Reklama

Reklama

Epizody(8)

Série bizarních vražd za polárním kruhem odkrývá křivdy minulosti v komunitě švédského důlního města. Francouzská vyšetřovatelka Kahina Zadi přijíždí do malého švédského městečka Kiruna, aby vyšetřila vraždu svého krajana. Zde se pak seznamuje s Andersem Harneskem, s nímž na případu začne pracovat. Jenže vražd pomalu přibývá a vypadá to, že úvodní výjimečně brutální mord byl jen začátkem děsivé série… Za švédským seriálem z roku 2016 stojí autorská dvojice Björn Stein a Mans Marlind, kteří se proslavili především prací na televizním hitu Most. Půlnoční slunce pak podobně jako jejich předešlý úspěšný počin pracuje především s napětím mezi charakterově odlišnými vyšetřovateli, vizuálně nápaditými scenériemi či překvapivými motivacemi postav. (Česká televize)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (112)

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Víc než krimi je to pokus o sociální drama. Jako u většiny severských krimi, co jsem viděl (zatím jsem pořád nepropadl tomu kouzlu, jako mnozí, kteří je doslova žerou) se tu hodně řeší rasismus, a poměry ve společnosti (za mě až moc), což odvádí děj od hlavních linek. Jsou tu tak sice krásné záběry krajiny, nebo několik zajímavých zvratů, ale na druhou stranu si tu člověk nenajde vztah k postavám, a finální rozuzlení ho pak nechává chladným. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Krátce před zhlédnutím Půlnočního slunce jsem shodou okolností sledoval islandský seriál V pasti. Ten tvoří jeden pól obdivované severské krimi, založený na realistických postavách, konfliktech a motivacích, kde nemám ani nejmenší problém s logikou vyprávění. Půlnoční slunce představuje pravý opak. Je jako extravagantní plesová róba nedbale ušitá z laciných materiálů, která láká na flitry a cinkrlátka. Všechno působí přehnaně, překombinovaně, série sází na povrchní exotiku a efektně zaranžované vraždy. Tvůrci se evidentně zaměřují na diváky z řad městských liberálů, kterým servírují koktejl motivů, jako je homosexualita, střet kulturních vlivů, šamanismus atd., který je v této skupině příjemců dobře prodejný. Nad absurditou viděného a hloupostí zápletky se bohužel pozastavuje jen málokdo. V poslední třetině seriálu jsem už vyloženě trpěl a ztratil víru v nějaké rozumné vyústění. Ten druh mysteriózna, se kterým na mě tvůrci vyrukovali, patří do úplně jiných žánrů. Jediným kladem je přítomnost zajímavé Leily Bekhti. Projekt považuju za slepou odbočku vývoje žánru, zanechal ve mě tak negativní dojmy, že jsem vůbec neměl chuť věnovat čas poslední sérii Mostu od téže autorské dvojice; do té míry považuju použitý koncept za zkompromitovaný. Celkový dojem: 25 %. ()

Reklama

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Před první epizodou jsem s klidem očekával, že se mé závěrečné hodnocení bude pohybovat vysoko v červených číslech, jak už to tak se severskými kriminálkami mám, takže jsem se dočkal velkého překvapení (nemilého). Nechtěl bych všechny nedostatky házet na Francouze, ale fakt si myslím, že na nich mají lví podíl. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že prioritou není vyšetřování, ale soužití různých (pokud možno všech) kultur na jednom evropském písečku. Tvůrci se neustále pokoušeli navodit atmosféru zvláštního tajemna a dosáhli jen toho, že pro mě seriál žádnou atmosféru neměl. Dost mě otravovaly neustále flashbacky do Kahininy minulosti i stále nové překvapivé výsledky vyšetřování. Ne, tento seriál na mě nefungoval, a to mám Most ve svých oblíbených deseti. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Když se to umí, tak to jde prostě samo. Tvůrci Mostu vsadili na osvědčený koncept originálních vražd, které vyšetřují detektivové z různých zemí, jen tentokráte v případě ženského zastoupení sáhli o něco dál a měli opět šťastnou ruku. Leila Bekhti je nejen krásná ženská, ale i výborná herečka a její postavě jsem věřil každý záchvěv mimických svalů. Hammarsten a vlastně všichni ostatní byli fajn, ale pro mě tohle byla především one woman show a to i díky výraznému osobnímu příběhu hlavní hrdinky. K oněm výše zmíněným pozitivům přidali tvůrci ještě něco laponského folklóru, politických čachrů i jakýsi motiv milostného trojúhelníku, který mi tu sice přišel spíš jako úlitba čtyřprocentní minoritě, ale budiž. Jediné, co mi maličko vadilo, byl prvek laponského šamanismu. Bez těhle mysteriózních vložek bych se obešel, nicméně to nebylo nic, co by dokázalo celkový dojem pokazit. Už se těším, s čím přijdou Stein a Mårlind příště. 90% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nevím, jak to ti Seveřané dělají, ale oni ty detektivky prostě umí... Severský noir ještě asi pár let vydrží v trendu, budou-li se točit věci tak vytříbené jako Midnattssol...Kombinace cestopisu z exotické země (Severní Švédsko/Laponsko), psychologické drobnokresby hrdinů a psychických zátěží a kostlivců z minulosti, insomnie způsobené jak polární září, tak stresem a syndromy vyhoření, mystický podtext, magie a šamanismus (laponští noidové), sociálního rozměru a originálních sériových vražd...plus bravurní filmařina par excellence s výrazným uměleckým přesahem (nádherná kamera, nádherná hudba, či třeba animované intro na začátku 3. dílu atd.) To vše navíc od scénáristů kultovního dánského seriálu Most/Bron/Broen - takže tu máme opět variaci na velmi nesourodou dvojici detektivního páru - muž a žena, kteří jsou svými praktickými opaky a přesto, anebo právě proto, vytvářejí dokonalý vyšetřovací pár... ()

Galerie (141)

Reklama

Reklama