvapení za nimi najde Raye a jeho krásnou, ale odtažitou přítelkyni Cherry, kteří jsou připraveni vyrazit do Vegas zabít Vincenta. Harperovy námitky, že byl opilý a neměl tušení, co dělá, Johnnyho Raye nezajímají a působí ve studeném denním světle ještě hrozivějším dojmem než kdy dřív. Harper si rychle uvědomí, že není cesty zpět – pokud chce přežít, nezbývá mu než postupovat podle plánu. (HBO Europe)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (43)

kingik 

všechny recenze uživatele

Student práv Harper (Tye Sheridan) si vědomě zkomplikoval život. Dost možná, že v budoucnu bude před soudem obhajovat takové týpky, jakým je Johnny Ray (Emory Cohen), sociopat, kterého před nedávnem střetl v baru, a s nímž si dohodl nájemnou vraždu svého otčíma, zodpovědného za kóma jeho matky, do kterého upadla po autonehodě. Nyní bude mít sám na krku vraždu, pokud včas nepřechytračí zabijáka, se kterým se spolu s jeho zjizvenou přítelkyní (Bel Powley) vydal za intrikujícím otčímem do Las Vegas. Film ve své podstatě nedokáže nabídnout čistokrevný thriller, rád by jej povýšil na něco víc, přítomnost psychologických prvků i nechronologického stylu vyprávění, v jehož důsledku se vracíme ve vyprávění o několik hodin zpět, abychom pak plynule navázali na přítomný děj, je v podstatě to jediné, co tenhle film odlišuje od desítky jemu podobných, řekněme rovnou tuctových, míjejících kinodistribuci. Rating R je zde úplně k ničemu, je zcela nevyužitý, drastické i sexuální scény si daly pohov, případně jsou až moc mírně pojaté, pár spoře oděných barových tanečnic se nedá označit za explicitní erotiku. Zkušený britský režisér Christopher Smith, pro kterého je cesta do režisérské elity i po tomto filmu nadále uzavřena, si ve svém scénáři nevyjasnil, jak chce mít svůj film pojatý. Střídaní různých žánrových prvků i odchylek filmu ne úplně prospělo. Začátek navnadí, prostředek je pouštní road movie, dojezd filmu v psychologickém duchu, doplněném o zpomalené záběry, je úplně o ničem. Ke vší škodě se do filmu nepodařilo aplikovat žádné napětí, byť jen zlomek. Nezapomnělo se ani na filmové znalce, v jedné scéně se Harper dívá na film Detour/Objížďka z roku 1945, na nějž režisér odkazuje, když se hlavní hrdina dostane na scestí. Divák může být spokojený s technickou stránkou filmu, kdy vizuál a řada scén jsou pěkné pro oko. Netvrdím, že ve filmu není žádná působivá scéna, jenže když film neústí do kvalitního, zajímavého zakončení, a skončí v mexických sračkách, je výsledný zážitek z filmu v zapomenutelných vodách. Hereckou omladinu si režisér do filmu vybral zdatnou, jen jim ještě příště přihrát i zdatně scenáristicky vypilovaný film. Ne něco, co nasadí tempo, a postupně začne dějově i logicky upadat. 5/10 ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Zápletkou nikterak výjimečná podívaná, ovšem co musím hodně ocenit a co mě na tomto filmu vážně dostalo, bylo jeho zpracování, kdy se celý děj odehrává ve dvou časových, navzájem se proplétajících, rovinách a divák po celou dobu neví, na čem vlastně je, ovšem myšleno v tom dobrém slova smyslu, neboť díky tomu ho film drží v neustálém, fungujícím napětí a v příjemných pocitech očekávání, jakým směrem se to celé nakonec bude vyvíjet. Navíc onoho zpracování využili tvůrci i k zakomponování několika zajímavých a překvapivých zvratů, což též vždy potěší. Film se jinak nese i v poměrně svižném tempu, kdy se pořád něco děje, plusem jsou pak i zajímavé a ne zcela průhledné postavy a v souvislosti s tím musím zmínit i výtečné obsazení, především tedy dvou ústředních postav, a to čím dál víc stoupající mladé hvězdy Tye Sheridana a výrazného Emory Cohena, kteří tu spolu svádí vážně přesvědčivý souboj, ze kterého ovšem nakonec stejně nikdo nemůže vyjít jako vítěz. Jen obsazení Bel Powley nebylo úplně nejšťastnější, neboť pohled na ní není zrovna dvakrát příjemný, ale budiž. Víc mě spíš zamrzlo slabší navození atmosféry a dost mdlá, respektive naprosto nulová stylovost, protože kdyby se v těchto ohledech podařilo tvůrcům odvést výraznější a třeba i osobitější práci, šlo by pak o vážně skvělý snímek. I tak ale stojí za pozornost a je dost škoda, že jde o poměrně neznámý film, myslím, že by si totiž našel spoustu příznivců a tím i mnohem vyšší hodnocení. ()

Reklama

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Gratulujem režisérovi, že zatiaľ nenatočil zlý film. Ale toto bolo pre mňa skôr rozporuplné, možno aj preto, že rovnomenný, cez 70 rokov starý "Detour" je moja najobľúbenejšia noirovka. A hoci sa tu nejedná o remake, ani nič také, film naň vo viacerých momentoch vyložene odkazuje a dokonca je tu na chvíľu aj použitý. Ináč to vlastne nie je tak celkom NOIR, hoci sa to snaží ako vie, no dokopy to aj tak necvakne naplno. Ale na jedno pozretie v pohode. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Tak Christopher Smith (Metro, Firemný masaker: Hrôza v Maďarsku, Triangle) sa zrejme definitívne vykašľal na hororový žáner a po morovej Čiernej smrti so Seanom Beanom prichádza s ďalšou nehororovkou. Podobne, ako Čierna smrť, i v Detour je pár drsnejších momentov, ale rozhodne nejde o žiadny horor, ale o „klasický“ triler. Dosť tomu pomáha celkom kvalitné herecké obsadenie (najmä Tye Sheridan je dobrý, ale aj ostatní sú fajn) a šikovný scenár. Ten nie je rozprávaný stopercentne chronologicky, takže nastane veľa prekvapujúcich momentov, kedy si myslíte, že viete, ako scéna dopadla a potom príde flashback a vy so šokom zistíte, že dopadla úplne inak. Mám ale trochu problém s etikou hlavnej trojice postáv. Že sú tí dvaja magori, ktorí sú pre prachy schopní zabiť človeka, je jedna vec. Ale problém je už s hlavným hrdinom, ktorý je režisérom líčený pomaly ako hrdina roka a pritom chce svojho vlastného otca zabiť v podstate „iba“ preto, že má (asi) milenku. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když ty postavy na první pohled vypadají jako karikatury, tak hlavně ta, kterou hraje Tye Sheridan je nakonec přece jen o dost zajímavější. Možná trochu zbytečně se zde nejede chronologicky, podle mě to nemá nějaký potřebný efekt, ale je to takové správně syrové a jsou zde scény, z kterých dovede zamrazit. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • V záverečných titulkoch je vsunutá scéna z festivalu. (SkySkye)

Reklama

Reklama