Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

sud 

všechny recenze uživatele

Jen co zmizí znak Warner Bros. pictures přichází do spoře osvětleného záběru postava. Představí se jako Alfred Hitchcock a uvede svůj film. Film, který se vymiká všem jeho ostatním dílům a to hlavně tím, že se skutečně stal. Příběh nespravedlivě obviněného muže není na filmovém plátně nic nového a mhohokrát jsme jen viděli ve variacích kriminálky, filmu z vězeňského prostředí, či soudního dramatu. Nepravý muž všechny tyto variace snoubí dohromady. Prvek kriminálního filmu přeruší spádovité "usvědčení". Prvek vězeňského dramatu přeruší náhlé propuštění a konečně soudní pasáž přeruší odvolání a závěr filmu. Henry Fonda v roli neprávem obviněného muže byl vynikající, ale skvělá byla též Vera Miles v roli jeho manželky. Nevšední a vynikající film a jeden z těch, na které mohl být sir Alfred nejvíce hrdý. 90%. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Vždycky, když už si myslím, že mě Hitch nemůže žádným svým zbývajícím filmem překvapit, zjistím, jak moc se mýlím. Nepravý muž je na první pohled vskutku tím snad nejpodivnějším Hitchcockem. Režisér, jehož příběhy zcela záměrně závisejí na těch nejnepravděpodobnějších zvratech a náhodách, si vybral k realizaci skutečný příběh a rozhodl se ho držet v co možná nejsilnější míře. Postup, který v obecné rovině považuji většinou za ne příliš šťastný, se ale ve výsledku Hitchovi vyplácí. Sama skutečnost totiž nabídla vlastně ten nejtypičtější mistrův motiv. Namísto toho, aby ale neprávem obviněný hrdina utíkal auty, autobusy či vlaky, mezitím se seznámil se sličnou pomocnicí a v samém závěru odhalil skutečného pachatele a sebe tak očistil, zvolil Hitchcock téměř dokumentární přístup a rozhodl se divákovi přiblížit drama, které v sobě skrývá nespravedlnost sama. Skvělé a funkční záběrování a přesvědčivě umírněný herecký výkon Henryho Fondy dělají z první poloviny snímku opravdu téměř dechberoucí dramatickou rekonstrukci. Pokud někde scénář naráží na problém související s přílišnou snahou o dějovou rekonstrukci na úkor filmové dramaturgické výstavby, je to v momentu, kdy se pozornost přesouvá od hlavního hrdiny na jeho manželku a její psychické zhroucení. Z hlediska samotné dramaturgie příběhu mi tenhle odklon příliš nedával smysl, dopad to ale mělo i na dynamiku celého filmu. I přes trochu spadlý řetěz v druhé části filmu natočil ale Hitch silný snímek, který režisérovo stěžejní téma ukazuje ze zcela jiného, ale nikterak méně zajímavého úhlu. 8/10 ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Scorseseho Taxikáře inspirující docudrama, u kterého se vám může udělat šoufl jak z bezmoci způsobené jedním nařknutím, tak z kamery kroužící v jeden moment před hlavním hrdinou. Mimochodem, kdyby vyšetřovatelé poslouchali Davea Kujana, věděli by, že kdo v cele po zadržení usne, je jejich člověk. Už ho mají, vše z něj spadlo a chce si odpočinout. Nevinný na tomhle místě jen tak oka nezamhouří.. Hitchcock bez svého „suspense“ není moc přesvědčivý a otěže psychických problémů Mannyho ženy a závěrečné konfrontace s těmi, co na začátku ukázaly prstem, nedržel moc pevně v rukou. Henry Fonda jako zranitelný muž ponížený systémem je ovšem bezchybný. Když o dvanáct let později vezme džob u Mortona na dráze, je ten výkon o to více dechberoucí.. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Alfred Hitchcock mě dokáže překvapit i zklamat. Tentokrát mě zklamal, protože Wrong man není vůbec takový film jak jsme očekával. Henry Fonda jako "ten nepravý" působí velmi příjemně, ale celá zápletka včetně pointy a poučení mi přijde natolik samozřejmou a jednoduchou, že jsem vlastně jen sledoval film a čekal až dojde k očekávanému. Škoda, že se nedostavilo nějaké originální překvapení či zvrat, který by film a jeho hloubku, která je jinak dost chudá, vylepšil. (spoiler: v závěru mi "pravý muž" nepřišel natolik podobný, aby si ho někdo s takovou jistotou spletl...) ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

škoda, veľká škoda, že sa nepodarilo udržať famóznu úroveň prvých 45 minút.... taký pocit mašinérie drviacej svoje bezmocné nevinné obete som ešte nezažil...pocit absolútne nečakaného zvratu, ktorý človeka z minúty na minútu dostane do súkolia osudu, v ktorom si seba samého nikdy pred tým nedokázal predstaviť....ešte nikdy som necítil takú silnú túžbu po anarchii, ktorá sa mi zdala ako jediné rozumné východisko z akéhokoľvek "spoločenského poriadku".... a potom sa film žiaľ mierne rozriedil..... ale aj tak jeden z najlepších filmov Hitchcocka, a pritom taký iný.... iný asi v zainteresovanosti-osobnej angažovanosti-empatii, na ktorú som v prípade vždy prísne racionálneho a z nadhľadu voči všetkým postavám a príbehu pôsobiaceho režiséra nebol zvyknutý.... ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Příběh je inspirován událostí z roku 1952 a je téměř bezvýhradně autentický. Hitchcock kvůli němu spolupracoval s lidmi zapletenými do případu, aby mohl určité události zreplikovat co nejpřesněji. Později této preciznosti litoval a dal by přednost větší konzistentnosti a vyšší míře dramatičnosti. (Hwaelos)
  • Pravý pachatel se ve filmu objeví několikrát, např. před Stork Clubem, v podloubí Victora Moorea a blízko jednoho z obchodů s lihovinami, kde policie zatkne Mannyho. (Kulmon)
  • Film vycházel z pravdivého případu zaměněné identity, jenž měl tragické následky. V roce 1953 byl v New Yorku uvězněn hudebník Manny Balestrero za kapesní krádeže, které ale ve skutečnosti nespáchal. Než byl zproštěn obvinění, zoufale trpěl potupnou ztrátou svobody a lidským ponížením, jehož následkem bylo i duševní onemocnění jeho ženy. Když se jeho příběh jednoho dne objevil v časopise Life, autor článku Herbert Bream prodal filmová práva společnosti Warner Brothers. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama