Režie:
David Robert MitchellScénář:
David Robert MitchellKamera:
Mike GioulakisHudba:
Rich VreelandHrají:
Andrew Garfield, Riley Keough, Grace Van Patten, Riki Lindhome, Jimmi Simpson, Zosia Mamet, Bobbi Salvör Menuez, David Yow, Callie Hernandez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po znamenitém metahororu Neutečeš se osobitý režisér David Robert Mitchell vydal na halucinogenní výlet po Los Angeles: jeho meandrující neo-noir Záhada Silver Lake se točí kolem třiatřicetiletého Sama, který se po zmizení své mysteriózní sousedky Sarah pouští do surreálného pátrání, aby dekódoval tajemství, skandály a konspirace ukrývající se v hlubinách Města andělů. Hypnotický a zábavný thriller bezmála lynchovského ražení je poháněn stejně tak ústřední obsedantní figurou, jako vytříbeným soundtrackem, dějovými serpentinami a nesčetnými popkulturními referencemi, jež dohromady skládají jakousi tajnou historii L.A. Film, který je zároveň subversivní hříčkou i netradiční poctou éře klasického Hollywoodu. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (206)
Spolu s filmem Mladí zabijáci je to pro mě už druhý film z loňského roku, který má zdánlivě vše, abych ho zbožňoval, ale stejně to u mě nefunguje. Anotace zní skvěle (halucinogenní neo-noir!) a ještě jakž takž zajímavě to vypadá i v traileru, i když i ten už mi teď přijde dost hrozný, ale když jsem se k tomu filmu konečně dostal, připravil mi prostě jen zklamání. Těch hezkých holek tam zas tolik není, u představitele hlavní role jsem se celou dobu nemohl rozhodnout, jestli je mi sympatický nebo ne, těch narážek na jiné filmy apod. je tam na mě už moc, a děj mi zdaleka nepřišel tak super, aby ospravedlnil, proč to proboha má přes dvě hodiny. Mitchellův předchozí film Neutečeš se mi líbil moc, ale tento na mě udělal dojem spíše jen vlažný. Je to škoda, protože jsem se na něj hodně těšil. Minimálně kamera a soundtrack ale nemají chybu. ()
Porovnávat tenhle film atmosférou s Davidem Lynchem je trošku mimo. On totiž není zase tak zvláštní, jak na první pohled vypadá. Spíš je to rádoby thriller s noir prvky, kde se lidi chovají prostě jenom dost divně hlavně proto, že divný prostě jsou. Andrew Garfield tu má nejdivnější roli v dost možná celé jeho kariéře a možná by bylo i lepší, kdyby ji v portfoliu radši neměl. Přes dvě hodiny se tu totiž děje cosi, co zobrazuje lidskou marnotratnost v Hollywoodu a dělá to tak nenápadně, že podle mě místní ani nepochopí, že film naráží zrovna na ně. Celou tu dobu jsem alespoň čekal, že z toho vyleze něco kloudnějšího, ale nanicovatej závěr to utnul a v podstatě potvrdil, o čem tenhle film je. V podstatě o ničem. ()
Myšlenka asi byla vymyslet něco hodně zvláštního a konspiračního. Základ se docela povedl, ale různé věci okolo jsou slepené i na místech, kde do sebe příliš nezapadají, nebo se jim těžko dá věřit, vzhledem ke spoustě zvláštním náhodám. Ani po více jak hodině nebudete tušit o co tam vlastně jde a navíc vám bude připadat, že film běží už tak 2 hodiny. Téměř na konci se konečně divák dozví hlavní motiv toho všeho a začne mít pocit, že přijde velké finále. Na to je už ale příliš pozdě a tak film paradoxně skončí nejvíc obyčejně jak to jen jde. I přes poměrně negativní komentář děj dokáže velmi dobře držet pozornost a rozjede něco, kde originalita rozhodně nechybí. ()
Zábavný moderní film-noir podvratně si pohrávající s divákem a jeho snahou interpretovat skryté významy, které možná ani interpretovat nelze. Talentovaný David Robert Mitchell vypráví popkulturními odkazy nabitou odyseu směřující do slepé uličky, v mnoha scénách přitom silně cituje Alfreda Hitchcocka a osidluje tajuplné prostředí Los Angeles velkým množstvím bizarních postav. Andrew Garfield schopně nese nelehký příběh na svých bedrech a velmi dobře baví. Já bych tu hravou báchorku Mitchellovi klidně ještě další hodinu žral. [Sitges 2018] ()
V Cannes z toho byla nominace na Zlatou palmu, v leckterém obýváku možná naopak rozpaky. Nevšední kousek, ve kterém je cítit Lynch, Hitchcock i Coeni, a ve kterém chybí pevná struktura. Nevím, zda chtěl tvůrce poukázat na zmatenost a roztěkanost mladé generace, každopádně zpočátku zaujal. Ovšem jak se to vezme. Určitě má v sobě něco nutkavého a přitažlivého, publikum svádí a láká, co přinesou další minuty, jenže stopáž je obří a divák se nejednou ztrácí. Já tedy ano. Losangeleský rodák Andrew Garfield v posledních letech vyhlíží poměrně zajímavým dojmem, vybírá si zajímavé projekty a rozhodně umí hrát. Jeho hrdina, bezcílný flákač z Los Angeles, má potřebu přijít na kloub všem divnostem ve svém okolí. Jeho zájem odstartuje pohledná sousedka (dámy jsou tu obecně jen za pasivní objekty), která přes noc zmizí. Postupné prokousávání se má své kvality, bojkot racionálna to ale postupně prohrával s mým zájmem a trpělivostí, i podpora scénáře byla zejména v druhé polovině slabší. Dekódovat podivné šifry mě přestávalo bavit a třeba je to celé promyšlené a hluboce satirické, ale když zůstává řada vedlejších zápletek bez dořešení, cítím se krapet neuspokojen. Místy zajímavé, ale jinak rozhodně převládalo rozčarovaní. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (12)
- Po první noční můře, kdy se Sam (Andrew Garfield) probudí s ulepenou rukou, zašátrá po stole a na ruku se mu přilepí komiks „The Amazing Spider-man“. Andrew Garfield si zahrál pavoučího muže ve dvou stejnojmených filmech. (Guilemot)
- Natáčení začalo 31. října 2016, natáčelo se v Kalifornii. (Varan)
- V bytě Sama (Andrew Garfield) můžeme vidět několik plakátů starých filmových klasik, např. Psycho (1960) či Netvor z Černé laguny (1954). (Hellierer)
Reklama