Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (171)

andrii 

všechny recenze uživatele

Vážný tip pro vážené milovníky kostýmků a vyčesaných drdůlků Tippi Hedren. Vyfešákovaný Jižan Sean Connery má pro ni slabost. Děvčátko, prozraď mi svůj původ. Přišel jsem ti pomoct. Psychický praskot tě vymrštil ze schopnosti milovat. Nejsi marná, nejsi marnivá. Krádežemi si zaceluješ to, co si kdysi ztratila, necháváš ozývat stigmata dětství, které si tak v sobě odžíváš. Přeji si, aby se naplnilo naše manželství, ale ty nemůžeš...vystát dotyky muže nezkoušíš. Zajímá mě to, co jsi mi neřekla. Sedím vedle tebe, odhalit toužím tvou neschopnost vášně, zvrátit tvůj záhadný stav, upíjet cyankáli budeme společně. Dobrá, slyš můj příběh, dám průchod bolestivým bílým místům, jasně hrozivým, mého života zasutým listům, karambolům krve rudé...Za deště, v bouři, fantom strachu udeřil. Profil složité povahy, co v ní vězí. Profil ledové krásky, co uvnitř hoří. Spal, nadobro zataras minulosti vstup do dveří. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Na mňa príliš zdĺhavé, neustále zbytočne pripomínajúce postihnutie mladej ženy. Také dve tri scény úplne zbytočné, pričom byť to o 30 minút kratšie, rozhodne by to malo lepší spád, a človek by neprepadal nude. Zlý film to nie je, téma je ako vždy Hitchcock-ovsky zaujímavá a pútavá, len som to zrejme Ja, čo sa nie vždy dokáže vcítiť do samotného príbehu. Každopádne, aspoň to vysvetlenie v závere stálo zato, a presne zato tá tretia, inak je tento snímok omnoho viac romantickou drámou, než thrillerom. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ má niekto zafixovaného Hitcha iba ako dokonalého trilerového majstra, tak mu doporučujem Marnie ako dôkaz, že bol aj dokonalým psychológom. Spolu s hlavnou Conneryho postavou sa tu púšťa do lúštenia tajov ženskej duše, čo sťažuje ešte fakt, že táto nie je tak úplne normálna. Ako vydanie sa do labyrintu so slepými uličkami, ale s červeným stredom. Niečo spoločné s tým bude mať sexualita, vzťah matky a dcéry, dávne zabudnuté tajomstvo, potlačované túžby a absencia lásky. Nič podobné v reáli na žene neskúšajte, Mark je filmová postava a môže sa spolahnúť na istoty filmového scenára. Nakoniec zistí, že to s Marnie nebolo márne. Vy sa v skutočnosti podobným ženám vyhnite a keď chcete vedieť niečo o ich psychológii, prečítajte si Freuda. ()

codeas 

všechny recenze uživatele

Marnie - takový je název filimu a zároveň jméno hlavní hrdinky. K přechodu mezi záběry jsou dosti používané prolínačky. Pohyb kamery není moc velký, avšak také všechny záběry nejsou jenom statické. Velmi důmyslné je zabarvení obrazovky do červené barvy, tu totiž hlavní hrdinka přímo nesnáší. Výkonný hlavních herců v takto laděném psychologickém filmu jsou velmi důležité. Proto vybraní Tippi Hedren a Sean Connery je velmi dobrým krokem k dobrému snímku. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Psychologická štúdia ženy zasiahnutej traumou, o ktorej tušíme hneď z úvodu, lež netušíme kedy a ako k nej došlo a čo bolo jej príčinou. Strhujúci kolorit, odťažité herecké výkony (ale k atmosfére filmu nesmierne sa hodiace), hudba Bernarda Herrmanna dotvárajú netradičný milostný príbeh. Pri konštrukcii scenára boli pravdepodobne využité psychoanalytické štúdie, zohrávajúce úlohu pri celkovom vyznení diela, pričom v kontexte filmu nejde len o ich obhajobu. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Poslední Hitchcockův film, ke kterému složil hudbu Bernard Herrmann. (filip.novak)
  • Na scénáři původně pracoval Evan Hunter, ten však trval na vynechání kontroverzní scény v lodní kajutě, s čímž však Hitchcock nesouhlasil. Scénář poté dokončil Jay Presson Allen. (filip.novak)

Reklama

Reklama