Režie:
David Robert MitchellScénář:
David Robert MitchellKamera:
Mike GioulakisHudba:
Rich VreelandHrají:
Andrew Garfield, Riley Keough, Grace Van Patten, Riki Lindhome, Jimmi Simpson, Zosia Mamet, Bobbi Salvör Menuez, David Yow, Callie Hernandez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po znamenitém metahororu Neutečeš se osobitý režisér David Robert Mitchell vydal na halucinogenní výlet po Los Angeles: jeho meandrující neo-noir Záhada Silver Lake se točí kolem třiatřicetiletého Sama, který se po zmizení své mysteriózní sousedky Sarah pouští do surreálného pátrání, aby dekódoval tajemství, skandály a konspirace ukrývající se v hlubinách Města andělů. Hypnotický a zábavný thriller bezmála lynchovského ražení je poháněn stejně tak ústřední obsedantní figurou, jako vytříbeným soundtrackem, dějovými serpentinami a nesčetnými popkulturními referencemi, jež dohromady skládají jakousi tajnou historii L.A. Film, který je zároveň subversivní hříčkou i netradiční poctou éře klasického Hollywoodu. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (206)
Spolu s filmem Mladí zabijáci je to pro mě už druhý film z loňského roku, který má zdánlivě vše, abych ho zbožňoval, ale stejně to u mě nefunguje. Anotace zní skvěle (halucinogenní neo-noir!) a ještě jakž takž zajímavě to vypadá i v traileru, i když i ten už mi teď přijde dost hrozný, ale když jsem se k tomu filmu konečně dostal, připravil mi prostě jen zklamání. Těch hezkých holek tam zas tolik není, u představitele hlavní role jsem se celou dobu nemohl rozhodnout, jestli je mi sympatický nebo ne, těch narážek na jiné filmy apod. je tam na mě už moc, a děj mi zdaleka nepřišel tak super, aby ospravedlnil, proč to proboha má přes dvě hodiny. Mitchellův předchozí film Neutečeš se mi líbil moc, ale tento na mě udělal dojem spíše jen vlažný. Je to škoda, protože jsem se na něj hodně těšil. Minimálně kamera a soundtrack ale nemají chybu. ()
Keď niekto spojí Lyncha s Hitchcockom a dá k tomu nie veľmi pohľadného spidermana, vnikne takýto miš maš, o ktorom si ťažko urobiť úsudok? Je to umenie či sračka? Hoci sa mi celý film a jednotlivé scénky v ňom zdali skôr odpadového charakteru, na záver som si počkal a bol som aj zvedavý. Medzitým si divák môže vychutnať naozaj skvostné kinematografické zábery ako sú ovislé prsia dôchodkyne alebo Garfieldovu kostnatú prdel pri klátení feťáčky pod posterom Kurta Cobaina. ()
Vzhledem k tomu, že kdysi jsem matlal scénář k něčemu podobnému, tak lze říct, že by ten film měl mluvit mojí řečí, leč přesně v tomto aspektu se s Mitchellem strašně míjím. Hlavně tím, jak se film neustále snaží vytvořit onu surreálnou atmosféru metačasu, kterou ale permanentně nabourává neustálýma konkrétníma pastišema a citacema, které jdou až do takových extrémů, že se využívají jako pozadí malovaná plátna. Přesto si nedokázal vyřvat natáčení na film, takže sledujeme sebevědomé odkazy na noirové postupy v nehezkému a neodpouštějícím digitálu, kde pramalý rozpočet (8 a půl mega) vynikne několikanásobně hůř. Ve světě, kde existuje Inherent Vice, Brick nebo David Lynch nemá cenu Under the Silver Lake brát vůbec v potaz. ()
Mě tam těch popkulturních odkazů nepřijde zase nějak moc a ani mi nepřijde, že by to bylo příliš „confusing, too cryptic and lacking in answers“ a tím pádem ani označení, že je to takový plytčí Lynch, podle mě není fér, přijde mi to docela srovnatelné. Nejvíc mi to připomnělo Inherent Vice od PTA, které bylo přijato prakticky úplně stejně rozporuplně. Snad jen to rozuzlení (scéna na místě mimo mapy) mi přišlo lehce slabší, to bych klidně vypustil a ukončil to tak nějak nijak, do ztracena, co by ne? A hezky je tu ukázané i současné LA, z kterého většinou vidíme jen jeho studiovou podobu, i když se v něm odehrává snad každý druhý film. ()
Zdlouhavé bloudění po LA, potkávání lidí a zažívání bizarních věcí, které ale spolu ne a ne zajímavě zasouviset a něco někam posunout. Atmošku má film fajnou, noirovou, s odkazy na Hitchcocka i Lynche. Nemluvě o sexy holčinách, především hlavní femme fatale, která Garfieldovi zamotá hlavu. Scénáristicky je ale film nefunkční, rádoby intelektuální prolínačkou neo-noiru s popkulturními ornamenty a hlavně slabým rozulením, ve které divák marně věřil jako v záchranu. Fajn (popkulturní) soundtrack. [Cannes] ()
Galerie (30)
Zajímavosti (12)
- Film byl natočen na kameru ALEXA Mini. (Jurkodak1)
- Lokace, kterou s pomocí bezdomovce Sam (Andrew Garfield) najde na konci tunelu, je ta samá jako ta, kde se odehrává konec filmu 2001: Vesmírná odysea (1968). (Bawnjourno)
- Roli ve filmu měla zpočátku mít Dakota Johnson, ale kvůli určitým nesrovnalostem a konfliktům ji nahradila Riley Keough. (ČSFD)
Reklama