Reklama

Reklama

Epizody(8)

Série bizarních vražd za polárním kruhem odkrývá křivdy minulosti v komunitě švédského důlního města. Francouzská vyšetřovatelka Kahina Zadi přijíždí do malého švédského městečka Kiruna, aby vyšetřila vraždu svého krajana. Zde se pak seznamuje s Andersem Harneskem, s nímž na případu začne pracovat. Jenže vražd pomalu přibývá a vypadá to, že úvodní výjimečně brutální mord byl jen začátkem děsivé série… Za švédským seriálem z roku 2016 stojí autorská dvojice Björn Stein a Mans Marlind, kteří se proslavili především prací na televizním hitu Most. Půlnoční slunce pak podobně jako jejich předešlý úspěšný počin pracuje především s napětím mezi charakterově odlišnými vyšetřovateli, vizuálně nápaditými scenériemi či překvapivými motivacemi postav. (Česká televize)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (111)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nerad bych u skandinávských seriálových kriminálek pravidelně končil u pětihvězdičkových hodnocení, ale v případě tohoto seriálu prostě nemůžu jinak, než tu pokorně děkovat za obrovský filmařský zážitek. Tvůrci tu totiž umně zvolili existující lokace v severošvédském městě Kiruna, zahrnuli do scénáře jeho ne úplně pěkný příběh o místní těžbě, přesunu města nebo o vztahu Švédů k Laponcům, a do toho zakomponovali vraždy, které mají mezinárodní přesah. Takže se sem vypraví francouzská kriminalistka, která má co dělat, aby na tamní laponský způsob života přistoupila a vlastně ho vůbec pochopila. A jelikož tato kriminálka má pouhých osm dílů, dělají si tu s hlavními i vedlejšími postavami vysloveně co chtějí. Dlouho se mi tedy nestalo, abych byl ihned po prvním díle nadšený a ihned po něm prahnul po dalším díle až do samotného konce. To za prvé. A za druhé je tu pár momentů, které vnímám až na pomezí geniality. Především tedy animovaný start třetího dílu, obecně kamera zabírající nádherné prostředí severního Švédska, potažmo Laponska a především i efektivně vykonstruovaný závěr, který byl napjatý jak kšandy u kalhot. Za mě tedy super. Osobně mohu říci, že tohle je zatím nejlepší skandinávská kriminálka, co jsem viděl. A to mám Most hodně rád. ()

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Zase seveřani, zase netradiční pojetí a zase top !!! Více než v jiných severských počinech, zde tvůrci trošku odvádějí divákovu pozornost a rýpou se ve zdánlivě nesouvisejících paralelách a příbězích, které se na první pohled vůbec do seriálu nehodí a nutí diváka k hlubokému zamyšlení. Sranda je, že například i bez hodně detailních popisků hlavních charakterů by se ve výsledku asi nic nedělo, na druhou stranu i když tu někdo tvrdí, jak zbytečné bylo popisovat minulost hlavního hrdiny, švédského prokurátora a hlavní hrdinky, francouzské policistky, aspoň si mohl člověk více lámat hlavu a utvářet v hlavě konspirační teorie. Pocem kamdeš, říkají všichni tvůrci téhle fajnové kriminálky, kterou v klidu označím za kvalitativně minimálně stejně povedou, jakou byl dnes už dá se říct legendární Most - spontánní a upřímné nadšení !...................moje hodnocení = 10 z 10. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Krátce před zhlédnutím Půlnočního slunce jsem shodou okolností sledoval islandský seriál V pasti. Ten tvoří jeden pól obdivované severské krimi, založený na realistických postavách, konfliktech a motivacích, kde nemám ani nejmenší problém s logikou vyprávění. Půlnoční slunce představuje pravý opak. Je jako extravagantní plesová róba nedbale ušitá z laciných materiálů, která láká na flitry a cinkrlátka. Všechno působí přehnaně, překombinovaně, série sází na povrchní exotiku a efektně zaranžované vraždy. Tvůrci se evidentně zaměřují na diváky z řad městských liberálů, kterým servírují koktejl motivů, jako je homosexualita, střet kulturních vlivů, šamanismus atd., který je v této skupině příjemců dobře prodejný. Nad absurditou viděného a hloupostí zápletky se bohužel pozastavuje jen málokdo. V poslední třetině seriálu jsem už vyloženě trpěl a ztratil víru v nějaké rozumné vyústění. Ten druh mysteriózna, se kterým na mě tvůrci vyrukovali, patří do úplně jiných žánrů. Jediným kladem je přítomnost zajímavé Leily Bekhti. Projekt považuju za slepou odbočku vývoje žánru, zanechal ve mě tak negativní dojmy, že jsem vůbec neměl chuť věnovat čas poslední sérii Mostu od téže autorské dvojice; do té míry považuju použitý koncept za zkompromitovaný. Celkový dojem: 25 %. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Podivnost, kdy je docela zajímavá série vražd neustále mořena komentářem ke společnosti a hrozně nucenou postavou francouzské policistky, která je tam jen proto, že peníze dala tv stanice canal + a jelikož je to arabská přistěhovalkyně, má zjevně působit jako protipól vyšetřovateli, který je naopak Sám, tedy původní obyvatel země, kterou zabrali švédové a navíc je homosexuál... A tahle linie se prostě obrovsky nepovedla a poslední čtyři díly byly už dost nudné a vraždy se kupili na hromadu tak, až už to bylo nezajímavé a nedokáže to vykoupit ani pár dobře napsanejch postav (parta laponských aktivisto-anarchistů, cosi-jako-šamanka), a dobře natočený a napínavý poslední díl. Půlnoční slunce mělo na víc, ale chtělo by to lepší scénář. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

ŽIVOT JE DRAHOCENNÝ. Ano, občas to bylo bizarní až moc a cca v půlce seriálu jsem se dost nudil, to, když vyšetřování ustoupilo sociálněkritickému líčení tamní společnosti. Ovšem od scény "medvěd na pobřeží" mě seriál chytl nejvíce a už nepustil. No co, klasická detektivka to není, každý žánr se přece vyvíjí. Půlnoční slunce bylo dost dlouho velmi bezútěšné, škoda, že v posledních minutách tvůrci nepřitlačili na pilu temnoty více (studna). Zde by mě to rozhodně nevadilo! 70%. ()

Galerie (141)

Reklama

Reklama