Režie:
Rodrigo SorogoyenKamera:
Alejandro de PabloHudba:
Olivier ArsonHrají:
Antonio de la Torre, María Ballesteros, Josean Bengoetxea, Andrés Gertrúdix, Roberto Álamo, Mónica López, Javier Pereira, Luis del Valle, Rocío Muñoz-Cobo (více)Obsahy(1)
U madridské policie spolu v oddělení vražd jednom v týmu pracují komisaři Luis Velarde (Antonio de la Torre) a Javier Alfaro (Roberto Álamo). Při vyšetřování vražd dvou starých žen v městském centru zjišťují podle podobností mezi oběma činy, že by se mohlo jednat o hromadného vraha. Stop po pachateli je však málo, a tak nezbývá než čekat, zda neudělá při dalším činu chybu. Vyšetřování se komplikuje, neboť město je zmítáno nepokoji v souvislosti s probíhající návštěvou papeže. Vrah ale znovu udeří... (mac000)
(více)Videa (12)
Recenze (76)
Mimořádně slizký potrat Chúlia Iglesiase sériově obšťastňuje svou gigantickou kládou vilné madridské sedmdesátileté roštěnky, a ty ten příval červenoknihovní něhy a romantiky tak nějak nerozdýchávají. Proto se mu snaží ty jeho vkusné milostné rejdy zarazit neméně psychicky vyladěné duo iberských cajtů, ala oddělení Q, ve složení kokotavý sociofob a agresivní psychotik. A je z toho opět kulantní LaIslaMinimalistický napínač s řadou drobných osobních dramat, kterým se táhne vedrem zatuchlý pach rybiny a tříselných mykóz a jenž oplývá takovou zvláštně bezútěšnou, civilně syrovou atmosférou. Těžko popsatelnou, ale nebyl bych to já, kdybych se o to alespoň nepokusil. Takže si zkuste představit videoklip k tklivě molovému hapkohoráčkovskému šansonu s chrchlající rozpadající se Hegerkou v pozadí a názvem třeba „Když ti bába v negližé přirození pohryže“. ()
Taková maličko horší La isla minima. Podobný příběh, i dvojice policistů, jen je zasazen o několik desítek let později. Ale na tom zase až tak nesejde. Hlavní je to všudypřítomné horko, které bylo cítit i z monitoru a ze začátku určitá bezradnost a beznaděj. Odvrácená tvář Madridu je rovněž hodně povedená a ve finále je z toho hodně slušný, řemeslně velmi dobře natočený, kriminální thriller, kde si (nejen) na samotného vraha budete muset nějaký čas počkat. Vivat Espaňa. ()
Ta představa působí v krimi žánru strašně směsně a archetypálně. Plešatějící ranař v rozevláté košili a koktající uhlazený intelektuál v obleku pátrají po sadistickém vrahovi. Jenže Alfaro je i přes zbrklé pěsti charakterní dobrák a Velarde naopak lehký sociopat, kteří pracují v chvílemi až nepochopitelné symbióze. Málokdy se urodí tak skvostný scénář, který hraje na podle klasických not, přičemž ale všechny charaktery i situace řeší úplně jinak, než jak je běžný divák zvyklý. Především pak téma motivu vražd starých žen je vcelku neokoukané a režisér se nebojí koketovat s náznaky i s explicitním násilím, přičemž jedno i druhé servíruje přesně tehdy, když to čekáte naopak. Je v to v každém ohledu překvapivé, odvážné i trefně černohumorné. Od scény s opuštěným kotětem to pak nabere neskutečné grády, které s rozdáním karet tempo nejenom neztrácí, nýbrž násobí, protože zásadní dějové zlomy se odehrávají jaksi mimochodem. Vzniknout něco takového na druhé straně Atlantiku, okamžitě se to zaparkuje v pozici „instant classic“. Divím se, že Warneři ještě nevyřvávají do světa zvěsti o okamžitém remaku. ()
Španielom kriminálky idú skvele, ale predovšetkým tie mysterióznejšie (Telo, Contratiempo, La Cara Oculta atď.). Tu sa to nejako vlieklo a namiesto prípadu sa väčšina času orientovalo na dvoch divných vyšetrovateľov - koktavý Hoffman hovoriaci hispánčinou, ktorému pri podozrivom bez problémov vypadne pištoľ z ruky, a nejaký prestárnutý Vin Diesel čo nevie skľudniť hormón. Sympatie som veru nenašiel ani k jednému a finále nebolo také vybičované než by som čakal. ()
Uspávankové tempo v prvej hodine filmu sa síce snaží navodiť tú správnu atmosféru, zistíme čo-to o problémoch pri vyšetrovaní a napokon aj niečo o hlavných postavách, ale všetko to pôsobí kontraproduktívne. Druhá polovica má švih, svojské tempo a patričné napätie. Keby bol film o 20 minút kratší mohla to byť pecka. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (2)
- Celosvětová premiéra proběhla 18. září 2016 na Mezinárodním filmovém festivalu v San Sebastiánu ve Španělsku. (Rominator)
- Za nízké daně vztahující se na filmaře si tvůrci vybrali Kanárské ostrovy. Téměř všechny scény odehrávající se v interiéru (domy, policejní stanice) byly natočeny na Tenerife. (vojacekr)
Reklama